Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen.

Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!

_20240103_130913.JPG
 
Jag tittar på glasögon. Jag var hos optikern igår för att få rumsprogressiva genom jobbet. Tyvärr hade de inte ”min” glasögonmodell som jag har haft sedan 1937 (typ), så det blev Gucci. Det var så olikt mig att sambon började gapskratta och frågade om det ingick Guccikeps och becknarväska.

Nu tänker jag att jag även borde köpa ett par nya avståndsbrillor då de senaste är från 2017 och inte riktigt håller måttet synmössigt. Jag har provat hundra glasögon och hittar inte riktigt rätt. Hur tråkig är jag om jag köper ett par med mina vanliga bågar? Måste man förnya sig?
 
Jag tittar på glasögon. Jag var hos optikern igår för att få rumsprogressiva genom jobbet. Tyvärr hade de inte ”min” glasögonmodell som jag har haft sedan 1937 (typ), så det blev Gucci. Det var så olikt mig att sambon började gapskratta och frågade om det ingick Guccikeps och becknarväska.

Nu tänker jag att jag även borde köpa ett par nya avståndsbrillor då de senaste är från 2017 och inte riktigt håller måttet synmössigt. Jag har provat hundra glasögon och hittar inte riktigt rätt. Hur tråkig är jag om jag köper ett par med mina vanliga bågar? Måste man förnya sig?
Har exakt samma problem. 😅 Fotade mig i två par olika och ska fundera till nästa vecka. Trivs ju i dom jag har... Eller, jag trivs inte alls men är van dom jag har.
 
Jag är lika trött som mina bostons idag. Höll på att stanna bilen på väg till hundvakten/jobbet för att tat 5-10 min. Ögonen gick i kors och jättesvårt att hålla dem öppna. Fortafarnde redigt trött men på jobbet iallafall. Vart hemma igår pga av kräkningar/huvudvärk och illamående. Som visserligen släppte snabbt men ändå. Jag vart inte magsjuk bara allmänt risig.

Kommer bli en bra dag det här ändå tror jag

418120894_10160109264386819_3602294993021191626_n.jpg


2 otroligt taggade bostons som jag försöker få med ut på morgonen :rofl:
 
Haft en oklar natt med magsmärtor. Samt att det mullrat och knakat i huset pga blåst och snöras från tak. Nu är jag dock vaken, har ätit lite frukost, eldar samt jobbar.
Nyss ringde katternas hussar och frågade om jag kunde rycka in igen i slutet av nästa vecka då de behövde åka till Paris med jobbet. Försökte dölja min enorma begeistring ngt men det sken nog igen :rofl: Jag bara "ja alltså tänk inte på mig, det gör inget om resan råkar utökas med någon fler dag eller så 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 912
Senast: Glimra
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 538
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 397
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp