Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och 25-åringen har varit i Malmö och ätit sushi på Zushi och därefter sett Jokern på bio :)
Trevlig kväll och nu kollar vi ifatt på skidskyttet :D

IMG_20191207_200207.jpg
 
Släppt ut hästarna och nu krupit ner i sängen igen. Ska försöka vila några timmar till, om nu honkatten inte stör för mycket :meh: . Ibland, rätt ofta faktiskt, är hon ganska billig.
 
Snöat här i natt. Tyvärr går det väl inte stanna den här gången heller. Men får skruva på polar padsen igen sen när jag och dottern ska rida.
 
På väg att hämta ett lass hö - i ösregn.... :meh:

Kollade väderprognosen för resten av dagen och har de glada alternativen 1) ridtur/-er i regn eller 2) ridtur/-er i mörker. Har inte bestämt mig ännu... men det lutar åt att sätta pannlampan på laddning och greja inomhus så länge.

Njuter hur som helst av första helgen på jag vet inte hur länge helt fri från stress över beredskaper, jourer, saker som måste förberedas och läsas in till kommande vecka, dåliga jobbsamveten som inte hunnits med föregående veckor och en allmän känsla att inte riktigt räcka till. Nya jobbet låter mig grotta ner mig i att bara få vara en riktig nörd, läsa långa stunder obrutet och kunna grubbla och lösa svåra och konstiga problem. Det är tyst, det är lugnt, ingen kommer inrusande med att nu får du ta x eller ys ärende om en timme för att något har hänt, mina kollegor verkar snälla och trevliga här också, och det finns tid för koncentration att verkligen gå till botten med saker. Jag älskar redan mitt nya jobbliv. :love: :love: :love:

Och det är en finfin bonus att förutsättningarna för ridningen och all övrig träning också förbättras, när det blir så mycket lättare att släppa jobbet på fritiden.
 
Kollade väderprognosen för resten av dagen och har de glada alternativen 1) ridtur/-er i regn eller 2) ridtur/-er i mörker. Har inte bestämt mig ännu... men det lutar åt att sätta pannlampan på laddning och greja inomhus så länge.

Njuter hur som helst av första helgen på jag vet inte hur länge helt fri från stress över beredskaper, jourer, saker som måste förberedas och läsas in till kommande vecka, dåliga jobbsamveten som inte hunnits med föregående veckor och en allmän känsla att inte riktigt räcka till. Nya jobbet låter mig grotta ner mig i att bara få vara en riktig nörd, läsa långa stunder obrutet och kunna grubbla och lösa svåra och konstiga problem. Det är tyst, det är lugnt, ingen kommer inrusande med att nu får du ta x eller ys ärende om en timme för att något har hänt, mina kollegor verkar snälla och trevliga här också, och det finns tid för koncentration att verkligen gå till botten med saker. Jag älskar redan mitt nya jobbliv. :love: :love: :love:

Och det är en finfin bonus att förutsättningarna för ridningen och all övrig träning också förbättras, när det blir så mycket lättare att släppa jobbet på fritiden.

Jag hade typ samma alternativ för ridning igår. Valde att rida i mörker och slippa ösregn och det var ett bra val såhär med facit i hand :) Just nu snöar det men ska gå över i regn sen så en blöt ridtur kommer det nog bli oavsett...
 
Spöregn ute och vi ska träna hästar idag.. Måste alltså hem och hämta regnkappan innan jag far till stallet.
Ska iaf bli kul att träffa min häst igen och hoppas på att få leka lite med fodervärdarnas travarmärr. Hon verkar vara min typ av häst.
Planen är även att klicka in unghästen. Blir kul!
 
Det regnar inte horisontelltidag iaf. Man får väl vara glad för det lilla iaf.
Hästarna fick frukost inne idag med, så ska jag försöka peppa mig själv att rida sen. Och sladda den halvt översvämmade ridbanan. Och mocka ligghallarna som "ute" djuren står och skiter i mer än de är ute. (Jag förstår dem ändå)
 
Typiskt pysselväder idag. Frågan är bara vad jag ska pyssla. Har en del grejer på listan men inte riktigt något som lockar.

@Sonic76 Behöver du fortfarande en dator? Jag har en över som jag inte kommer använda mer. Den är inte särskilt snabb längre, men fullt funktionell.
Ja det behöver jag
Jobbdatorn är ju spärrad så jag kan inte använda den så mycket hemma
 
Jobbade sent igår och hade 16 mil att köra hem, så jag tog sovmorgon. Såg att en bekant ungefär 2km bort saknade sin hund. Stod naken i badrummet och tänkte att jag skulle ju kunna titta ut och se om jag såg honom. JO! Passerade utanför huset! Fullständig panik! Vrålade på sambon att ta med sig korv och springa ut, hittade ett par byxor och en bh och sprang efter :laugh: den visade sig vara lättlurad och följde gärna med in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 513
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
62 63 64
Svar
1 265
· Visningar
35 427
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 086
Svar
2 002
· Visningar
65 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp