Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på om jag ska våga mig på att slänga ut en fråga om att ta en fika någon gång till en praktikant på jobbet.... imorrn kan vara sista gången vi ses.

Men, som jag frågat mig själv tidigare, kan man ta en sån fråga på något annat sätt än att man blir glad och smickrad?
Det hade jag blivit, även om jag inte velat träffa personen privat. Sen om båda vill är det bara bonus :)...
 
Tanken var att jag och hästen skulle ta en promenad idag, men även här regnar det. Ridhuset lockar väldigt mycket.
 
Tillbaka med höet....vi får nog vänta med att tömma transporten dock...... :eek: Förfärligt väder här idag!

Har precis griljerat skinka nummer två. Den andra var liten och åts upp och gavs bort rätt snabbt - så nu är det dags för nästa :up::d
Lunchen idag består av skinkmackor och ett glas vitt vin. MYCKET gott :) !

Resten av dagen? Tja, det blir nog till att tända ljus och brasa och mysa inne....... :)
 
Jag kan tycka att det är mystiskt att man måste beställa glödlampor nuförtiden..... Eller, det kanske bara är jag som aldrig hittar svaga LED-lampor i affären :confused:?? Jag vill ha motsvarande 15W-lampor i mina fönsterlampor och andra "mysbelysningar", men jag hittar alltid bara från motsvarande 25W och uppåt i affären.... Mina gamla loppade lampetter ska bara ha ett varmt svagt och behagligt sken, tycker jag :up: !!
 
God frukost imorse innan jag tog mig ut i helvetesregnet. Fyfan vad jag är less på detta jävla regn varenda dag som borde kommit i somras!! Ge mig 15 minusgrader och snö NU!!!! Meeen så onödigt att ödsla energi på det som man inte kan ändra på.....Egentligen.
 
Jag funderar på om jag ska våga mig på att slänga ut en fråga om att ta en fika någon gång till en praktikant på jobbet.... imorrn kan vara sista gången vi ses.

Men, som jag frågat mig själv tidigare, kan man ta en sån fråga på något annat sätt än att man blir glad och smickrad?
Det hade jag blivit, även om jag inte velat träffa personen privat. Sen om båda vill är det bara bonus :)...
Det tycker jag att du ska göra :) ! Du ångrar nog mer om du inte ställer frågan alls, än om du gör det och det blir ett "nej"?
 
Riktigt skitväder här. Slutar 15.30 och ska då snabbt hem och byta om och sedan direkt iväg till stallet för att ta in hästarna. Vill få stallet överstökat snabbt för att kunna hålla lite helg idag i alla fall.
Imorgon jobbar jag 16-21.30 (är dock obokad) men blir förhoppningsvis inbokad på lite extratimmar på morgonen. Eller så går jag med på att ändra min arbetstid på grund av att jag är obokad.
 
Vi har bakat pepparkakor i dag :d
 

Bifogade filer

  • 43D75944-112F-4CDF-B0E8-806FD480BFA9.jpeg
    43D75944-112F-4CDF-B0E8-806FD480BFA9.jpeg
    362,2 KB · Visningar: 18
Regnat på tvären. Ska gå ut och gå upp några reglar till på traktortaket. Får se om vi orkar få upp mer plåt också eller om vi tar det i morgon. Ungarna ska göra snögubbe innan snön regnat bort helt.
 
Kom hem för en stund sen, stallet klart för idag :). Skitväder med konstant regn meeen ändå en härlig ridtur barbacka på min underbara häst :love:. Nu lunch; tacos från igår och så julmust :d.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 903
Senast: Mia_R
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
95 96 97
Svar
1 923
· Visningar
55 380
Senast: Enya
·
Svar
2 002
· Visningar
63 990
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
777
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp