Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ensam hemma (eller ja, hundarna är här med mig). Hade tänkt att verkligen vila, koppla av, äta gott och titta på trevliga, lättsamma youtubeklipp.

Men så strular allt. Planeringen för imorgon skiter sig. Morsan ringde och det blev bråk om allt för tyvärr har det på något vis blivit så att det enda vi pratar om (känns det som) är allt hon vill ha hjälp med och jag ORKAR INTE och hinner inte. Så mitt goda humör försvann fort som fan och nu sitter jag här, pisstrött, svårt att koppla av och vill bara ha en kram från sambon som inte ens är i samma stad just nu.

Borde väl egentligen gå och lägga mig, men behöver rasta hundarna först och jag orkar inte det heller.
Ska försöka mig på något youtubeklipp ändå.
 
Små bruna katter ska inte dricka mitt te. Megara är på fruktansvärt dåligt humör och tuggar på mig.

Funderar på att gå och lägga mig när jag har druckit upp. Kanske sätta på GBBO eller liknande att somna till. Jag har upptäckt något som heter Holiday Baking Championship som finns på Foot Network. Typiskt ost översentimentalt amerikanskt format och deltagare, men domarna är snälla och deltagarna trevliga mot varandra, trots att de tävlar om 25,000 dollar och ett uppslag i något mat magasin.
 
Bestämde mig för att testa sambons huvudkudde. Den var bra först. Hög och trevlig. Men det är någon memoryfoam-grej så huvudet sjunker bara mer och mer ner mot madrassen och snart är min axel i skitkonstig vinkel :cautious:
 
Äntligen hemma i sängen med katterna under täcket.
Halkade in från bilen i bara tofflorna efter jag hämtat mobilen jag glömde kvar och då var klockan 22:55. Hästarna vattnade och fodrade, måste köras ut mer hö i morgon så hoppas grannen har tid och får igång traktorn. Hundarna rastade och de och katterna fått mat. Själv har jag grymt ont i ryggen, torr i ögonen och domnade fingrar så ska nog pilla i mig lite magnecyl och en insomningstablett strax.
 
Jag är äntligen ledig imorgon och ser fram emot att få lägga mig i sängen utan att ställa klockan. Spelar ingen roll att jag förmodligen vaknar ändå, jag får i alla fall göra det själv och behöver inte kliva upp. Har sett fram emot det i typ två veckor! 😅 Bara skillnaden i hur det känns att lägga sig utan den där "åh nej, snart måste jag kliva upp..."
 
Det pågår ganska livlig politisk debatt här i Sverige om skolor och utbildning.

Själv tycker jag att det är trist att olika kommuners budget kan avgöra resurserna till skolor.
Samtidigt vet jag - ännu - inte riktigt vad jag tycker om förstatligande av skolan.

Det spelar val mindre roll vem som har "over styret" pa skolan om den bara fungerar? Att saga att "folk ar sjuka" och forvanta sig att foraldrar ska ta hand om barnen ar helt enkelt inte acceptabelt.

Har ar kommunerna overhuvud av skolan, men far ju federala bidrag.
 
Senast ändrad:
Min gjorde det i början men sen hittade jag i inställningarna och kunde slå av den funktionen. :up:
Nu använder jag insomningstimern som man kan ställa in på 5-180 minuter.
Aha. Jag har letat efter den funktionen. Men nu har jag gett upp och tycker att det är ganska bra att den stänger av sig.
 
Ska på jobbet tidigare än vanligt idag och först till Ica, så har vart halvvaken i en kvart till nyhetsmorgon. Ska fixa morgonfika så planerar ro åt mig en extra godis, kvalitetskontroll måste ju göras :D men nu dags knata till Ica i snön, är glad det bara är 5 min dit :)
 
Sitter i soffan, har precis ätit frukost och funderar nu över mina olika alternativ för att ta mig till jobbet. Idag ska kollegor få hundvakta, för själv ska jag till Älvsjömässan och bygga monter och då får hundarna inte vara med. Känner mig inte jättepepp, men det är nog till stor del för att jag öht inte känner mig så pepp på att lämna soffan. Det är kallt och jag har sovit dåligt flera nätter i sträck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag...
Svar
8
· Visningar
677
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
73 618
Senast: Unafraid
·
Svar
2 010
· Visningar
74 009
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 084
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp