Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
God frukost imorse innan jag tog mig ut i helvetesregnet. Fyfan vad jag är less på detta jävla regn varenda dag som borde kommit i somras!! Ge mig 15 minusgrader och snö NU!!!!

Jag är kluven.. Regn är blaj. Men, igår regnade det hela dagen...och framåt kvällen slog det om till minusgrader. Idag snöar det. Såatteh. Snö ovanpå blixthalka. Jag ogillar det ungefär lika mycket som regnet (slog runt och ådrog mig en hjärnskakning i mars...). Kunde det inte hållit sig kallt (snön regnade bort här i mitten av veckan), istället för detta svängande?! :mad:

OnT: Har städat hemma (med många fikapauser). Ska ner i förrådet och mäta fälgar så att jag kan lägga ut dem på Blocket.
 
Jag är kluven.. Regn är blaj. Men, igår regnade det hela dagen...och framåt kvällen slog det om till minusgrader. Idag snöar det. Såatteh. Snö ovanpå blixthalka. Jag ogillar det ungefär lika mycket som regnet (slog runt och ådrog mig en hjärnskakning i mars...). Kunde det inte hållit sig kallt (snön regnade bort här i mitten av veckan), istället för detta svängande?! :mad:

Oj inte bra :(. Ja jag håller med! Det hade VÄLDIGT gärna fått vara så nu; snö och kallt när det ju faktiskt var det!
 
Mumsat äppelpaj och dricker kaffe.
Var ute i regnet och blåsten innan och pantade plast. Är fortfarande blöt i håret.. Det får bli inomhus resten av dagen! Mot symaskinen!
 
För att det finns många andra fördelar :) ?
Hmm....

A69F3CA8-CCAA-4255-9E47-C19D8DBB034D.jpeg
 
Stallet klart så nu ska jag strax köra till Röstånga för att hämta dottern. Därefter ska hon på simträning och jag ska dammsuga och duscha.
Jag längtar mest till soffan och Vinterstudion :p
 
Varit hos fodervärden och träffat min kära häst. Klickertränade även en bautastor clydesdale-unghäst och började med lite markjobb med en känslig travhäst.
Roligt! Men regnigt.

Ska till stan ikväll och dricka naturvin på ett jazzställe med en kompis.
 
Vi avbokade precis vårt boende i Orbaden i mellandagarna. :bump: Istället bokade vi in en vecka över jul i Grövelsjön - precis som jag egentligen ville från början. Vi ska åka skidor, sitta framför brasan, läsa böcker, äta praliner och se en hel säsong av ”The crown”. Sådan osannolik tur att det fortfarande fanns en ledig stuga.
 
Katten som löper har kissat i sängen igen. Det har hänt 10 olyckor på en vecka nu. KAN INTE DETTA TA SLUT NÅGON GÅNG? :arghh: Jag ORKAR INTE tvätta lakan, täcken, kuddar, sängkläder etc fler gånger på ett bra tag nu.

Annars har jag spenderat tiden på att plugga, det är i princip det enda jag gör. Hinner inte med så mycket mer just nu.
 
Käkat thaimat. Det var gott.
Nu vill maken titta på Star Wars. Jag vill sy. Vi får sitta i varsitt rum helt enkelt. Vi har redan sett del 1-3 och Rouge One, jag tycker nästan det räcker. Men nej då, det ska vara hela serien innan den 18de när sista (?) delen har premiär. Självklart har vi biljetter.
Behöver jag säga att jag är gift med ett Star Wars fan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 759
Senast: Mia_R
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
89 90 91
Svar
1 809
· Visningar
51 878
Svar
2 002
· Visningar
63 910
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
776
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp