Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En läkare på vc känner igenom brösten och kan avgöra om det känns som en tydlig knöl, om ev köl är på ett visst mer eller mindre sätt eller om den verkar mer eller mindre farlig samt även i förekommande fall kan begära ytterligare undersökningar när patienten ändå är där, så att mammografienheten kan prioritera remisserna så de där vc bedömer är mer akut får komma först på mammografi, istället för att det blir en blandad kö där även "bara" oroliga står med, som kanske inte ens har knöl utan bara "tycker sig ha" (vanligare än man tror). Vården är och bör trots allt prioriteras efter allvarlighetsgrad och vem som behöver den bäst för tillfället så att inte de med bröstcancer hamnar långt bak bakom de som är oroliga och inte har någon vidare knöl/bara bröstvävnad som känns lite mer.
Remiss får man alltid, alla knölar och all oro ska tas på allvar, men ett första besök på vc kan vara lugnande ifall läkaren där kanske inte ens känner någon knöl eller liknande.
Ok. Jag vet de som ringt direkt till bröstmottagningen iaf i Sörmland.
 
Jag har ätit glass med varma hjortron plockade idag 😍
20230714_225200.jpg
 
Fick bli pizza Black and white till middag efter stallet och en ridtur ute på max en halvtimme innan hästarna äntligen fick gå ut I hagen igen (handbetats lite under dagen), lyckliga hästar 🥰. Smidigt så, så har jag middagen klar imorgon också 😄 och skönt att veta att sambon kom fram tryggt ikväll men samtidigt så tomt att sova ensam men har ju båda katterna inne hos mig 🥰. Snart sooova 🥱😴 men först se klart den långa (3,5 timme totalt) sändningen med nations cup från Falsterbo horseshow; extra kul att se Roffe rida och vad ovanlig att se en häst utan nosgrimma på den nivån!
 
Pappa tycker att jag ska fråga admin i en autism-grupp om jag får dela mitt avsnitt där, men jag vet inte. Känner mig lite dum och min hjärna säger till mig att "du ska inte tro att du är något" 🙈
Jag gjorde det :nailbiting: Jag pratar om att vara autistisk i ett samhälle där neurotypisk är norm, så på det sättet blir det ganska personligt. Och jag känner lite att om det är någon som kommer komma med pekpinnar så är det andra autister som tycker att jag missuppfattat/missat något. Men nu blev det så här iaf 🙈😅

Försöker säga till min hjärna att jag inte sagt något dumt eller korkat för isf hade någon påpekat det nu. men den svarar bara med "vänta du bara" :banghead:

Har även funderat en del fram och tillbaka på om jag ska skriva ut poddens namn här. På ett sätt vill jag dela med mig för Buke har blivit (och är) så mycket mer än bara ett anonymt internetforum. Men samtidigt är jag inte helt redo att outa både mitt namn och bild. Men med det sagt, om någon ändå vill lyssna på podden så går det bra att skicka ett PM :)
(Och så hoppas jag att man får säga så 🙈)
 
Blev precis jättestressad, tänkte att jag måste gå hemifrån om en kvart för att ha en chans att hinna till jobbet i tid. Hann som tur var fundera några sekunder, för hade jag gått till jobbet då, då hade jag kommit en timme tidigare än nödvändigt. Typiskt mig.

Så, nu sitter jag i soffan igen, har tagit fram lite godis och hoppas på en möjlighet att gå lite tidigare från jobbet ikväll. Det blir lång dag både idag och imorgon, men jag stänger inte, så om det är lugnt på jobbet kan jag gå tidigare. Helst skulle jag bara ligga i soffan några timmar till och sedan ge mig iväg och snorkla lite. Men men. Ledig senare i veckan. Får hoppas att vädret är ok då också.
 
Wtf! Tänkte att jag hade blivit bättre men vaknat de senaste par morgnarna med nästäppa igen, som dock gått över när jag stigit upp. Så jag sket i det. Men nu straffar det sig efter en tur på stan igår, nästäppan håller i sig :arghh: och det i sig orsakar nog slemhostan som håller i sig.

Men det är TRE veckor sedan jag blev sjuk! :banghead::banghead: Är fan trött på det :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
158
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 643
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 186
Senast: SiZo
·
  • Låst
Tjatter Jag lagar mat och undrar när katten tänker komma in. Sådär såg hon ut när hon (st)jälpte mig bädda!
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
75 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp