Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gosar med världens mest kelsjuka katt. Herreguuud vad hon har varit efterhängsen idag. Så fort jag sätter mig kommer hon fram och spinner och ska gosa.

Inte mig emot, såklart ❤️ Skönt att hon börjar bli sig själv igen.
 

Bifogade filer

  • 320349F2-A46D-46E2-9045-EC5E5BF593FA.jpeg
    320349F2-A46D-46E2-9045-EC5E5BF593FA.jpeg
    146,2 KB · Visningar: 16
Shoppat ett uppblåsbart SPA hemma i soffan, blev tyvärr nyfiken på reklamen i mailen och dumt nog kunde jag inte motstå att "tjäna" 6500. :o

Däremot så har jag faktiskt gjort en riktig besparing och bokat en besiktningstid med Black Friday-rabatt, så kostnaden hamnade på 379 kr istället för 599 kr. :up:
 
Shoppat ett uppblåsbart SPA hemma i soffan, blev tyvärr nyfiken på reklamen i mailen och dumt nog kunde jag inte motstå att "tjäna" 6500. :o

Däremot så har jag faktiskt gjort en riktig besparing och bokat en besiktningstid med Black Friday-rabatt, så kostnaden hamnade på 379 kr istället för 599 kr. :up:
Jag har suktat efter ett i många år och egentligen hade jag velat ha en badtunna, men det här blev billigare och enklare att stoppa bort när vintern kommer. 😁
 
Jag har burrat ner mig i soffan med favoritfilten, lite kallt ute idag med -15. Tänkte inte på att glasögonen är metall, värsta valet vintertid... ska leta fram mina gamla i plast att ha i väskan o ta fram vid promenader.
Vart en bra dag på jobbet och sen blev det mathandling. Nu blir det kvällsmys o jag ska spana efter överdragsbyxor på nätet.
 
I morse nar jag gick ut var det +0.5 grader Celsius och det var frost overallt och is pa bilrutorna. 🥶 Nu ar solen uppe och temperaturen i solen narmar sig +25 grader celsius men ar fortfatande pa vag mot ett varmare mal. Det ar betydligt trevligare nar solen skiner och nu ar det 29.5 grader Celsius i solen.
Life is good!
 
Det där med överdragsbyxor var inte helt enkelt, hittade ett par bra men enligt de olika måtten på tabellen skiljer det 2 storlekar. Blir en sväng till stadium i slutet av veckan istället för att prova.

Har satt på Bird bonanza på tv:n och stackars Lillkatten vet inte riktigt vad hon ska göra. Äta, spana och gosa med matte - helst samtidigt :p just nu verkar hon dock ha bestämt sig att spana några minuter.
 
Kan tänka mig att det kan vara en varningsflagg för misshandel?

Förmodligen ringde nån alarmklocka hos rtgläkaren, men inte på hc eftersom alla frakturer från -15 fram tills nu finns dokumenterat i min digitala journal (övrigt finns väl begravt i nått pappersarkiv) och det har alla gånger varit helt solklart att frakturen kommit pga kraft inifrån och inte utifrån.

Bara två som renderat synligt blåmärke på utsidan faktiskt. Det avryckta fästet (blaffig blåmärke under bröstet) och senaste revbensfrakturen som gav ett väldigt tjusigt revbensformat blåmärke.

Dock fascinerande att se sig själv i genomskärning sådär.
Min kollega är sambo med en läkare, läkaren suckar ständigt över att min kollega rätt ofta gör sig illa, hästägare med lite bänglig unghäst, kan själv och har en tävlingsjävul utöver det vanliga. Förra veckan kom kollegan med en blåslagen näsa efter en möhippa där hon hade försökt vinna en tävling men väggen vann. ;) Hennes sambo konstatera att hade hon kommit in på jobbet hade de dragit igång larm med alla olika skador. ;)
 
En bra dag på jobbet och dessutom blev kvällsmaten så där supergod som jag hade hoppats på. Heta räkor med pasta :love: I morgon är det halv studiedag på jobbet, vi får dessutom lunch före så det är ju trevligt. Kanske inte helt impad av dagens ämnen men det blir nog bra.
 
Min kollega är sambo med en läkare, läkaren suckar ständigt över att min kollega rätt ofta gör sig illa, hästägare med lite bänglig unghäst, kan själv och har en tävlingsjävul utöver det vanliga. Förra veckan kom kollegan med en blåslagen näsa efter en möhippa där hon hade försökt vinna en tävling men väggen vann. ;) Hennes sambo konstatera att hade hon kommit in på jobbet hade de dragit igång larm med alla olika skador. ;)

Brukar till nya läkare som ser ut såhär 👀 lite lagom pedagogiskt upplysa om att jag är "en smula" skadebenägen sedan ca alltid 😁😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 873
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 718
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 800
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp