Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på om jag tagit min morgonmedicin i dag eller när tusan jag lyckades göra det. Jag kommer inte i hår. Har dosett och morgonens medicin är alltså tagen, men när jag skulle ta den var den redan tagen. Tog jag den tidigt i morse eller har jag tagit dubbel dos i går?? Jag har så dåligt minne numera!
Jag brukar ta morgonmedicinerna typ i sömnen. Har dem i en burk på nattduksbordet (för att jag inte ska råka ta fel fack i dosetten) och häller i mig dem halvsovandes, sen sover jag 1-3 timmar till. Det är sällan jag minns att jag tagit den men om burken är tom så har jag tagit.
 
@manda @Scata @tornblomma

Apropå arkitektur så kom jag på att jag hade den här texten i anteckningar, det är nog av de som ritat Norra Tornen i Stockholm:

”Sett utifrån står Norra Tornen stolt upprätta som en välkomnande port …”

”Stockholms innerstad är full av vackra och gedigna byggnader, uppförda från förra sekelskiftet fram till 1930-talet och de har alla samma gula, rosa, röda, bruna och varma färgskala. Det ger staden och kvarteren runt Norra Tornen en varm och behaglig känsla som vi också vill överföra till den här byggnaden.

Historiska städer har ofta en stadskärna i en varm färgpalett som sedan omges av moderna, ljusa och lite skarpa byggnader som du blickar ut över från stadens mitt. Upplevelsen av Norra Tornen är den motsatta. Här blickar du ut och upp emot en byggnad som gör silhuetten av Stockholm mjukare och varmare”
Jag känner inte att de är mjuka och varma. Är det fel på mig? :D
 
Väntar på sambon. Han åker från mataffären nu och jag ska hjälpa honom att bära in allt. Känns i alla fall skönt att slippa åka och handla. Senaste veckan så har det varit jag som handlat, planerat tvätt och tvättat, sett till att städa osv. Inte helt kul, även om det inte blir så konstigt när jag jobbar deltid och sambon heltid, jag har adhd och aldrig kan sitta still, han istället har problem med nästan konstant trötthet... Men, nu idag så var jag toktrött och när jag då valde att bara sitta i soffan, då satte han igång med såväl städning som shopping osv.

Så. Jag får fortsätta träna på att inte härja runt i full fart konstant tills jag själv är helt slutkörd. Det är svårt, men det är egentligen ganska skönt när jag lyckas.
 
Jag brukar också ha dem i dörrfacket men det fungerar bara om jag tar ut dem i omgångar.
Hur många förpackningar tar du ut åt gången då?
Jag brukar få ut två paket Lantusampuller och tre paket förfyllda pennor Fiasp. Inga bekymmer att få plats. Men du har kanske betydligt fler på varje uttag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 896
Senast: Glimra
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 535
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 395
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp