Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att det beror på arbetsuppgifter och belastning? Jag arbetade ibland 18-21 h i sträck på krogen. Vi hade få pauser och åt när vi hade möjlighet. Visst var jag fysiskt trött och orkade inte med flera pass på taken eftersom jag behövde återhämtning. Men när jag var ledig, var jag ledig liksom.

Nu undervisar jag elever i särskilt behov av stöd. 4 h med konstant närvarande, utan möjlighet att dricka kaffe eller kissa kan kännas som en evighet..
Jag gillar verkligen mina elever, men vissa dagar sätter man helt sina basala behov åt sidan, såsom lunch, paus, toalett och kanske en kaffe. (Dricker alltid kaffe på väg mellan 2 platser).
Och jag är absolut inte ledig när jag kommer hem. Har oftast massvis med jobb kvar.

Jag jobbar endast på jobbet men normalt sett gör jag också många saker.
Det jag dock framförallt tycker är märkligt är att ett helt vanligt heltidspass skulle vara långt. Det är det ju per definition inte :)
Sen kan det vara tufft och slitsamt men det är ju inte samma sak.
 
Det är dagskursen på hur mycket kork istället för hjärna som används under dagen på ett företag för att fatta beslut och diskutera saker.

Kork är när man antingen saknar kompetens fast man låtsas som att man måste ha rätt, eller bara är helt fel ute och ingen säger ifrån, eller när man istället för företagets och alla kollegors bästa sätter sig själv eller sin egen vilja först.

Emellanåt bidrar undertecknad också med korknivåhöjningar och det jag önskar allra mest då att någon säger det rakt ut.

Lite korknivå emellanåt tror jag gör viss nytta, men om stor andel av dagarna blir som att leva i en Kafkaroman så måste en förändring till.

Ahaaaa! :D
 
Min lilla hund är ju det sötaste som finns. Hon somnar oftast på mig i TV-soffan på kvällen. Då är hon sååå sömnig och svårväckt när vi ska lägga oss. Man skopar upp henne som en pälsklädd geléhög. Om man bara håller henne mot bröstet så somnar hon om tryckt mot en även om man klappar. Så himla gulligt! :heart
 
Ska upp och duscha och lägga ner glasögon och linser i övernattningsväskan. Har ingen som helst aning om hur lång den här arbetsdagen kommer att bli. 😩
 
Har chefer någon koefficient i indexuträkningen :confused: ;)
Ja, i normalfallet, eftersom en chefs korknivå ofta påverkar många fler. Men det finns också undantag, där kollektivet har förbarmat sig över en chef och eliminerat all inverkan av dess korkade beslut och hen kan glatt sitta och hitta på dumheter hela dagarna utan att det får särskilt stor skada (inverkan) på verksamheten annat än den ersättning som betalas ut för korktänkandet. Lite dysfunktionellt och inte att rekommendera kan man tänka, men lyckosamt för företaget att ha riktiga survivors på andra platser.
 
Jag dinosauriestädar.
Inte dödstädar, det vore för drastiskt.

Men jag grävde lite djupare i en låda och hittade en relativt stor samling fina vykort. Ingen frisk människa skickar väl vykort nu för tiden? I alla fall inte jag. Så de åkte i returen.

Så nu har jag börjat titta mig omkring och försöka se vad som är hopplöst ute och oanvändbart. :D
Skänk till loppis istället för att slänga :) ! En stor samling fina vykort skulle säkert kunna vara till glädje för någon. Jättefina, t.ex., för barn att klippa och klistra med :) !
 
Har precis ätit frukost. Dags för en kopp te. Fortfarande lätt ångest pga framtidsgrejer. Har en ordentlig plan för allt, men det gör det inte mindre läskigt/ångestfyllt.

Konstaterar också att det är tur att jag aldrig ställe upp mina Icebugs på vinden så som jag funderade på för någon vecka sedan. Ser ut att bli riktigt icebugväder nästa vecka... Men det kan vara trevligt det också, åtminstone så länge jag kommer ihåg att inte gå ut i gympadojor.
 
Spårspring - Obehöriga i spåret (idioter)

Olyckshändelse/Tillbud eller nått så kan snarare va ihopplock 😬 oftast försöker dölja så bäst dom kan från allmänheten.

Edit: Ska tilläggas läste nånstans vart spårspring idag på södra delen av pendeln, minns dock inte om var för- eller eftermiddag.
Ja precis, vad jag menade med att plocka bort var mer "Hej idioten vad fan sysslar du med nu får du faktiskt följa med här", inte plocka delar.

Plocka delar är jag hundra procent med på att det kan ta tid, att det måste få ta tid, och skulle aldrig gnälla över.
Idioter som jamsar runt där de inte får vara och fuckar upp andras dag - inget tålamod. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 126
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 632
Senast: BernT
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
777
Senast: Lingon
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
18 19 20
Svar
397
· Visningar
10 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp