Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hjälpt min ex-chef med att flytta idag. Eller ja, rensa hennes hus och bära grejer.

Jag (vi, jag och sambo) kommer flytta in i hennes hus när vårt hyreskontrakt är över sista Juni. Känns sååå bra att ha det klart. Behöver inte signa nytt kontrakt med någon real estate agent eller betala nån handpenning. Bara att flytta över när vi är redo och på obestämd tid, bara säga till ett par veckor innan vi flyttar söderut osv.... såååååååå skönt att ha detta!
 
Kommer förmodligen köpa en av hennes ranch-bilar också. Bra bil att köra söderut i då ingen av våra 2 bilar kan göra 250 mil på motorväg. Får den förmodligen för "halva priset" medför en snabb, enkel affär. Får se vad besiktningen säger i veckan
 
Ligger i sängen och väntar på nybakat surdegsbröd som sambon varit uppe och fixat med hela morgonen :love: Jag tänker mig att det ska intas i trädgården ackompanjerat av rikliga mängder smör, marmelad och kaffe. :d

Tack nu vet jag precis vad jag ska göra mig till lunch! Nybakade scones med ost och marmelad :love: Matlusten är inte helt på topp efter en hård helg men scones låter som en bra ide!
 
Har lektion (skriftligt och väntar på att läraren ska svara) och har nyss läst en text om vad olika personer gör på engelska. Nu ska jag svara på i vilket hus de bor? Känns lite som att läsa en beskrivande text om hur många potatissorter det finns, och sen är frågan: hur många gurksorter finns det?:confused:O_o

Texten fungerar nog om man inte tänker på att det både kan finnas inredd vind, inneboende och källare som används, men jag fungerar inte så... :angel:
 
Såååå sugen på ett par ridbyxor men ska jag betala över tusenlappen så måste dom vara både bekväma och tåliga så jag kan använda dom både mycket och länge :p Är jag snål? Svar ja! 😂
 
Träffade en bekant som fått barn. Jag bara: ”alltså att få barn måste nästan vara lite som att köpa en hundvalp. Det kan gå lite hursomhelst. Även om man har koll på stamtavlan är det ju mer gambling än att köpa en mer vuxen, då vet man ju lite mer vart det bär hän liksom”.

Hen ba: ”jo men det ligger kanske ngt i det...”
 
Jag ska nog äta frukost, har varit vaken ett tag nu :)

Men först ut en vända med hundarna och kanske flytta kaninernas hagar, får se hur mycket de har kvar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 191
· Visningar
64 800
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 066
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp