Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nehej! Inte bara förkylning inte, nått annat skit för nu har feber på 39,1grader slagit till med en stund efter jag kom hem från stallet....Var ju "livrädd" för att bli sjuk lagom till jul- och nyårshelgen när jag precis börjat jobba lite på förskola meeen på nått lustigt vis höll jag mig, mycket tacksamt nog!, frisk 🥳❤ men nu slappnar jag väl av och har åkt dit på nån skit 😆.
Nerbäddad med en panodil så jag kan sova och vätskeersättning, skål såhär en lördagskväll 😆🥳.
 
Jo, fast det finns ju så många billiga som funkar hur bra som helst och inte är fula som stryk heller (hur snygg nu en vattenkokare kan vara...). :)
Vad bra att du fick en! :up:
Jo, så är det ju absolut och det är just därför jag aldrig kan se mig själv köpa en svindyr sak :p Skulle tippa på att både bra och dåliga vattenkokare finns i de flesta prisklasser. Det enda som skulle kunna få mig att köpa en dyr var om det kunde garanteras bra arbetsvillkor för alla som arbetat med att tillverka den.
 
Förhandlar med min katt. Jag vill att hon ska äta sin svindyra proteinrika kattmat. Hon vill äta Singoallakex. Det går sådär.
Vi har måååånga diskussioner här hemma. Den senaste heter "Vad äter du?"
Dvs allt som jag äter är gott. Inklusive spenatsoppa.. 🙄
("Vad äter du?"
"Ostsmörgås."
"Jag GILLAR ostsmörgås!"
*3 sekunder senare*
"Vad äter du?"
"Spenatsoppa"
"Ohh! Jag GILLAR spena.."
"Det gör du inte!"
Katt: "Try me..")
 
Varför la jag just tid på detta istället för att sova? 😅

69AC6D8B-CAD6-4EE8-88BF-DCB1BAD73907.jpeg
 
Jag får alltid, utan undantag feber vid förkylning och skulle säga att feber vid förkylning är väldigt vanligt för de flesta.
Har aldrig varit så för mig utan alltid fallit under "normen" att vuxna väldigt sällan får feber vid just förkylning utan alltid varit bara just vid influensa. Hade knappt ens feber vid förkylning som barn men sambon däremot får det vid förkylning 🙃. Hmm kanske ändrat sig plötsligt efter 35 år....
 
Ligger och lyssnar på plinkeplonket av regn, men med tanke på att dom nyss plogade på vägen utanför antar jag att det är något annat som kommit ner också. Har ingen speciell lust att stiga upp och kolla.
 
Det har varit en arbetsam dag idag med barnbarnen har. Farfar stod for frukost, sedan har vi handlat tyg som jag ska sy klanning och skjorta till smattingarna av (hoppas jag har talamod nu nar de fick valja tyger sjalva) och malat, och bakat chokladbollar, och jag plockade ur och "rearranged" ett skap nar jag inte fick in det jag tankt (fick en hel hylla over 🙄) och da hittade jag igen plattlaggen som fick ga med i shipment efter mamma.

En gammal rackare i gjutjarn som jag faktiskt aldrig anvant. Jag har forsokt gora plattar en gang, men hade inget att peta upp dem med sa jag gick snabbt over till pankaks lagg istallet. Nu hade jag en relativt ny, smal, spatula (inkopt for att platta ut gradde pa tartor ... som jag bakar kanske en gang vart annat ar :angel:) I alla handelser kan jag nu peta upp plattarna.

Jag skoljde ur plattlaggen i hett vatten med hjalp av en borste, lat den bli riktigt het innan jag stangde av varmen (gas spis) och lat den svalna ett tag innan jag penslade pa lite smor och hallde i pankaks smet med vanilj socker, (gor mitt eget da det inte finns att kopa har) nagra droppar vanilj essence, och ett extra agg. Jag insag efter forsta laggen att det ar en mycket battre idea att ha en stekpanna bredvid att vanda dem i ... dels ar det svart att fa ner dem i den lilla, lilla formen i plattlaggen, dels gar det fortare da man kan fylla plattlaggen igen medan ovan sidan blir graddad i stekpannan.

GOTT blev det i alla handelser ... och vi akte ut till en av staden's pubbar for middag ... dar 3-aringen bestallde "fish 'n' chips" :heart innan vi korde hem dem. Nu sitter jag har med en G&T och ar helt slut. :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 046
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 415
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
384
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 052
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp