Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter gröt till (väldigt) sen frukost. Har inte riktigt kommit till skott med det tidigare :cautious:
Borde vara i stallet vid det här laget men det är jag ju uppenbarligen inte. Jag måste in på en butik med konstiga öppettider också men lyckas inte hitta om/när de har öppet idag.
 
Jag håller delvis med. Jag vill bli av med mitt autistiska jag, men samtidigt är det ju jag. Jag är ingenting utan min autistiska sida. Så även om det är jättejobbigt, så är det ändå jag.

Jag är också en av de som tycker att det är ok att säga "hen är autistisk" istället för "hen har autism". För jag är inte jag utan autism, då är jag någon annan och den personen känner jag inte. Även om jag är extremt bra på att kompensera och dölja mina svårigheter...

Men det skulle vara skönt att kunna pausa den autistiska sidan emellanåt och bara vara "normal". Alltså inte maskera, för det är uttröttande, utan pausa den så att den inte existerar. Eller att vi helt enkelt hade ett samhälle som accepterar att vissa inte orkar lika mycket och är känsligare för ljus, ljud, beröring/liknande. Eller vad det nu kan vara. För i slutändan är det inte något fel på oss som har diagnos(er), det är fel på det extremt fyrkantiga samhället.
Visa bifogad fil 51554
Jag vill vara en person som inte funkar med min autism.

Sen vet jag att det finns andra som inte vill leva utan sina.
 
Skriver på en PP om Signs of Safety. Sista arbetet för terminen bortsett från en reflektionsuppgift men den gör jag tisdag nästa vecka :)
 
Puh! Jag skrubbade lite mera slarvigt idag, dvs på de värsta ställena, men annars hade jag aldrig hunnit färdigt innan veckans slut! Nu hann jag istället med fyra möbelgrupper och de alla mindre metallstolarna och borden. Så imorgon blir det bara de några få som står på andra sidan av byggnaden så blir jag nog precis färdig! Hade på mig till imorgon 😅

En fördel är att jag såg en kollega komma upp med två personer från städbolaget och visade runt på uteplatsen, så jag tror att de ska ta över det också, de (chefen etc.) tyckte visst att det tog tok för mycket tid från mitt övriga arbete men samtidigt kunde de ju inte klandra mig för att jag gör ett ordentligt jobb som behövdes :devil:
Ibland känns det som att de tycker att jag borde jobba snabbare men jag försöker tänka att jag jobbar mera ordentligt istället, så antingen får jag tumma på det ena eller andra. (Även om alla chefer skulle önska sig att man jobbade både snabbt och ordentligt 🙄 känns lite som en omöjlig kombination ibland.)
 
Först väckte Megara mig alldeles för tidigt genom att bita mig i fötterna och meddela att hon vill ha frukost NU. Sedan somnade hon sött i solskenet medan jag halvdöd satt och hängde framför datorn och känner i kroppen allt släpande och stressande igår.

Sedan placerade jag mig på toaletten med min platta för en liten avkopplande meditation som bryskt avbröts när Megara bestämde sig för att hoppa upp på toan och spola mig i baken. :meh:
 
Först väckte Megara mig alldeles för tidigt genom att bita mig i fötterna och meddela att hon vill ha frukost NU. Sedan somnade hon sött i solskenet medan jag halvdöd satt och hängde framför datorn och känner i kroppen allt släpande och stressande igår.

Sedan placerade jag mig på toaletten med min platta för en liten avkopplande meditation som bryskt avbröts när Megara bestämde sig för att hoppa upp på toan och spola mig i baken. :meh:
Förlåt för skrattemojin men det där sista .. :rofl: Onekligen en kalldusch! :angel:
 
Har som sagt jobbat utomhus senaste veckan, fast bara på förmiddagarna, och har blivit solbränd i ansiktet :o Det ser halvt rött och lite brunt, kanske eventuellt... samtidigt som mina armar ser lite ut som blekfisar fortfarande, fast händerna var röda igår ... får jag en bonnebränna tro? :cautious::rofl:
 
Jag är hemma idag också, fick mysko illamående och hög feber igår. Idag är illamåendet borta och febern bara förhöjd inte hög. Vad är det för konstigheter?!
Det blir en stilla dag idag, kanske rasta åkgräsklipparen lite och rycka något ogräs på sin höjd :angel:
 
ALLT är ERT fel! Bara så ni vet det.
Nu har jag köpt mjölk (så att jag har UTIFALL jag vill ha kladdkaka) och så hittade jag en burk glass med kanelbulle smak.
Självklart köpte jag den också :meh:

Nej, jag faller inte alls lätt för peer pressure.... :o:angel:
 
ALLT är ERT fel! Bara så ni vet det.
Nu har jag köpt mjölk (så att jag har UTIFALL jag vill ha kladdkaka) och så hittade jag en burk glass med kanelbulle smak.
Självklart köpte jag den också :meh:

Nej, jag faller inte alls lätt för peer pressure.... :o:angel:
... är det en passande middag? Kladdkaka och glass till efterrätt :cautious:
Vilket som, så behöver jag något lätt till middag uppenbarligen :angel:
 
jag sitter i valet och kvalet. Solcellslampan jag vill ha är slut överallt förutom på ett ställe. Ska jag köpa eller inte. Jag är pank efter flytten men vill ha!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 210
· Visningar
65 931
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 091
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp