Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fikapaus nu, kaffe och glass :d
Vi har fixat med badrummet en tid nu och äntligen börjar man se slutet av tunneln. Det har tagit lite längre tid och mycket mer arbetsinsats än vi trodde :o
Vi har lagt till arbeten efter hand som vi tyckt också "behövdes" till skillnad mot den ursprungliga planen, så vi får skylla oss själva - men fint blir det :love:
 
Packar inför Sweden rock och behöver hitta en bättre väska till dottern. Troligtvis finns det på vinden men når inte luckan. Eller jo men inte tillräckligt väl för att inte riva ner stegen i huvudet på mig själv. Får snällt vänta till sambon kommer hem och kan ta ner den.
 
Åt en mycket god "prinsesstårta" på loppisen. Det såg ut som en prinsesstårta men bottnarna var choklad. Inte oävet alls, kan jag meddela. Tillsammans med hallonsylt och god grädde var det en "hit" :) !
Efter loppisen shoppade vi blommor på Börjes. Jag köpte även skor - som jag verkligen behövde - men jag grät lite inombords när jag såg alla FINA klänningar för samma pris (349 kr) som jag kunde köpt istället.... :cautious: Men jag behövde verkligen sommarskor... :) Ibland är det jobbigt - men jag tvingade hjärnan att bestämma istället för hjärtat... :D
 
Nu är allt upp packat så nu inta soffläge i värmen 😅 Vi har typ alla fönster öppna för att försöka få korsdrag inne utan att Kajsa smiter ut. Hennes husse tycker hon ska vara innekatt medans vår 10 åriga gamla kastrerad hankatt kommer och går som han vill. Kajsa har sele så hon brukar få komma med ut ändå, men just nu har vi ett getingbo på framsidan som måste ordnas med innan jag vågar ta ut henne där. Hon jagar getingar 😬
 
Solen tog visst idag...
1654443488989154540978152836805.jpg
Har alltså funktionärat på hemmatävling :D
 
Slappar, känns som det blåser upp antingen för regn eller åska. Vi får se hur det utvecklar sig.

Funderar på att gå på travet imorgon om det är fint väder, ganska skönt och sitta i solen i gräset och bara filura lite. Men först Trule, han ska köras. Men hans matte kan ju faktiskt släpa sig upp i tid 🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 636
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 740
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 367
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp