Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen, båda hundarna vill mysa. Jag tittar på youtube och konstaterade precis att jag behöver tvätta håret imorgon, har råkat bli bjuden på kombinerat födelsedagsfirande och påskmiddag. Planerar att äta mig så mätt på tårta att det inte framstår som konstigt att jag inte äter speciellt mycket middag :D
 
Ja, det är ju det vanliga, det man måste göra för att få hem mat/ingredienser. Men det jag syftar på är mer en upplevelse än egentligen att handla mat. Tänk mer som meditation kanske? Eller strosa i en skog och njuta av solen som silar mellan löven?

Njutning kräver ju att man har tid, så fort det blir bråttom eller ett måste tappar man njutningen.

Så det är inget jag gör ofta, men jag önskar att jag kunde göra det oftare.

Jag har också en ätstörning i botten som inte alltid är lätt att hantera trots att jag inte är i ett akut skede (och efter alla dessa år!). Jag förstår fullt ut att du vill njuta av inhandlingen samt maten. Jag är fortfarande inte stor i maten och lever ju till största delen av tiden ensam... men mitt matkonto är förhållandevis VÄLDIGT stort. Ska jag äta ska det vara värt det, dvs det ska vara gott :heart
 
Man är ju rejält påbyltad i en morgonrock och om barn reagerar med nån typ av förskräckelse på den graden av täckning kan jag inte ens föreställa mig den absoluta fasan för små barnaögon när de är på badhus/stranden/ utomhus öht sommartid..
Fast det är för mig skillnad på att någon öppnar en dörr till ett hus knappt påklädd inför okända barn, jämfört med stranden där det är normalt att vara lättklädd.

Jag är uppvuxen på nudiststränder med mins föräldrar, blev inte förskräckt av ddt som barn.
 
Fast du skrev att de skulle se er ändå även om ni intd öppnade.
Det är ofta lätt att se att någon är hemma om de bor i villa, tex bil parkerad utanför i kombination med lampor tända och att man genom något fönster kan ana att en tv-apparat är igång. Eller så ser man en människa i något rum, kanske upptagen med något som låter (dammsugare, har på sig hörlurar eller så) som inte hör om det plingar på dörren.

Jag har som brevbärare flera gånger varit med om att folk som är hemma inte bryr sig om att öppna (har alltså plingat på för att jag har paket till dem), bryr mig inte ett smack om det mer än att det blir lite bökigt att ta med paket tillbaka till kontoret som inte får lämnas vid dörr.
 
Fast det är för mig skillnad på att någon öppnar en dörr till ett hus knappt påklädd inför okända barn, jämfört med stranden där det är normalt att vara lättklädd.

Jag är uppvuxen på nudiststränder med mins föräldrar, blev inte förskräckt av ddt som barn.
Plingar man på hos mig vid ett tillfälle när jag inte väntar besök, då får man faktiskt vara glad om jag 1: öppnar dörren. 2: öht har något klädesplagg på mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
590
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
824
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 693
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp