Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte till havet med hundarna så de fick röja av sig lite. Skönt då det inte var nån annan där alls :)

Snart ska jag träffa en kompis och åka och kolla hemma hos nån som säljer ut sitt tygförråd 🤩
Sen ska jag hem till en annan kompis och umgås. Ska bli supertrevligt, och blir kul att se hur Sparven hanterar det, då han inte är så van vid att vara hemma hos andra. Men bra träning då han känner kompisen 👍
 
Arga ögon igår, snöblindhet tror jag. Sedan fick jag för mig att det var en ögonfrans i ena, så försökte gräva ut den lite för länge. Existerade det någon ögonfrans? Icke.

Men ögat blev argt som fan och har klibbat och vätskat sig hela natten. Vaknade med igensvullet ögonlock också 😅
Så sitter och försöker få ner svullnaden med en kall handduk.. Rött öga, men gör åtminstone inte ont längre.

Verkar ha tajmat med busväder och stängda liftar iaf 😁
 
Myser runt i pyjamas (nåja, mjukisbyxor i alla fall) och har kommit fram till att det är helt okej, och mycket sannolikt, att jag inte kliver ur den idag. Efter en fullspäckad dag med lite onödigt mycket motion igår känns det oerhört skönt med en riktig hemmadag idag. Inga tider att passa, ingen som kräver något av mig. Städning, bakning och slappande framför världscupen i hoppning står på schemat :up:
 
7,3 vidriga kilometer. Iskall sjö i skorna och bilister som tyckte att jag behövde duscha.
158F8AAE-F297-4A80-92EA-35B2951BC5EB.jpeg
 
Delar en mugg te med barnet. Har en maskin tvätt på gång. Ska gå ut och hämta ved, ska tömma bilen och städa hos hönsen.

Har hyfsat ont i vaccinationsarmen men inga fler symtom än så. Andra som fick sin fjärde spruta samtidigt har migrän och feberfrossa. Slår så himla olika!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 123
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 534
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
397
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp