Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter smörgås med gräddost och funderar på vilka bestick jag ska köpa. Hm hm hm, svårt att bestämma mig, får fundera till i morgon! Men plus i kanten att jag hittat två "vanliga" + två grillbestick varav det ena nog är utesluten pga priset- ibland är det drygt att vara snål, f´låt, ekonomisk :D

Hunden har fått rejäla rundor i dag så både han och jag är helt slut nu också, mest jag, är inte helt pigg ännu, men kändes bra att gå med honom. Han var missnöjd med min långsamma takt, men det fick han vackert finna sig i. Ska faktiskt bli riktigt skönt att gå och sova sedan, och hoppas på att jag mår bra till i morgon.
 
Mår så bra, är så nöjd! Mätt i magen, trädgården börjar ta form igen, dom nybakade hallonmuffinsen är goda och vovvarna har äntligen lagt sig.
Fundera på om jag ska duscha nu eller imorgon, det får nog bli nu, känns som halva kroppen sticks pga häckklippningen.
 
Det var allt skönt med omkring 25 grader varmt efter en svalare period men inte lika njutbart att hamna i svärm med äckliga flugmyror som vaknat till liv 👎.
Efter stall och dusch blev det sen tacosmiddag och en bacardi breezer med älsklingen och hans storebrorsa; himla gott och trevligt 😊.
 
Jag ska vända tillbaka dygnet innan jag börjar jobba på måndag.

Jo men tjena..

Ja lycka till. :) Jag har vänt dygnet många gånger om sedan jag kom tillbaks från semestern i måndags. Upp vid 0630 i måndags, lite sovmorgon tisdag, jobba natten tisdag till kl 0800 onsdag, försöka sova någon timme på dagen på onsdagen, upp 0530 torsdag, upp 0530 fredag - och idag jobba natten igen till kl 0800 söndag. Värsta helvetesveckan med dessa kast hit och dit! Men snart är den gjord och det är långt till nästa nattjour, skönt.
 
Fest från 12:30-00:30.
Nu tar vi natten.
IMG_3503.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
158
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 652
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 187
Senast: SiZo
·
  • Låst
Tjatter Jag lagar mat och undrar när katten tänker komma in. Sådär såg hon ut när hon (st)jälpte mig bädda!
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
75 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp