Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Idag smällde dottern igen en dörr på sonens fingrar så att han svimmade. Usch det var så läskigt. Jag lyfte upp honom och det såg ut som att han försökte skrika men det kom inget ljud, sen rullade ögonen tillbaks och han tuppade av. Jag försökte få kontakt med honom men han bara rullade med ögonen och tuppade av igen.

Sen kom han tillbaks och började skrika en stund. Fingrarna verkar ha klarat sig fint, han greppar och kryper utan problem nu. Men fy vad läskigt det var, jag känner mig fortfarande helt skakig.
 
Idag smällde dottern igen en dörr på sonens fingrar så att han svimmade. Usch det var så läskigt. Jag lyfte upp honom och det såg ut som att han försökte skrika men det kom inget ljud, sen rullade ögonen tillbaks och han tuppade av. Jag försökte få kontakt med honom men han bara rullade med ögonen och tuppade av igen.

Sen kom han tillbaks och började skrika en stund. Fingrarna verkar ha klarat sig fint, han greppar och kryper utan problem nu. Men fy vad läskigt det var, jag känner mig fortfarande helt skakig.
Fy vad otäckt, förstår du är skakig. Alltså sånt gör ju vidrigt ont, det är ju nästan så man vill svimma själv för att slippa smärtan som blir.
 
Idag smällde dottern igen en dörr på sonens fingrar så att han svimmade. Usch det var så läskigt. Jag lyfte upp honom och det såg ut som att han försökte skrika men det kom inget ljud, sen rullade ögonen tillbaks och han tuppade av. Jag försökte få kontakt med honom men han bara rullade med ögonen och tuppade av igen.

Sen kom han tillbaks och började skrika en stund. Fingrarna verkar ha klarat sig fint, han greppar och kryper utan problem nu. Men fy vad läskigt det var, jag känner mig fortfarande helt skakig.
Förstår det. Barns fingrar består ju mest av brosk i sån ung ålder så oftast är det ingen fara. Det vet jag för min mamma slog igen bildörren på mina fingrar som liten och läkaren sa ”äsch det är bara brosk i små fingrar”. :D
 
Fy vad otäckt, förstår du är skakig. Alltså sånt gör ju vidrigt ont, det är ju nästan så man vill svimma själv för att slippa smärtan som blir.

Ja, det gör ju det! Vi är hos släkt och dottern höll på att springa in och ut genom ytterdörren. Jag började bli lite irriterad över att hon tilläts göra det för det lät som tusan när hon smällde i dörren hela tiden men jag tänkte annans hus, dennes regler. Själv hade jag fullt upp med att städa upp i köket och märkte att sonen kröp iväg till hallen och att det stökades och busades, hann precis tänka att jag måste hålla koll så ingen gör sig illa och när jag kom runt hörnet stod han på knä i dörröppningen och såg helt okontaktbar ut. Då såg jag att han höll i tröskeln. Usch, jag bara skrek på min man i panik när han bara säckade ihop.

Jag vet ju att det där är helt ofarligt. Men just där och då när man inte riktigt hann fatta vad som hände och innan han kom tillbaks så hann jag tänka tusen hemska tankar.
 
Förstår det. Barns fingrar består ju mest av brosk i sån ung ålder så oftast är det ingen fara. Det vet jag för min mamma slog igen bildörren på mina fingrar som liten och läkaren sa ”äsch det är bara brosk i små fingrar”. :D

Det är helt sjukt vad små barn tål. Det här var en tung säkerhetsdörr så jag är förundrad över att fingrarna ens sitter kvar. Men inte nog med de, det syns inte ens något! Sjukt. Själv hade man ju fått amputera halva armen säkert.
 
Idag smällde dottern igen en dörr på sonens fingrar så att han svimmade. Usch det var så läskigt. Jag lyfte upp honom och det såg ut som att han försökte skrika men det kom inget ljud, sen rullade ögonen tillbaks och han tuppade av. Jag försökte få kontakt med honom men han bara rullade med ögonen och tuppade av igen.

Sen kom han tillbaks och började skrika en stund. Fingrarna verkar ha klarat sig fint, han greppar och kryper utan problem nu. Men fy vad läskigt det var, jag känner mig fortfarande helt skakig.

Urs ja de är läskigt med de små!
Våran mellan son hade något, nu minns jag inte vad de kallades, men han svimmade när han blev arg 🤯 jätte läskigt!

Samma son som ställe sig som 11 månaders mot kaminen 🙁 i år blir han 6 år och jag drömmer fortfarande mardrömmar om det, för att inte tala om lukten 😢
 
Idag smällde dottern igen en dörr på sonens fingrar så att han svimmade. Usch det var så läskigt. Jag lyfte upp honom och det såg ut som att han försökte skrika men det kom inget ljud, sen rullade ögonen tillbaks och han tuppade av. Jag försökte få kontakt med honom men han bara rullade med ögonen och tuppade av igen.

Sen kom han tillbaks och började skrika en stund. Fingrarna verkar ha klarat sig fint, han greppar och kryper utan problem nu. Men fy vad läskigt det var, jag känner mig fortfarande helt skakig.
Men gud vad läskigt! Vad skönt att det gick bra ändå, tycker det är så läskigt när de leker med dörrar, men den där svimningen hade eventuellt fått mig att svimma också av ren panik.
 
Så läskigt! @Midsommarblomster
Det gjorde antagligen jätteont i stunden men fingrarna lär återhämta sig som sagt. (När jag gick i lågstadiet stängde ett annat barn en bildörr om tre av mina fingrar, det blev inget bestående av det) Barn är så himla snabba också, omöjligt att passa på dom 😬
 
Så läskigt! @Midsommarblomster
Det gjorde antagligen jätteont i stunden men fingrarna lär återhämta sig som sagt. (När jag gick i lågstadiet stängde ett annat barn en bildörr om tre av mina fingrar, det blev inget bestående av det) Barn är så himla snabba också, omöjligt att passa på dom 😬

Det är väl det som gör mig lite irriterad också, utan att skriva allt för mycket på ett forum. Men om vi nu är flera vuxna som är släkt så hade det varit skönt att kunna anta att de som är tillsammans med barnen eller närmast där de leker håller ett öga. Så att man skulle kunna göra sånt som att plocka i köket en stund.

Ja, påsken med släkten osv 🙂
 
Det är väl det som gör mig lite irriterad också, utan att skriva allt för mycket på ett forum. Men om vi nu är flera vuxna som är släkt så hade det varit skönt att kunna anta att de som är tillsammans med barnen eller närmast där de leker håller ett öga. Så att man skulle kunna göra sånt som att plocka i köket en stund.

Ja, påsken med släkten osv 🙂
Åh jag fattar precis. Iallafall den äldre generationen i min familj tar/tog knappt inga initiativ till att ha koll utan det har alltid krävts "xx, har du koll på yy så att inte zz händer?" Mitt syskon och hans partner litar jag dock helt på, de har koll utan att det behöver delegeras liksom. Men mycket påfrestande :/
 
Åh jag fattar precis. Iallafall den äldre generationen i min familj tar/tog knappt inga initiativ till att ha koll utan det har alltid krävts "xx, har du koll på yy så att inte zz händer?" Mitt syskon och hans partner litar jag dock helt på, de har koll utan att det behöver delegeras liksom. Men mycket påfrestande :/

Det kanske är lite så också att när man själv har småbarn så sitter det ett annat tänk i ryggraden. Man scannar av risker och har ögon i nacken, men var det länge sen man själv hade barn så kanske det är lätt att glömma bort hur det var. Eller om man inte har barn själv. Det är väl lite som att ha hund, man lämnar inte choklad på ett lågt soffbord, skjuter in stolar till matborden osv. Sånt som andra kanske inte tänker på. Även om man kan tycka att vissa risker med småbarn borde vara ”no brainer”.

När man är hemma hos andra kan det ju också vara trappor, eluttag, prylar, kaminer, vassa bordskanter osv. som man inte har hemma. Lägg på lite för mycket socker och en vild unghund i smeten så har ni min påsk 😝
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 237
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 220
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp