Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Imponerande! Man blir så nöjd med sig själv när man lyckas med sånt! Det går ju smidigare men tyvärr kan jag ofta inte ens uppbåda tillräckligt med energi för att komma på att jag borde leka fram det där på kvällen 😅.
nej det är verkligen inte lätt alla gånger!
 
Bra lektips! Något som också funkat här, och som även jag tycker är ganska kul är att ha"glömt," hur kläderna ska sitta eller hur man gör när man borstar tänderna etc. Så får man själv toka sig och barnen blir alldeles stissiga av glädje för att dom kan och vips har dom visat så mycket att grejen är avklarad.
Ja det brukar funka bra :D
 
IMG_8586.jpeg

Cajsa uppskattar tydligen inte tidsomställningen! Varit kämpigt med sömnen sen sommartid. Hon är dock inte sur eller så, bara vägrar sova! Till slut blev det tillräckligt tråkigt att sitta uppe och titta när jag läser en engelsk text om poesi 😅 (pluggar!)
 
Visa bifogad fil 142654
Cajsa uppskattar tydligen inte tidsomställningen! Varit kämpigt med sömnen sen sommartid. Hon är dock inte sur eller så, bara vägrar sova! Till slut blev det tillräckligt tråkigt att sitta uppe och titta när jag läser en engelsk text om poesi 😅 (pluggar!)
Mina barn har aldrig reagerat på tidsomställningen tidigare men den här gången är de väldigt påverkade. Igår sprang de runt vid läggdags och skulle gå ”nattpromenader” och på morgnarna gråter de och ropar ”jag vill bara sova mera, lämna mig ifred” 😭❤️. Känner typ samma på morgonen själv 😅
 
Idag är första dagen jag måste lämna lilleman när han är sjuk. Är väldigt nära att sjuka mig själv från jobbet för detta känns i det berömda mammahjärtat kan jag säga. Har hundrtio procent tilltro till att pappan fixar omvårdnaden toppenfint men jag vill ju också vara där och pyssla. Å andra sidan får jag nog inse att jag blivit utbytt. Är mest pappa som gäller nu.
 
Mina barn har aldrig reagerat på tidsomställningen tidigare men den här gången är de väldigt påverkade. Igår sprang de runt vid läggdags och skulle gå ”nattpromenader” och på morgnarna gråter de och ropar ”jag vill bara sova mera, lämna mig ifred” 😭❤️. Känner typ samma på morgonen själv 😅
De andra två har klarat omställningen hyffsat men Cajsa dissar den helt 😂 Hon är också åt kvällspigga hållet :)
Jag uppskattar nog dock sommartiden mer än vintertid!
 
Vi hade en långdragen men mestadels mysig nattning ikväll, vanligtvis läser jag böcker för dem, stoppar om och pussar och lämnar sedan rummet men idag ville S prata om vilket av alla hus på deras tapet som han skulle bo i när han blev stor och var mormor och morfar skulle bo och var H och mamma och pappa skulle bo (H givetvis i samma hus som han själv men jag och deras pappa fick bo grannar). När vi var klara med det och jag gått ut ropade H in mig igen och frågade vad vi skulle göra imorgon och om han skulle bygga med magneter på förskolan imorgon. Vi enades om att vi ska gå hem direkt efter förskolan och göra ”geggamojasnö” i trädgården. Tillslut kom S och sa att han ville somna i den stora sängen och där slocknade han bredvid mig med en gång medan H somnade i sin säng. Så mysigt att ta del av deras funderingar!

Vi har också haft långdragna läggningar senaste veckan. Dottern verkar gå upp i varv efter middagen sen kutar hon som en kanonkula genom huset fram till läggning, så när vi väl lyckas släcka lampan så snurrar hon ett bra tag. Jag har valt att inte bry mig, utan ser chansen att själv få en välbehövlig vila en stund så jag lägger mig bara bredvid och blundar. Hon ställer sig upp, slänger sig ner, sätter sig upp, leker med nallen, pillar lite på tavlorna och så går det runt så ett tag. Någonstans somnar vi båda tillslut och jag vet inte ens vem utav oss som somnar först ibland :D Men vi kommer i säng vid 19 och vid 20 brukar jag vakna och jäspandes smyga ut.
 
Vi har också haft långdragna läggningar senaste veckan. Dottern verkar gå upp i varv efter middagen sen kutar hon som en kanonkula genom huset fram till läggning, så när vi väl lyckas släcka lampan så snurrar hon ett bra tag. Jag har valt att inte bry mig, utan ser chansen att själv få en välbehövlig vila en stund så jag lägger mig bara bredvid och blundar. Hon ställer sig upp, slänger sig ner, sätter sig upp, leker med nallen, pillar lite på tavlorna och så går det runt så ett tag. Någonstans somnar vi båda tillslut och jag vet inte ens vem utav oss som somnar först ibland :D Men vi kommer i säng vid 19 och vid 20 brukar jag vakna och jäspandes smyga ut.
Typ samma här, de får alltid nån energikick efter middagen, men jag gör som du och låtsas sova bara tills jag tillslut somnar på riktigt och har de inte somnat innan dess brukar de tröttna då 😅
 
Även mina hade för första gången nånsin svårt med omställningen av tid nu. Blev sena läggningar, men nu efter en vecka i förskolan har de varit trötta kvällstid. Dock är det ändå svårt med nedvarvning när det är så ljust. Får gå och dra ner rullgardiner överallt.
 
Även mina hade för första gången nånsin svårt med omställningen av tid nu. Blev sena läggningar, men nu efter en vecka i förskolan har de varit trötta kvällstid. Dock är det ändå svårt med nedvarvning när det är så ljust. Får gå och dra ner rullgardiner överallt.
Ja, det märker jag också stor skillnad på nu! ”Det är inte natt för det är inte mörkt!!!” 😅
 
Vi har också haft långdragna läggningar senaste veckan. Dottern verkar gå upp i varv efter middagen sen kutar hon som en kanonkula genom huset fram till läggning, så när vi väl lyckas släcka lampan så snurrar hon ett bra tag. Jag har valt att inte bry mig, utan ser chansen att själv få en välbehövlig vila en stund så jag lägger mig bara bredvid och blundar. Hon ställer sig upp, slänger sig ner, sätter sig upp, leker med nallen, pillar lite på tavlorna och så går det runt så ett tag. Någonstans somnar vi båda tillslut och jag vet inte ens vem utav oss som somnar först ibland :D Men vi kommer i säng vid 19 och vid 20 brukar jag vakna och jäspandes smyga ut.

Samma här! Problemet är dock att jag är dålig på att vakna igen 🙈 tursamt nog fixar sambon hästar osv så jag i lugn och ro kan sova tills jag vaknar vid typ 06 😅
 
Nej men förutom den hemska febertoppen med tillhörande penicillinkur så kör vi lite magsjuka också… :arghh:

Båda barnen har kräkts och lite oroliga i magen men peppar peppar verkar det rätt lindrigt för de har mått rätt bra i övrigt. Så man får väl vara glad för det… bara väntan nu på att jag själv ska åka dit 🫠
 
Alltså, mina barn är verkligen i nån ”varförfas” just nu 😅. Tusen frågor hela hela tiden. Idag har vi varit på jem&fix för att köpa lite grejer till trädgården och de gick runt och pekade på varenda pinal och frågade vad är det, vad har man den till, varför ska man göra så, vad är det här för skurborste? Sen var vi en sväng i Alingsås och åt lunch och då var det frågor om varför väggen såg ut som den gjorde, varför det var kor på tavlorna, varför ljusstaken såg ut så, varför ljusstaken var fin. Sen tillkommer frågor om precis alla vi möter som ”vad är det för pappa? Vad heter han? Vart skulle han då? Vad jobbar han med? Var bor han? Var är barnen då? Vad gör barnen där hemma utan pappan? Vad heter deras förskola?” 🙈🙈🙈
 
Mysig och välbalanserad helg här med barnen. ♥️ Igår var vi hemma, städade, pysslade, grejade med dockskåp etc. Idag har vi varit iväg och träffat kompisar och sen varit på gympa. Lilla E får såklart lite 2,5åringsdippar i humöret men annars har vi alla tre ( :p ) varit glada och harmoniska hela(!) helgen. Inser för övrigt nu att lilla E inte har sovit middag idag, och inte somnat ifrån nu på eftermiddagen heller :D :up:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 452
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 036
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 275
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 992
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp