Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ute med hundarna, mitt minsta troll springer först och nu när jag stannade la hon sig ner och fällde bak bakbenen :love:

Att sova/ vila med benen bakfällda är ett släktdrag, alla släktingar gör också så :)
 

Bifogade filer

  • 15904147765427876160533560981141.jpg
    15904147765427876160533560981141.jpg
    502,6 KB · Visningar: 15
När man dundrar ner för trapphuset i hopp om att det ligger pärlor i brevfacket så ligger där brev från försäkringsbolaget istället :meh: ... Som visserligen inte var en faktura men nog hann jag få ont i magen ändå :banghead:
 
Migränkänning. Katten har kräkts hårboll på mitt täcke - men bättre tajming än ofta ty jag ska tvätta idag och har inte så mycket (tvättade i lördags..) så borde hinna täcket utan problem. Hah. Ska ner och köra igång tvättmaskinerna - dags för min tvättid. Har städat av hemma, skönt att hinna med det innan! Var in på Ica på vägen hem och hittade en del gott på extrapris, bla mango, ananas och färska jordgubbar :d:p
 
Alltså.... jag var å gick en trevlig promenad i skogen på en liten stig, gick i rätt raskt tempo å så gick det nedför, orkade inte riktigt gå så tänkte ja kunde låta fötterna springa ner.... jaaa.... man kanske inte ska glömma att lyfta på benen, då det finns rötter. Så snubblade på en rot och hann tänka många tankar innan jag landade, gick i slowmotion. Nu med facit i hand skulle jag rullat och inte tagit emot mig med händerna. Borstade av det värsta så ingen skulle se att jag hade ramlat och gick sedan hem.
Fick lite skrapsår, ingen brutit kunde slutat betydligt värre. Nu ska jag trösta mig själv med lite sirapskakor och te.
 
Ena katten löper så hon har jamat en hel del hela dagen. Andra katten har varit extremt gosig hela dagen och jag har inte fattat varför. Nu kom pappa hem och direkt springer båda katterna till hallen, så pappa kollar in i köket och frågar mig om jag gett katterna lunch. Nej, det har jag glömt bort. Inte konstigt att de jamat och varit extra gosiga hela eftermiddagen, stackarna! :o

Nu är katterna utfodrade och ingen vill gosa med mig längre :D
 
HAHA! Har inte fått min lön. Men alltså är på riktigt road av inkompetensen. Tydligen har ngn i Danmark fått den. Enligt löneavd HELT logiskt eftersom jag har danske bank.
🥳😂

Nästan i klass med när min kollega Sofia inte fick sin lön för ngn månad sedan. De ba oj vi betalade till en Sophie. Men vi ska be hennes bank kontakta henne. Ett par minuter senare ringer Nordea till Sofia (min kollega) och ba ”hej du har fått nån annans lön”

Tillåt mig att: :rofl:
 
Sitter utanför stallet mot en solvägg och kikar ner på paddocken. Blir uppäten av myggor när solen går i moln. Fåglarna har fått feeling och kvittrar en himla massa.
Luktar häst, lite damm och regn från tidigare regnskur.
Mys :love:

Ungdomarna jag hämtar är och plockar gräs, de verkar också vara glada över mysvädret vi har. Blir uteritt sen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 700
· Visningar
90 422
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
2 783
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 010
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp