Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_8018.jpeg
 
Sovrumsfönster målat
Hoppas färglukten lägger sig innan läggdags :cautious:

Skrapat, oljat, grundat och lagt på första lagret färg på en fönsterkarm. Även målat sista strykningen med rött på fönstrerna. Nu dusch och sen handla!

Jag kittade fönster och målade och stampade rakt ned i ett getingbo. Tyckte att det blev lite väl mycket flugor kring mig, så tittade jag ned och hade ett trettiotal ilskna getingar kring fötterna. Lugnare nu efter tre flaskor Raid, men det verkar vara hundratals döda nu och ändå finns det kvar.

Så nu har jag ett icke-fixat fönster kvar på bottenvåningen. Kanske är det lugnare imorgon även om målningen inte lär bli av då.
Vi är många i fönstermålar-klubben :D ! Jag har annars precis varit ute en vända med varmluftspistolen och kämpat med min ytterdörr. Den (varmluftspistolen alltså, inte dörren) skrämmer inte slag på mig längre, och det är ju bra :up: ! Men det kommer nog att ta sin lilla tid att få bort all gammal färg. Men det är helt okej :) !
 
Jag försöker räkna ut vad det är som smäller därute med jämna mellanrum sedan igår. Inatt utgick jag ifrån att det var fyrverkerier eller liknande, men nu är det ju inte ens mörkt ute. Jag tror inte det är en militärövning, det låter inte riktigt som skottlossning heller.
 
Myrorna svärmar. En miljard myror typ. De verkar också vilja bosätta sig inomhus så nu har jag ”myrrat” överallt och även satt tejp över vissa delar ifall hunden kommer åt det.
 
Finns det någon eventuellt försvårande diagnos bakom? Jag tänker att det är skillnad i hur man löser det om det finns svårigheter i grunden, då kanske man måste ta professionell hjälp utifrån för att få sådana vardagliga saker att fungera långsiktigt, eller om det är en människa som man kan ha "genomsnittliga" förväntningar på.
Ja Adhd och Aspberger.
Han har ju alltid haft svårigheter
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
158
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 647
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 187
Senast: SiZo
·
  • Låst
Tjatter Jag lagar mat och undrar när katten tänker komma in. Sådär såg hon ut när hon (st)jälpte mig bädda!
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
75 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp