Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnbarnen ar har och ska sova over. Vi har nu fixat baddsoffan i TV rummet sa de ska sova dar i stallet for pa luftmadrass i vart sovrum. Tate haller pa att bli aldeles forstord. Han kan inte slappna av pa kvallen forran barnen ar i sangen i sovrummet da forst kan han lagga sig ... nu piper och far fram och tillbaka och tittar in pa dem. Hoppas det ger sig innan jag ska ga isang, annars blir det en lang natt :cautious:

Tate gillar inte vatten och ar precis lika dan nar de badar eller duschar ... men han ar ganska sot anda:p
 
Äsch. Håller på med en jacka och behöver vit mudd. Har typ 5 cm hemma. Det räcker inte på långa vägar. Så jag måste få tag i vit mudd. Affären som eventuellt kan ha öppnar kl 12. Annars måste jag beställa, och då måste jag vänta. Jag vill inte vänta! Jag vill sy klart nu!
 
Agility är verkligen inte en så lätt sport😄
Tävlade Blåbärsbana i Ystad igår. 1a loppet gick bra och vi lyckades bli enda nollan.😄 2e loppet kom hunden på andra tankar och stack iväg innan start. 🤥
 

Bifogade filer

  • IMG_4717.jpeg
    IMG_4717.jpeg
    320 KB · Visningar: 79
Vaken först. Dels sover jag inte längre än åtta nästan någon gång och dels så är det två flugor som jävlas.
Gårdagen var väldigt trevlig.
I dag ska jag rulla hem men det får bli när alkoholen är ut kroppen och det är nog inte än på ett tag. Pappa skulle hjälpa till att räkna och så lägger jag på lite tid.
 
Bakar någon form av kanelbullesockerkaka med... extra kanel av misstag men känns som något jag gjort förut:angel::D Lyssnar på sliskig feelgood till. Skaffade även Nextory gratis 60 dagar pga gratis för Kjell&Co-medlem (tips! även för gamla kunder) så nu kommer det bli hysteriskt lyssnande två månader då jag även har 100 h Storytel. Ack o ve så kämpigt men måste nog byta till åtminstone mysdeckare:rofl:
 
Bakar någon form av kanelbullesockerkaka med... extra kanel av misstag men känns som något jag gjort förut:angel::D Lyssnar på sliskig feelgood till. Skaffade även Nextory gratis 60 dagar pga gratis för Kjell&Co-medlem (tips! även för gamla kunder) så nu kommer det bli hysteriskt lyssnande två månader då jag även har 100 h Storytel. Ack o ve så kämpigt men måste nog byta till åtminstone mysdeckare:rofl:
Var hittar man nextory erbjudandet?
 
Strax iväg till badet igen, inte lika fint väder idag dock. Undrar vilket djur jag kan få simma med idag, lamorna står och tittar på ibland :D
Lamor spottar väl, kan vara trevligt i samband med badandet:idea:


ps. fick inte alls llamasången på hjärnan nu och den är så ologisk "I was once a treehouse, I lived in cake?:rofl: Blev t.om introducerad för låten av samma person som fick mig att börja buk:ea haha
 
Sitter på tåget. På sätena bredvid sitter tre knappt 20-åringar som ska på match i Sthlm om jag tolkat klädseln rätt. Första ölen är intagen iaf 🤣🙈 Det lär bli en lååååång dag.

Låter lika intressant att lyssna på deras konversation som när jag tog tåget en dag. Ett gäng pojkar runt 15-16 år som spelade vulgära sexlåtar och skrattade åt sina egna skämt som att de kunde vara linjal till tjejer och att de har två stenar i byxan. Resan tog kanske 10 minuter men kändes som en evighet ...
 
Jag hittade ju en skänk på gatan för några veckor sedan. Bestämde mig för att göra en snabbfix för stt snygga till den - detta är långt ifrån ett proffsjobb - skänken har skalande faneer som jag inte ersatt utan bara limmat, slipat till kanterna och sen målat över. Men för 300kr material och lite manuellt jobb, vilken skillnad eh?
 

Bifogade filer

  • 20230709_131108.jpg
    20230709_131108.jpg
    481,5 KB · Visningar: 73
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 539
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 134
Senast: SiZo
·
  • Låst
Tjatter Jag lagar mat och undrar när katten tänker komma in. Sådär såg hon ut när hon (st)jälpte mig bädda!
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
74 631
Svar
2 010
· Visningar
73 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp