Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är köksön färdig :)
IMG_20230818_154135.jpg
 
Har jobbat i dag. Har lärt mig ännu mer nytt också. Känns så väldigt kul! Jag suger in allt jag kan! Känns bra att få bättre och bättre koll på saker, även om det finns mängder kvar för mig att ta in!
Kollade även upp det här med friskvårdsbidrag och jag tror jag ska ta det på simhallen här, vem vet, kanske får jag för mig gymmet också.... men lovar inget. Har aldrig använt mitt friskvårdsbidrag någonsin så dags nu. Speciellt med tanke på summan här, så varför inte utnyttja det till det när jag ändå pratar om att simma?
Det var ena kollegans sista dag, sedan fortsätter hennes utbildning några månader till och hon hoppar in en gång i vecka ca på timmar, så vi passade på att käka lunch tillsammans. Var riktigt trevligt! Trots getingar! Men fint väder också, känns härligt!

Har just beställt mat också nu, får hemleverans i morgon redan. Fler kantareller. Eller ja, det vet jag inte förrän maten kommer förstås....

Nu ska jag ta en prommis med spionen som ligger på balkongen och spionerar på grannarna. Det är nästan som en hundgård för honom och han är så tyst och snäll oavsett vad som går förbi, hade varit lite kul att ha en riktig hundgård här och en hundlucka som han kunde gå in och ut genom när jag inte är hemma. Nåja, någon gång i framtiden kanske jag kommer bo i hus på landet där jag kan ha hundgård till spionen!

Jag är fortfarande lite mätt så vet inte vad jag ska ha till middag, en matlåda kanske, så får jag mer tid till att tömma diskmaskinen och röja lite i kylskåpet!
 
Jäkla tur att jag kom på att jag ska till diabetesläkaren på måndag eftersom jag inte tagit prover (utan prover är det ganska värdelöst). Kom precis innan labbet på SöS stängde klockan fyra. Tyvärr kunde jag inte ta urinprov så måste pallra mig upp på måndag morgon och åka dit med det då. Bleh.

Sådär kallt klibbigt ute. Himlen hotar med regn men än har det inte kommit något. SMHI lovar att det inte ska regna idag med caveat att deras prognos är osäker.
 
Jag ska aldrig gå någon annanstans om jag behöver ta blodprov än Huddinge eller SöS. De är sådana proffs på att ta blod. Hon bara stack nålen rakt in och pouf! Blodet flödade. Iofs blöder det lite under kompressen. Men det är helt ok.
 
Väntar på klyftpotatisen som ska ätas med kycklingklubbor, majs, egenodlade körsbärstomater och kall "sås" (förmodligen bara CF och sweet chili-sås :D). Luktar mycket gott från köket :d ! Dricker för en gångs skull lite vin. Jag svär att det inte smakar samma som det gjorde innan jag (förmodligen) hade covid i julas... Det är som om jag känner mer spritsmak än vinsmak, om det ens låter vettigt... :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 871
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 470
Senast: Hazel
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 259
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
595
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp