Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon undrade när han skulle få sin skatteåterbäring. Jag svarade att han borde fått den då han bara behövde godkänna sin. Han hade liksom missat den biten 🤪 så jag hjälpte honom deklarera och meddelade att han fick vänta någon månad till 😅
 
Hemma och sitter på balkongen. :love: Det är fem grader bara, men det struntar jag i. Älskar min balkong.

Handlade på kvantum, hade verkligen tänkt kosta på mig en massa mums, men var så trött på folk efter en massa skrikiga ungar på Pinchos så det blev bara pesto på paprika och några tomater till varma mackor.

Nån gång (…) ska jag ströva omkring i en fin mataffär och bara liksom njuta av att handla godsaker.
 
Hemma och sitter på balkongen. :love: Det är fem grader bara, men det struntar jag i. Älskar min balkong.

Handlade på kvantum, hade verkligen tänkt kosta på mig en massa mums, men var så trött på folk efter en massa skrikiga ungar på Pinchos så det blev bara pesto på paprika och några tomater till varma mackor.

Nån gång (…) ska jag ströva omkring i en fin mataffär och bara liksom njuta av att handla godsaker.
Är kvantum en fin butik?
 
Är kvantum en fin butik?

Nja, den är framförallt stor. Finns massor med olika sorters mat. Men den är finare än tex Willys. Alltså jag vill ha en butik som verkligen inbjuder till att köpa mat. Bäst hittills är nog Torgkassen, där kan jag råka köpa för flera hundra när jag tar mig tiden att gå där.

För er som inte vet min bakgrund så har jag kämpat med självsvält större delen av livet, så det är en kamp varje gång jag ska handla/laga mat/äta. Rent ekonomiskt är det bättre att handla på Willys, men mentalt är andra butiker bättre. Svår balansgång som många saker här i livet.
 
Nja, den är framförallt stor. Finns massor med olika sorters mat. Men den är finare än tex Willys. Alltså jag vill ha en butik som verkligen inbjuder till att köpa mat. Bäst hittills är nog Torgkassen, där kan jag råka köpa för flera hundra när jag tar mig tiden att gå där.

För er som inte vet min bakgrund så har jag kämpat med självsvält större delen av livet, så det är en kamp varje gång jag ska handla/laga mat/äta. Rent ekonomiskt är det bättre att handla på Willys, men mentalt är andra butiker bättre. Svår balansgång som många saker här i livet.
Ok... jag handlar på maxi. Jag packar i det jag skall ha fortast möjligt. Mvh hatar slösa tid på att göra av med pengar...
 
Vi hade påskkärringar som ringde på dörren. Jag öppnade dörren i morgonrock och hela jag på ända med orden vi är sjuka och inget godis hemma. De vände när jag öppnade.... de kanske tyckte du lät tjurigt. Ja då får de tycka det. Vi är sjuka....
 
Ok... jag handlar på maxi. Jag packar i det jag skall ha fortast möjligt. Mvh hatar slösa tid på att göra av med pengar...

Ja, det är ju det vanliga, det man måste göra för att få hem mat/ingredienser. Men det jag syftar på är mer en upplevelse än egentligen att handla mat. Tänk mer som meditation kanske? Eller strosa i en skog och njuta av solen som silar mellan löven?

Njutning kräver ju att man har tid, så fort det blir bråttom eller ett måste tappar man njutningen.

Så det är inget jag gör ofta, men jag önskar att jag kunde göra det oftare.
 
Ja, det är ju det vanliga, det man måste göra för att få hem mat/ingredienser. Men det jag syftar på är mer en upplevelse än egentligen att handla mat. Tänk mer som meditation kanske? Eller strosa i en skog och njuta av solen som silar mellan löven?

Njutning kräver ju att man har tid, så fort det blir bråttom eller ett måste tappar man njutningen.

Så det är inget jag gör ofta, men jag önskar att jag kunde göra det oftare.
Då tar jag heldre skogen i regn än affären.. :eek: :eek: :eek: :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
738
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 267
Senast: Snubbelfot
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 743
Senast: YlvaG
·
  • Artikel
Dagbok Postade två brev (överklagan till FK och AF), kostade 36 kronor kommer väl kosta det dubbla innan jag får rätt. Sedan gick jag in till...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp