Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är två olika tillfällen :D Jag klättrade upp för en snöig isig kulle mot ett berg för att titta på istapparna. Ville ta en med mig, halkade nerför kullen och mitt i fallet for handen upp och istappen in i ögat.

Pinnen är från när vi galopperade snabbt i skogen och en pinne flög upp och in i ögat på mig, sådär perfekt med spetsen rätt in i hornhinnan. :p
:o
Förlåt, men som min pappa skulle ha sagt, "Jävligt begåvat!" :D ;)
 
Sitter ute i trådgården och jobbar. Klockan är inte ens 11 än och det är redan 23 grader i skuggan 🥵 Tänkte jobba i någon timme till och sedan flexa ut vid lunch för att kunna njuta av solen fullt ut. Frysen är full av 5 (!) olika sorters glass, bokhyllan är full av nya bra böcker att läsa och huden är full av solkräm. Såhär brun har jag nog aldrig varit såhär tidigt på säsongen :D
 
En dogofax från Oh my dog? Det är en bukefalist som driver det så du kan nog få snabb leverans om du frågar snällt :)
Tyvärr är han inte organiserad öht så en sån hade nog bara blivit liggande någonstans tyvärr. Vet att han vill ha en elektrisk värmefilt men det är inte riktigt säsong för det nu när vi nästan har det för varmt i sovrummet istället :rofl:
 
Tyvärr är han inte organiserad öht så en sån hade nog bara blivit liggande någonstans tyvärr. Vet att han vill ha en elektrisk värmefilt men det är inte riktigt säsong för det nu när vi nästan har det för varmt i sovrummet istället :rofl:
Det kanske kan få honom att bli organiserad? ;) Värmefilten får du köpa i julklapp! Det är såååååå skönt! Jag brukar bädda ner min i sängen och dra igång värmen när vi kommer hem från stallet, så när man är duschad och klar kan man krypa ner i en uppvärmd säng :love:
 
Det är två olika tillfällen :D Jag klättrade upp för en snöig isig kulle mot ett berg för att titta på istapparna. Ville ta en med mig, halkade nerför kullen och mitt i fallet for handen upp och istappen in i ögat.

Pinnen är från när vi galopperade snabbt i skogen och en pinne flög upp och in i ögat på mig, sådär perfekt med spetsen rätt in i hornhinnan. :p

O_oO_oO_o


Skönt att det gick bra!
 
Det är två olika tillfällen :D Jag klättrade upp för en snöig isig kulle mot ett berg för att titta på istapparna. Ville ta en med mig, halkade nerför kullen och mitt i fallet for handen upp och istappen in i ögat.

Pinnen är från när vi galopperade snabbt i skogen och en pinne flög upp och in i ögat på mig, sådär perfekt med spetsen rätt in i hornhinnan. :p
:eek::eek::eek:🤦‍♀️
Lilla människa..!

Edit: ... är det samma öga bägge gångerna förresten?
 
Det kanske kan få honom att bli organiserad? ;) Värmefilten får du köpa i julklapp! Det är såååååå skönt! Jag brukar bädda ner min i sängen och dra igång värmen när vi kommer hem från stallet, så när man är duschad och klar kan man krypa ner i en uppvärmd säng :love:
Jag fick en värmefilt av honom för något år sedan och han vill alltid dela så fort jag använder min :D
 
Brrrr.
Det finns en årstid när golvvärme är en klar nackdel. På sommaen när man inte eldar i pannan men det fortfrande inte är ordentligt varmt ute, speciellt om nätterna.
Då blir vattnet som cirkulerar runt 14-15 grader och golven är iskalla! Fårskinnstofflorna hjälper bara lite.

Kan inte riktigt motivera mig att elda i pannan för att golven är kalla, när det är 20 grader utomhus....
 
Brrrr.
Det finns en årstid när golvvärme är en klar nackdel. På sommaen när man inte eldar i pannan men det fortfrande inte är ordentligt varmt ute, speciellt om nätterna.
Då blir vattnet som cirkulerar runt 14-15 grader och golven är iskalla! Fårskinnstofflorna hjälper bara lite.

Kan inte riktigt motivera mig att elda i pannan för att golven är kalla, när det är 20 grader utomhus....
Oj är du så frysen!
Sätt på dig tofflor?
Själv är jag utan strumpor och skor just nu :D
 
Nu har jag ridit klart och är både hungrig och inte alls sugen på att äta nåt på samma gång :cautious: Men jag vet inte om det är gamla bråkiga tankar som säger att jag inte är sugen, eller om det är nåt jag faktiskt känner O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 209
· Visningar
65 836
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 089
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp