Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du jag? O_o

Asså, det är ju fullkomligt onaturligt att peta in något i ögat eller hälla/droppa något i det. Det strider mot allt vett och sans.
När jag behövde ögondroppar sist så fick min då 13-årige son ge mig dem. Och då jobbar jag i vården och ger folk ögondroppar flera gånger om dagen. Men inte fan i mina ögon!!
Avskyr mina glasögon. Men linser...hell no!
Sistah :love::love:
Jag avskyr även nässprej och undviker det så långt jag kan :angel: (i näsan ska bara luft, ev snor och fingrar finnas! Inte vätska, det är ju också fullkomligt onaturligt!)
Tror att det är bristen på kontroll över vätskan som jag inte gillar också :rofl:
 
Om jag hade sömnproblem innan så är det ingenting mot för nu när jag blivit utan medicin :banghead: Det är HELT omöjligt att komma såpass till ro att jag ens kan försöka sova. Om jag somnar NU (vilket inte lär hända) kommer jag sova max 5 h 40 min :arghh:
Så nu ligger jag och hoppas på att någon läkare hinner förnya receptet imorgon, annars vet jag inte vad jag gör i helgen. Blir tokig på riktigt förmodligen :meh:
 
Höll på att försova mig, men som tur var kom ena hunden och väckte mig strax efter att jag inte klivit upp av larmet. Han håller koll på sin matte :love:
Nu "äter jag frukost" (läs: dricker ett glas oboy) och sen ska jag iväg till dagens första stopp, stallet. Har därefter fullt upp och vet inte riktigt hur jag ska hinna göra allt jag ska göra idag :cautious:
 
Sitter på jobbet nu och slappar lite innan det är dags att börja. Bara jag och 2 kollegor här än och vi är härligt morgontrötta och säger inte många ord alls till varandra. Men, det är fredag och vi har fått in löjligt lite post. Den här dagen kommer bli otroligt slapp och skön :D (Dessutom har en kollega semester idag, jag får ta hans runda och den är mycket trevligare än min vanliga. Mycket bra!)
 
Fyfan! Hoppas att ögat blir bra snabbt. Kanske kolla upp det på vårdcentral?
Ska se om det inte blir bättre till i morgon. Av erfarenhet (istapp och pinne in i ögat som gick genom hornhinnan) så gör de inte så mycket, ögat är mycket bra på att läka sig själv :)

Efter en stunds spolande kunde jag tvätta och det ser rätt så bra ut ändå, så jag är positiv till att det nog ordnar sig :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
839
· Visningar
44 884
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 150
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp