Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade hamna i en situation idag där jag använde en vattenkokare från Smeg för att värma mitt tevatten. Jag har länge avskytt dem för att de är överallt nu, för att namnet står så övertydligt för dem och för att det känns som om folk köper dem bara för att vara trendiga. Men... jag råkade gilla den! Den var så tyst, och vattnet kokade upp löjligt snabbt... Nu sitter jag därför och kollar på vattenkokare som har ungefär samma effekt, men kostar mindre än hälften. För nä, jag tänker inte köpa en sån där. Jag betalar inte 1400kr för en vattenkokare.
 
Råkade hamna i en situation idag där jag använde en vattenkokare från Smeg för att värma mitt tevatten. Jag har länge avskytt dem för att de är överallt nu, för att namnet står så övertydligt för dem och för att det känns som om folk köper dem bara för att vara trendiga. Men... jag råkade gilla den! Den var så tyst, och vattnet kokade upp löjligt snabbt... Nu sitter jag därför och kollar på vattenkokare som har ungefär samma effekt, men kostar mindre än hälften. För nä, jag tänker inte köpa en sån där. Jag betalar inte 1400kr för en vattenkokare.
1400??? På riktigt? Hur kan någon tycka att det är värt de pengarna för att koka upp lite vatten? Uppriktigt nyfiken på det faktiskt. 😅 Har själv en från typ Jula som väl kostade en hundring eller något. Funkar fint och går på nolltid.
 
1400??? På riktigt? Hur kan någon tycka att det är värt de pengarna för att koka upp lite vatten? Uppriktigt nyfiken på det faktiskt. 😅 Har själv en från typ Jula som väl kostade en hundring eller något. Funkar fint och går på nolltid.
Finns värre 😅

F1DE07C2-B87C-4D43-A7AF-6011555287DF.jpeg
 
Har läst ut Prince Harrys bok. Litterärt var den ungefär som väntat, innehållsmässigt också. Blev smått chockad över tonen i kommentarsfältet tillhörande en artikel om boken. Förstår inte varför många blir så provocerade.
Det var mysigt att läsa igen dock! Funderar på vad jag ska läsa härnäst.

Lille Whippishen trampade snett igår och haltar idag, tycker synd om honom. Hoppas att lite vila gör susen, annars blir det doktorn såklart.
 
Som hittat med det fina mönstret och allt! 😅 Alltså, förstå mig rätt, folk får förstås gärna köpa precis vad de vill om de har råd med det - har inga som helst synpunkter på det. Men just vattenkokare känns lite som "hur stor skillnad kan det vara" liksom. Har så svårt att förstå det. 😅
Det KAN faktiskt vara stor skillnad. Min nuvarande tex, den har så kass pip att när man försöker hälla upp vatten i tekoppen, då hamnar det vatten på hela diskbänken också :cautious: Det spelar ingen roll hur man gör, det blir en ocean på bänken. Varje gång. Dessutom är den högljudd som sjutton och långsam (gissar att det delvis beror på att den är i glas).

Meeen som tur är så hade Smeg-ägaren en "gammal" vattenkokare som nu skulle slängas, fullt fungerande eftersom den var ful (det var därför hen köpte en Smeg som jag nu provade). Denna gamla vattenkokare är nu min och så kan den dåliga få gå till vattenkokarhimlen.
 
Fast hästen är nog inte lika imponerad av det scenariot @iNHALE :rofl:
Jag har aldrig använt mina hundar som rumpvärmare, men ridit har dom gjort utan att hästarna protesterat (bästa sättet att frakta liten eller ung hund på ritten)
Långhårscollien var tom med på en uppvisning på häst o i westersadel 🙈 :D och om någon undrar så hade hunden dobbismentalitet (född,uppväxt o behandlad som dobbisarna )
 
Funderar på om jag ska lägga mig i sängen och kanske läsa i någon bok. Eller om jag ska se något avsnitt på någon serie.

Kanske ska sikta på sängen, lång jobbdag imorgon. Börjar förvisso inte förrän kl. 13 så blir lite sovmorgon iaf...
 
Det KAN faktiskt vara stor skillnad. Min nuvarande tex, den har så kass pip att när man försöker hälla upp vatten i tekoppen, då hamnar det vatten på hela diskbänken också :cautious: Det spelar ingen roll hur man gör, det blir en ocean på bänken. Varje gång. Dessutom är den högljudd som sjutton och långsam (gissar att det delvis beror på att den är i glas).

Meeen som tur är så hade Smeg-ägaren en "gammal" vattenkokare som nu skulle slängas, fullt fungerande eftersom den var ful (det var därför hen köpte en Smeg som jag nu provade). Denna gamla vattenkokare är nu min och så kan den dåliga få gå till vattenkokarhimlen.
Jo, fast det finns ju så många billiga som funkar hur bra som helst och inte är fula som stryk heller (hur snygg nu en vattenkokare kan vara...). :)
Vad bra att du fick en! :up:
 
1400??? På riktigt? Hur kan någon tycka att det är värt de pengarna för att koka upp lite vatten? Uppriktigt nyfiken på det faktiskt. 😅 Har själv en från typ Jula som väl kostade en hundring eller något. Funkar fint och går på nolltid.
Jag har en Kitchenaid vattenkokare, den rymmer mycket vatten, kokar upp snabbt, man kan välja grader och den håller vattnet varmt. Meeeeeen valde den framförallt för att den eh, matchar min standmixer… 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 042
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 415
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
382
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 050
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp