Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på en julklapp till min bästa stallägare. Tänker mig en korg med lite morötter, hästgodis, något människogodis och nånting mer. Vet inte riktigt vad bara. Vi känner inte varandra så väl utanför hästarna, och knappt där heller om jag ska bara ärlig. Jag är ju inte i stallet så ofta längre..
 
Dagen bjuder glöggmingel i residensstaden. Funderar på om jag ska försöka bli klar snabbt och ta vägen om stan och köpa en sallad att ta med. Eller om jag ska ta det lugnt, hämta min vän och lita på att jag hittar något att äta ändå.
Problemet är att vi ska vara mitt i stan men på en liten gata där de är långt till alla affärer med mat.

Det löser sig nog om jag bara sparkar igång och börjar göra mig i ordning.....
 
Hade tänkt gå upp vid 7 och rida i morse men när klockan ringde hörde jag att regnet slog på fönsterplåten så jag tappade lusten helt. Rider hellre i mörker i eftermiddag om det behövs :cautious:
 
Det är bara så märkligt att så många maträtter klumpas ihop så? Detta ramaskri över att det skulle kunna serveras, gud förbjude, något VEGETARISKT till lunch någon gång.

Jag har aldrig hört detta ramaskri om det serveras pasta en gång i veckan, eller fisk eller pyttipanna, trots att det finns folk som inte gillar det. Jag kan inte heller komma ihåg att vi åt kött fem dagar i veckan i skolmatsalen när jag var liten. Men eftersom så fort någon nämner VEGETARISKT så är det plötsligt katastrof.

Tycker att det är jättebra om det finns flera rätter att välja på varje dag, men att kunna servera något som alla gillar varje dag om man har någon som helst budget att följa känns som en utopi. Förstår liksom att ett skolkök inte kan stå och laga femtio olika rätter.

Fast när jag gick i skolan så serverades det ALLTID en kött Eller Fisk-rätt, samt en vegetarisk rätt. Samt salladsbord med sallad, tomat, gurka och majs typ.
Också hårt bröd med pålägg i form av smör och ost), mjölk eller vatten att dricka.
För de elever som hade specialkost (vegan, gluten, lactose och allergier typ) gick till mattanten och fick ut sin specialmat på sidan av.

Utopi?

Som någon annan tog upp, ibland serverades pannkakor (låg och mellanstadiet) och då serverades ärtsoppa innan. På "den tiden" fick vi inte ta pannkakor innan vi åtminstone hade smakat på ärtsoppan. Jag själv brukade pilla ur och äta fläskbitarna ur soppan och lämna resten...
 
Satt ut min nya fina fågelmatare som jag vann hos röda korset. Vattnat blommor, tränat och ätit en engelsk frukost.
Inte illa för en lördagsmorgon :up:

Idag blir det secondhand och leta lämplig presentkorg. Sen ska det tätas fönster och dörrar (trots att hyresvärden tycker det är onödigt). Lite pyssel på det och dagen är komplett.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 260
Senast: Mia_R
·
Svar
2 002
· Visningar
63 219
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 730
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp