Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jamen att jag inte kommit på det tidigare! Självklart fungerar det och jag ska genast testa, börjar imorgon/övermorgon :idea:
Kan kanske bli normal då? :up:
——————
Det är säkert samma folk som påstår att vaccinationerna mot kikhosta osv ger autism. Det är så klart bättre att ungen dör istället för att hen är autistisk, att folk inte fattar :up: :meh:

(Obs: skriver med STOR ironi...)
Det är lugnt, vi hade en föreläsare på uni som lite så där helt apropå meddelande att adhd, autism och diabetes var enbart välfärdssjukdomar, bara man åt rätt så skulle man bli frisk. :cautious::banghead::meh: Jag reste på mig och gick därifrån och var väldigt tydlig till kursansvarig att jag ansåg att personen aldrig mer borde föreläsa. Vi var dessutom flera som hade klagat så jag tror inte att personen har återkommit till uni.
 
Det är lugnt, vi hade en föreläsare på uni som lite så där helt apropå meddelande att adhd, autism och diabetes var enbart välfärdssjukdomar, bara man åt rätt så skulle man bli frisk. :cautious::banghead::meh: Jag reste på mig och gick därifrån och var väldigt tydlig till kursansvarig att jag ansåg att personen aldrig mer borde föreläsa. Vi var dessutom flera som hade klagat så jag tror inte att personen har återkommit till uni.
Folk :banghead: :meh:

En i min klass skämtade och frågade om autister kan bli arresterade och en annan sa nej och skrattade. Meningen med "skämtet" var att autister bara kan säga att de är autistiska och då behöver vi inte ta ansvar över våra handlingar. Det är bara att säga att man inte har självdiciplin nog. Jag reste mig också och gick därifrån. Tog upp det med en av mina mentorer sen och fick till svar "men han skämtade bara med dig, han tycker väl att du är så smart och är bara avundsjuk". Mm, jättekul skämt. Jättekul. Verkligen. Inte. :banghead:

Den eleven ska byta skola efter sommaren, vilket kommer bli så skönt. Jag mår illa av att bara tänka på honom... det är samma elev som våldtog en tjej i klassen bara några veckor senare. Så ingen, absolut ingen, försvarar honom. Skolans agerande kring detta är dock under all kritik, tjejen har varit öppen med hela historien och han har erkänt så alla vet vad som har hänt.

Men alla lärare säger att vi ska inte tala om detta för det vlir ju SÅ JOBBIGT för killen. Han skäms redan och vi ska inte spä på det. När vi hade samhällskunskap och skulle välja vad vi ville debattera om ville alla debattera kring just våldtäkter och hur de hanteras i rättssystemet. Gissa vad läraren sa... "nej, det blir så jobbigt för X att bli påmind om sin handling hela tiden, det är bättre att vi pratar om något annat".
Jag ville skrika: okej, men jag skiter väl i honom?! VARFÖR ÄR DET INGEN SOM TÄNKER PÅ TJEJEN SOM FAKTISKT ÄR DEN SOM BLEV VÅLDTAGEN?!

Det måste vara jättejobbigt att vara honom och han kan inte må bra. Men man FÅR INTE ta ut det på det sättet. Det är inte okej. Jag bara kan inte tycka synd om honom. Det är också därför jag valt att inte kommentera något kring Paolo, jag blir för upprörd.

Edit: och så vill jag tillägga att jag är säker på att du kommer bli en superbra lärare @Snurrfian :love:
 
Senast ändrad:
Önskar det gick att bota autism, så jag slapp min diagnos.
Jag håller delvis med. Jag vill bli av med mitt autistiska jag, men samtidigt är det ju jag. Jag är ingenting utan min autistiska sida. Så även om det är jättejobbigt, så är det ändå jag.

Jag är också en av de som tycker att det är ok att säga "hen är autistisk" istället för "hen har autism". För jag är inte jag utan autism, då är jag någon annan och den personen känner jag inte. Även om jag är extremt bra på att kompensera och dölja mina svårigheter...

Men det skulle vara skönt att kunna pausa den autistiska sidan emellanåt och bara vara "normal". Alltså inte maskera, för det är uttröttande, utan pausa den så att den inte existerar. Eller att vi helt enkelt hade ett samhälle som accepterar att vissa inte orkar lika mycket och är känsligare för ljus, ljud, beröring/liknande. Eller vad det nu kan vara. För i slutändan är det inte något fel på oss som har diagnos(er), det är fel på det extremt fyrkantiga samhället.
06A50679-F2C5-452B-9DC5-3414304EDA79.jpeg
 
Okej kära bukefalister; ge mig gärna en knuff i rätt riktning så att säga...Jag var hemma från jobbet i två veckor pga stress och magkatarr..Skulle gått tillbaka i måndags men började under torsdagen innan få ont i halsen. Är därför hemma den här veckan med. Men. Frågade sambons ingifta syster och tillika min kollega om hur läget är på jobbet? Svaret var "som vanligt, fast värre". Kände att bara vetskapen om vad jag har att komma tillbaka till gav mig en mindre ångestattack ärligt talat. När jag hade sansat mig frågade jag lite/pratade med en annan kollega som nyss kommit tillbaka som ser lite med kanske annat perspektiv som vart ifrån lite. Hon märkte också av att stämningen inte alls är som den brukade (trevlig) och att de haft möte om problemet och så. Samt stressen med den här jävla taggningen. Ja men vad är då problemet kan man tänka?! Är ju bara och ringa vc och träffa en läkare??! Jo visst men för mig är det ett jättestort steg då jag är rädd att de ska trycka på med mediciner jag inte vill ha och när de gör kroppsundersökning; typ fjantig över att de kanske ska hitta nått annat fel på mig, att det inte "bara" är så att jag närmar mig väggen.
Ena halvan av mig vill bara bita ihop och försöka jobba men. Vad vinner jag på det? Skita i att lyssna på kroppen och krascha ännu värre än jag redan gjort?! Nä jag inser att jag borde ringa vc och gå dit, ju förr desto bättre. För det som det är nu känns det svårt att komma tillbaka till ett jobb som gjort en sjuk.....
 
Okej kära bukefalister; ge mig gärna en knuff i rätt riktning så att säga...Jag var hemma från jobbet i två veckor pga stress och magkatarr..Skulle gått tillbaka i måndags men började under torsdagen innan få ont i halsen. Är därför hemma den här veckan med. Men. Frågade sambons ingifta syster och tillika min kollega om hur läget är på jobbet? Svaret var "som vanligt, fast värre". Kände att bara vetskapen om vad jag har att komma tillbaka till gav mig en mindre ångestattack ärligt talat. När jag hade sansat mig frågade jag lite/pratade med en annan kollega som nyss kommit tillbaka som ser lite med kanske annat perspektiv som vart ifrån lite. Hon märkte också av att stämningen inte alls är som den brukade (trevlig) och att de haft möte om problemet och så. Samt stressen med den här jävla taggningen. Ja men vad är då problemet kan man tänka?! Är ju bara och ringa vc och träffa en läkare??! Jo visst men för mig är det ett jättestort steg då jag är rädd att de ska trycka på med mediciner jag inte vill ha och när de gör kroppsundersökning; typ fjantig över att de kanske ska hitta nått annat fel på mig, att det inte "bara" är så att jag närmar mig väggen.
Ena halvan av mig vill bara bita ihop och försöka jobba men. Vad vinner jag på det? Skita i att lyssna på kroppen och krascha ännu värre än jag redan gjort?! Nä jag inser att jag borde ringa vc och gå dit, ju förr desto bättre. För det som det är nu känns det svårt att komma tillbaka till ett jobb som gjort en sjuk.....
Du ska inte under några omständigheter gå och jobba. Du ska gå till VC alternativt be om att få tid hos företagshälsovården. Inget jobb är värt att bli sjuk över, tro mig.

Ta hand om dig själv i första hand :heart Du klarar att gå till VC/företagshälsovård, jag lovar! Det är bättre att ta tjuren vid hornen nu än senare. En massiv styrkekram till dig, om du vill ha den :heart
 
Okej kära bukefalister; ge mig gärna en knuff i rätt riktning så att säga...Jag var hemma från jobbet i två veckor pga stress och magkatarr..Skulle gått tillbaka i måndags men började under torsdagen innan få ont i halsen. Är därför hemma den här veckan med. Men. Frågade sambons ingifta syster och tillika min kollega om hur läget är på jobbet? Svaret var "som vanligt, fast värre". Kände att bara vetskapen om vad jag har att komma tillbaka till gav mig en mindre ångestattack ärligt talat. När jag hade sansat mig frågade jag lite/pratade med en annan kollega som nyss kommit tillbaka som ser lite med kanske annat perspektiv som vart ifrån lite. Hon märkte också av att stämningen inte alls är som den brukade (trevlig) och att de haft möte om problemet och så. Samt stressen med den här jävla taggningen. Ja men vad är då problemet kan man tänka?! Är ju bara och ringa vc och träffa en läkare??! Jo visst men för mig är det ett jättestort steg då jag är rädd att de ska trycka på med mediciner jag inte vill ha och när de gör kroppsundersökning; typ fjantig över att de kanske ska hitta nått annat fel på mig, att det inte "bara" är så att jag närmar mig väggen.
Ena halvan av mig vill bara bita ihop och försöka jobba men. Vad vinner jag på det? Skita i att lyssna på kroppen och krascha ännu värre än jag redan gjort?! Nä jag inser att jag borde ringa vc och gå dit, ju förr desto bättre. För det som det är nu känns det svårt att komma tillbaka till ett jobb som gjort en sjuk.....

Jag har testat att plåga mig till ett jobb som gjorde mig sjuk. Det är många år sedan nu men jag betalar fortfarande. Klart att man måste försörja sig men det finns gränser, ingen vinner på att man smackar in sig i väggen.

Vad säger AG? Finns det någon möjlighet att anpassa din tjänst? De har ju ett arbetsmiljöansvar och ett rehabiliteringsansvar.
 
Du ska inte under några omständigheter gå och jobba. Du ska gå till VC alternativt be om att få tid hos företagshälsovården. Inget jobb är värt att bli sjuk över, tro mig.

Ta hand om dig själv i första hand :heart Du klarar att gå till VC/företagshälsovård, jag lovar! Det är bättre att ta tjuren vid hornen nu än senare. En massiv styrkekram till dig, om du vill ha den :heart

Tack :heart. Får ringa VC, företagshälsovården kan nog vara knepigare (sa de på Previa, att det kan dröja när det ska gå genom chefen), jo jag inser det ju med innerst inne. Tack för din styrkekram :heart.
 
Jag har satt in en övervakningskamera i hönshuset, vi har nämligen kycklingar som kläcks nu. (Det är fullt rimligt att behöva en övervakningskamera enbart därför, så ingen kommentar på det :rofl: Jobbar hemma och har därför suttit i hönshuset och försökt få en skymt av dom. Under tiden börjar kameran röra på sig.. sambon var tydligen nyfiken på jobbet :D
 
Jag har testat att plåga mig till ett jobb som gjorde mig sjuk. Det är många år sedan nu men jag betalar fortfarande. Klart att man måste försörja sig men det finns gränser, ingen vinner på att man smackar in sig i väggen.

Vad säger AG? Finns det någon möjlighet att anpassa din tjänst? De har ju ett arbetsmiljöansvar och ett rehabiliteringsansvar.

Oh fy stackare :( :heart. Vill ju inte hamna där...! Alltså tanken var ju att gå ner i tid men det lär ju dröja innan det går igenom för går jag tillbaka på måndag är det ju 7-16 direkt som gäller... Och är ju tufft ändå som det är. Pratade för lite sen med en annan kollega som vart sjukskriven (inte pga stress, fast tro mig jag har försökt få henne att stressa ner många gånger...) som nu jobbar 50 %. Hade i snitt 13 besök under jobbpass 16.45-21. Var så tuft sa hon så hon hade pratat med chefen, om det har ändrat sig...det vet jag ju inte...
 
Jag har satt in en övervakningskamera i hönshuset, vi har nämligen kycklingar som kläcks nu. (Det är fullt rimligt att behöva en övervakningskamera enbart därför, så ingen kommentar på det :rofl: Jobbar hemma och har därför suttit i hönshuset och försökt få en skymt av dom. Under tiden börjar kameran röra på sig.. sambon var tydligen nyfiken på jobbet :D
Det rimliga vore att lägga ut en länk i den här tråden. :angel: Jag vill också se kycklingar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 419
· Visningar
76 601
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 449
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp