Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den vettiga delen av mig håller med till 100%... Den snikna delen av mig går hit med svansen mellan benen och köper pints för 38SEK 😬
Helt okej. :D Jag brukar bli nedröstad de få gånger jag går ut ned vänner, men personligen väljer jag bort dem bara för hundfilosofin. Här i byn har de den strörsta uteserveringen av ALLA restauranger, men är också de enda som inte tillåter jyckar ute. Röka får man däremot. :p
 
Gjorde ju en smörgåstårta i förrgår, oklart om jag gnällt om den redan men den blev i alla fall inte bra. Nu har jag försökt äta den i tre dagar, det går inte! Så bitter men får kasta resten, den blev för mastig och min mage slår bakut! Slösade bort god gravad lax på den ikväll :mad:

Nej! Ut med skiten!

Tittat på några avsnitt av nya säsongen Gentleman Jack men fastnar inte riktigt. Lite besviken :( 💔
 
Fått första provsvaren från maskkollen på hästarna nu, verkar som att ponnyn hade noll? Inte haft någon med noll innan men är väl bara bra om han inte har något. Förstår att detta är extremt intressant information :laugh:

Igår var det friluftsdag och eftersom att jag fick göra lite prov behövde jag ha med cykeln för att kunna cykla till aktiviteten. Vilket gjorde att jag passade på att rida ponnyn på morgonen också, tänker liksom inte vara vid skolan vid 6. Efter det tre prov som gick hyfsat bra och sedan iväg till ridskolan. Där hade de erfarna redan ridit så jag fick vara med i nybörjargruppen, fick en inte alltför välriden liten islänning. Liksom av alla hästar på en vanlig ridskola får jag en islänning :laugh: Inte för att jag har något emot det.

Denne töltade tydligen inte utan gick i grisepass innan den började trava. Jag tycker att tölten verkade funka hyfsat, även om den inte var lika lättöltad/ hade lika bra tölt som mina så kunde den allt lite. Traven var en annorlunda upplevelse och galoppen behöver vi inte prata om...
 
Väntar på att min pajbit ska tina som jag precis plockade fram ur frysen.

Hade kunnat värma den direkt om det inte vore för att jag tänkte ha halva till lunch imorgon på jobbet.
Funderar samtidigt om jag har något smidigt sätt att dela den på i fryst tillstånd?

Erkänner att detta är halva av en fullstor hel bit. Jag kan ha delat bitar ut den med både brödkniv och kniv modell större tidigare. Men blir smulor överallt och allmänt jobbigt. + att jag måste diska igen. :angel:

Skulle ha plockat ut den tidigare idag...

Yxa? :D
 
Ibland är dotterns ponny väldigt mycket dramaqueen :rofl:
Nåja, ingen tårta idag iaf :p

20220518_185759.jpg
 
Fått första provsvaren från maskkollen på hästarna nu, verkar som att ponnyn hade noll? Inte haft någon med noll innan men är väl bara bra om han inte har något. Förstår att detta är extremt intressant information :laugh:

Igår var det friluftsdag och eftersom att jag fick göra lite prov behövde jag ha med cykeln för att kunna cykla till aktiviteten. Vilket gjorde att jag passade på att rida ponnyn på morgonen också, tänker liksom inte vara vid skolan vid 6. Efter det tre prov som gick hyfsat bra och sedan iväg till ridskolan. Där hade de erfarna redan ridit så jag fick vara med i nybörjargruppen, fick en inte alltför välriden liten islänning. Liksom av alla hästar på en vanlig ridskola får jag en islänning :laugh: Inte för att jag har något emot det.

Denne töltade tydligen inte utan gick i grisepass innan den började trava. Jag tycker att tölten verkade funka hyfsat, även om den inte var lika lättöltad/ hade lika bra tölt som mina så kunde den allt lite. Traven var en annorlunda upplevelse och galoppen behöver vi inte prata om...
Siffrorna är ju ganska ungefärliga men absolut bra när det är noll! :) Har lyckats haft det med på en äldre häst faktiskt :)
 
Suttit och läst lite i kvällssolen, doftar så gott ute nu med nyklippt gräs och från våra blommande syrenbuskar. Var helt inne i läsningen i fotöljen så hör jag kloppetikloppeti och så är det två stycken som rider förbi, varav en hade en superfin stor skimmel :love: händer ibland att de rider igenom här och jag klagar inte :D så jävla gött med varmare tider
 
Gjorde ju en smörgåstårta i förrgår, oklart om jag gnällt om den redan men den blev i alla fall inte bra. Nu har jag försökt äta den i tre dagar, det går inte! Så bitter men får kasta resten, den blev för mastig och min mage slår bakut! Slösade bort god gravad lax på den ikväll :mad:

Nej! Ut med skiten!

Tittat på några avsnitt av nya säsongen Gentleman Jack men fastnar inte riktigt. Lite besviken :( 💔
Jag har inte ätit den i tre dagar, utan vid tre måltider. Bara för att förtydliga :laugh:
Ambitionen var dock att kunna äta den fler gånger…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 548
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 704
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 363
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp