Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså hur långt tid kan en grej som ska gå förhållandevis fort ta?!!

Har hållit på nu hur länge som helst och försökt få igång elen i två av vinterhagarna som måste användas. Men något strul konstant när jag ska koppla om strömmen :rage:

Blir nog att köpa ett nytt batteri idag så jag kan sen ta ett redan befintligt aggregat dit istället gick ju inte koppla om hur det än gjordes! Först massa strömming sen ingenting på andra sidan!

Edit:
Måste byta ut en del av tråden. Det är nog det som är största problemet. De äldsta trådarna är där. De som förra ägaren hade till sina hagar. Så egentligen inte konstigt kanske att de gjort sitt
Har diu mätare?
Då kan du se exakt var det försvinner. Det var min bästa kompis när jag gick stängslet i våra enorma hagar. :up:
 
Har diu mätare?
Då kan du se exakt var det försvinner. Det var min bästa kompis när jag gick stängslet i våra enorma hagar. :up:
Jo jag har mätt på alla möjliga platser och tog extra tråd också från en redan befintlig hage med ström i. Funkade fortfarande inte :arghh:

Såg att det brunnit vid en skarv så gjorde om trodde problemet var löst men nej fortfarande samma problem. Efter ingen frukost och bara kaos gick jag nu in igen. Men tror det måste göras om mer från grunden. Undertråden växer det tex mossa på sina håll. För nåt år sedan tog jag bort och skrubbade med såpvatten och tänkte det håller några år till men nu tror jag inte jag orkar hålla på med det mer.
Verkar som om har det en gång börjat växa mossa på en tråd så kommer problemet tillbaka igen och igen 🙄
 
Tråkig situation. Idealiskt hade ju föräldrarna redan förklarat för barnen på ett pedagogiskt sätt att det inte går att leka med hissen eftersom den används av andra. Det är ju inte särskilt roligt att behöva säga till.
Det är inte säkert att föräldrarna visste att barnen lekte där heller, eller att barnen lyssnar när föräldrarna säger till. Jag har aldrig varit med om att barnen gjort liknande i föräldrarnas närvaro, däremot hyfsat ofta när de är ensamma.
 
Det är inte säkert att föräldrarna visste att barnen lekte där heller, eller att barnen lyssnar när föräldrarna säger till. Jag har aldrig varit med om att barnen gjort liknande i föräldrarnas närvaro, däremot hyfsat ofta när de är ensamma.
Föräldrarna kan ha förklarat att de inte får hundra gånger och så gör de det ändå. Och då är det fantastiskt bra att andra vuxna går in och säger till.

Jag tycker att vi alla har ett ansvar att hjälpa våra medmänniskor, oavsett om de är unga och någon annans barn eller inte.
 
Tog fram kyckling också så passar på att laga en rätt till. Just nu dricker jag kaffe och äter kladdkaka. Kanske tränar idag, eller så gör jag det i morgon istället. Ikväll ska jag på bio kl 20.15 vilket känns konstigt eftersom jag brukar förbereda mig för läggdags vid den tiden. 🙈
 
Föräldrarna kan ha förklarat att de inte får hundra gånger och så gör de det ändå. Och då är det fantastiskt bra att andra vuxna går in och säger till.

Jag tycker att vi alla har ett ansvar att hjälpa våra medmänniskor, oavsett om de är unga och någon annans barn eller inte.
Haha ja, jag vet mycket väl hur många gånger mina föräldrar sa åt mig om vissa saker när jag var liten. Det främsta som hände var att jag hittade på en mängd olika strategier för att fortsätta utan att de märkte något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 042
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 415
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
382
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 050
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp