Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
La ut ett gäng stolar för många veckor sen på marketplace, uppenbart för dyrt. Tänkte så sent som igår på att jag borde lägga in en ny annons några hundra billigare. Så blir dom sålda idag till fullt pris 💃 betalar nästan hela kostnaden för delarna vi beställde för att laga bromsar på båda bilarna! :D (jäkla tur att sambon är händig!)
 
Jag känner sådan kärlek till min foderleverantör. De har precis postat sin nya TV-reklam i den privata och fantastiska facebokgruppen innan den sänds i TV, och alltså... ALLA företag borde lära sig kundservice och omhändertagande av dem (inte bara därför då, utan generellt. :D ) . De är helt enkelt fenomenala! Dyker det någonsin upp ett lokalt jobb för dem står jag först i kön.
Helt apropå ingenting då. :)
 
Äh, lite svinn får man väl räkna med :p
Jag hade faktiskt en gymnasielärare (på forntiden) som torrt konstaterade det, när vi fattades tre personer när tåget rullade hemåt från skolresa i Köpenhamn.... :nailbiting: I och för sig förväntar man väl sig att äldre tonåringar klarar sig liiiiiite bättre på egen hand än en 2-åring på vift. Men ändå.....

Jodå, de kom hem helt oskadda med ett annat tåg nästa dag.... Före mobiltelefonernas tid så det var ju inte helt enkelt att komma i kontakt med varandra. Jag minns inga detaljer, men förhoppningsvis lyckades de ringa sina föräldrar i alla fall och meddela att de hade missat tåget!!
 
Jag hade faktiskt en gymnasielärare (på forntiden) som torrt konstaterade det, när vi fattades tre personer när tåget rullade hemåt från skolresa i Köpenhamn.... :nailbiting: I och för sig förväntar man väl sig att äldre tonåringar klarar sig liiiiiite bättre på egen hand än en 2-åring på vift. Men ändå.....

Jodå, de kom hem helt oskadda med ett annat tåg nästa dag.... Före mobiltelefonernas tid så det var ju inte helt enkelt att komma i kontakt med varandra. Jag minns inga detaljer, men förhoppningsvis lyckades de ringa sina föräldrar i alla fall och meddela att de hade missat tåget!!

Jag tycker att det är skönt med humor så heja läraren :D
 
Man ska ju vara rädd om bålgetingarna, men nu har jag ropat på maken som för 5:e gången får komma och fånga och släppa ut samma bålgeting O_o Nu sa han förvisso att om den kommer in igen så dödar jag det - så vi får se om hotet räcker!
Innan alla undrar så, nej jag kan inte utsätta mig för ev. getingstick då jag är allergisk :(
 
Man ska ju vara rädd om bålgetingarna, men nu har jag ropat på maken som för 5:e gången får komma och fånga och släppa ut samma bålgeting O_o Nu sa han förvisso att om den kommer in igen så dödar jag det - så vi får se om hotet räcker!
Innan alla undrar så, nej jag kan inte utsätta mig för ev. getingstick då jag är allergisk :(

Eftersom de äter de otäcka mindre getingarna vill jag gärna vara rädd om dem. Dessutom är de typiskt betydligt mindre aggressiva. Men nån gång får det väl räcka ändå!
 
Jag hade faktiskt en gymnasielärare (på forntiden) som torrt konstaterade det, när vi fattades tre personer när tåget rullade hemåt från skolresa i Köpenhamn.... :nailbiting: I och för sig förväntar man väl sig att äldre tonåringar klarar sig liiiiiite bättre på egen hand än en 2-åring på vift. Men ändå.....

Jodå, de kom hem helt oskadda med ett annat tåg nästa dag.... Före mobiltelefonernas tid så det var ju inte helt enkelt att komma i kontakt med varandra. Jag minns inga detaljer, men förhoppningsvis lyckades de ringa sina föräldrar i alla fall och meddela att de hade missat tåget!!
Hade kollegor som berättade att de glömde tre lärare när de åkte hem från en utedag
 
Tittar på nationaldagsfirandet från Skansen, klippt sambon med 😂 Att han tillåter mig göra det hade endast från början att göra med Corona men nu tycker han tydligen att det är skönt att jag kan fixa det på en kvart hemma istället för att boka tid var 8-9 vecka. Hans hår växer som ogräs så förstår honom. Avis mitt hår har gått från tjock och långt till tunt och eländigt sista åren pga av sjukdom. Blir intressant och se hur mycket skäll jag får när jag ska klippa mig på onsdag 🙈 Hjälper inte med dyra grejer det är bortkastat på mitt hår för rasar ändå bara av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
845
· Visningar
45 360
Senast: Wille
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 265
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp