Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIX

Just vaknat upp hos min kompis, sovit helt okej inatt. Med tanke på att jag spenderade gårdagen mestadels i horosontalt läge så känns det oväntat. Men ja, tunga mediciner är bra för det mesta. 😉

Har inga planer idag. Min psykolog säger att det är bra, hon påstår att trots att jag är sjukskriven så agerar jag som om jag pluggade ändå. Läser just nu mycket konstvetenskap och genusvetenskap hela dagarna typ.. Så jag har lovat att sluta med det och fått i uppdrag att läsa en skönlitterär bok endast för nöjes skull.
Samt köpa en julklapp och inte tillverka alla själv.

Rimliga utmaningar från psykologen, men ack så svårt.
 
På jobb och helt slut....

Har inte hunnit återhämta ifrån förra veckan innan den nya kickstartade. Superdupermegatrött.

Tror jag skagå och hämta mig en skumtomte för att se om jag kommer igång.
 
Sitter på tåget och läser på inför dagens seminarium och morgondagens, trött men får skylla mig själv som aldrig kom i säng i går. :angel:
Men jag skulle väldigt gärna sova ett par timmar till, men icke!
 
Prata med oss istället :)

Det är jättemånga som likear och skickar omtanke (tack🥰) men det är inte så många som skriver något, och då blir det svårt att hålla sig sysselsatt med att skiva. Ibland är det också jag som är dålig på att svara 😔

Tror jag slog någon slags världsrekord i att titta på den där gröna pricken igår. Ska försöka iaf halvera den tiden idag. Är ju stört.
 
Har en lång att göra lista på jobbet idag, behöver inte hinna allt idag men en hel del måste jag få gjort i alla fall. Trögt att komma igång men får väl hämta mer kaffe och plugga in ljudboken i öronen och sätta fart!
 
Det är jättemånga som likear och skickar omtanke (tack🥰) men det är inte så många som skriver något, och då blir det svårt att hålla sig sysselsatt med att skiva. Ibland är det också jag som är dålig på att svara 😔

Tror jag slog någon slags världsrekord i att titta på den där gröna pricken igår. Ska försöka iaf halvera den tiden idag. Är ju stört.

Det brukar vara lugnare här i början på veckan... och lite mer livligt när vi börjat på fredagsvinet :angel: :laugh:

Jag förstår att det är svårt att hålla sig ifrån att titta... kan du inte göra något så du inte ser att han är online även om du inte vill blocka helt?
 
Det brukar vara lugnare här i början på veckan... och lite mer livligt när vi börjat på fredagsvinet :angel: :laugh:

Jag förstår att det är svårt att hålla sig ifrån att titta... kan du inte göra något så du inte ser att han är online även om du inte vill blocka helt?

Jag tror inte att det går. Och jag är inte redo att blocka 😔

Försöker hålla mig sysselsatt genom att ha näsan i en bok större delen av tiden. Går sisådär.
 
Har du haft kontakt med säljaren? Om du inte får kontakt med hen och det inte kommer någon bok, gör en polisanmälan även om det är en liten summa. Är det någon som har satt i system att lura folk så kan det finnas flera polisanmälningar på samma person och när summan blir tillräckligt hög kan personen åtalas.
Japp, jag skickade en fråga om hon skickat boken och det har hon sett men inte svarat på.
 
Hahaha - tycker du att de tullar på ditt arv?

Alltså - seriöst , är det inte lite märkligt att bli arg för att föräldrar köper saker?
Tror du behöver jobba på din aversion mot att köpa dyrare saker.
De har hela mitt liv gnällt på att jag ska vara snål och inte köpa dyra saker.
Så det blir lite surt när de köper vin för 500-2000 kr.
Vist jag behöver jobba på mig med.
 
Nu stack min kompis iväg och jag är kvar i hans lägenhet. Han skulle träna och kommer hem typ vid halv två, så har lite tid att förbruka.
Funderar lite på att baka något. Saffransbiscotti är jag sugen på.. Hmm..
 
Jaha, hade planerat vara i stallet några timmar idag. Men barnet är hängig och fick därmed bli hemma från dagmamman. En promenad lär det bli i alla fall, frisk luft är bra.
 
Nu stack min kompis iväg och jag är kvar i hans lägenhet. Han skulle träna och kommer hem typ vid halv två, så har lite tid att förbruka.
Funderar lite på att baka något. Saffransbiscotti är jag sugen på.. Hmm..

Åh saffransbiscotti! :love:

Bakade lussebullar av alla möjliga slag igår, men biscotti brukar vara min go to lösning på enkelt och lyxigt julbak :up: Ska visserligen på pepparkaksbak i helgen, men man kanske kan klämma in ytterligare bak innan dess :idea::angel:
 
Jag var på julbord igår, vilket var jättetrevligt med fin mat och glada människor - MEN jag upptäckte alldeles för sent, efter typ en och en halvtimme att det fanns ett vegan-bord med julmat långt inne undangömt bakom själva julbuffén i ett hörn.

Där gick jag och plockade grinigt mellan laxen och prinskorvarna större delen av tiden för att sedan upptäcka en massa fantastiska goda grejer utan några döda djur i på ett hemligt undanskuffat bord...:meh:

En normal människa kanske frågar personalen om sådant, men jag bara antog snällt att det inte fanns och inte var nån idé att tjafsa. Typ en stor pil med "köttfri julmat" eller liknande hade underlättat enormt för oss försynta. :up:
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 717
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 399
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 173
Senast: Stergo
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
3 086
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp