Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lägger in räkningar med betaldatum när räkningen kommer in.
Då kan jag se totalsuman och se om inkommande pengar räcker.....
Jag är lite trög. Vad menar du med betaldatum i det fallet? För mig är det att jag lägger in räkningarna med betaldatumet som är när lönen kommer, oftast 27.e.
Menar du så? Att du lägger in alla räkningarna så att de dras på en och samma dag?
 
Jag är lite trög. Vad menar du med betaldatum i det fallet? För mig är det att jag lägger in räkningarna med betaldatumet som är när lönen kommer, oftast 27.e.
Menar du så? Att du lägger in alla räkningarna så att de dras på en och samma dag?
Ja, kollar internetbanken och där visas räkningarna när de dyker upp. Den dagen jag får pengar lägger jag som betaldatum på samtliga. De enda som återstår då är bostadslånet och nåt mer.

Jag behöver veta på kronan när hur mycket pengar jag har kvar när räkningarna är betalda.

Hade jag haft bättre ekonomi hade jag gjort som min tidigare veterinär. Betalt direkt när jag fick räkningen. Gillar inte obetalda räkningar.
 
Ja, kollar internetbanken och där visas räkningarna när de dyker upp. Den dagen jag får pengar lägger jag som betaldatum på samtliga. De enda som återstår då är bostadslånet och nåt mer.

Jag behöver veta på kronan när hur mycket pengar jag har kvar när räkningarna är betalda.

Hade jag haft bättre ekonomi hade jag gjort som min tidigare veterinär. Betalt direkt när jag fick räkningen. Gillar inte obetalda räkningar.
Ja då gör vi lika.
Tycker att det är lättast och skönast. Då vet man att det som är kvar är det som är kvar till resten av månaden.
 
Jag går in och godkänner den 10 och den 20 ungefär. Då vet jag exakt hur mycket som ska betalas denna månaden. Har dock en del på autogiro, bolån, försäkring, a-kassa. Men är fasta kostnader, ja förutom bolånen eftersom jag har tre månaders ränta :meh:
 
typ någonsin. Det känns mer relevant att köpa någon windowsdator än mac. Tror jag. Begagnad då. Någon "ny ny" blir det inte oavsett. Gah. Frågan är om det finns vanliga laptops med trevliga tangentbord? Kanske? Kan

Leta efter en used refurbished mac ... Jag skulle inte kunna tanka mig att ga over till en windows maskin. Jag riktigt ryser nar jag maste hjalpa Maken med hans.

Ja visst ja, den inbyggda musgrejen ar en touch pad ... och om du maste kopa en windows dator kan du kika efter ett bluetooth keyboard och touch pad fran apple. Tror det gar utmarkt aven pa en windows maskin.
 
Grattis @Tranan Det är Trandagen idag 😁
Inte alla som har en egen dag.
Screenshot_20230325_211934_Samsung Internet.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 632
Senast: BernT
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 382
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 246
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp