Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis veta att min sambos lärare i gymnasiet ansett att hans klass behövde extra insatt träning i EQ, och att det bland annat hade innefattat att ta hand om en potatis O_o :rofl: Nog för att jag förstår att ett gäng grabbar som läser natur kan behöva lite EQ-träning, men det fick mig att skratta så jag nästan kissade på mig. Och starkt ifrågasätta hans gymnasieutbildning.

Vad var det för fel med det gamla trofasta ägget? Det man skulle bära med sig hela dagen i skolan och sedan visa upp att det var helt?
 
Nu sökte jag på få+starkt+psyke och detta är det första som kommer upp:

  1. Lär dig andas rätt.
  2. Bli medveten om ”vad du säger till sig själv” när något är jobbigt eller motigt.
  3. Bli överdrivet positiv under en period.
  4. Träna på att förhålla dig till tid. Bryt ner tiden i små delar.
  5. Bli bekväm med det obekväma.

:arghh:

Sorry men kunde inte motstå. Inget ont menat.
 
Jag kunde inte hålla tyst idag. Pappas tjej bestämde sig random för att följa med hem istället. Och nu är hon ARG som ett bi :o

Hon har fått för sig att nu ska hon lägga sig vid 20.00 igen. Och då ska alla vara TYSTA. Så hon kom ut och sa till min pappa att gå pch säga att nu får min bror sluta spela tv spel eller titta på tv i rummet. För det ska vara knäpp tyst i lägenheten.

Hon säger alltid åt mig att "lära mig att tåla hans ljud" när han har på (jobbig) musik eller bara allmänt låter mycket (vilket han absolut inte gjorde nu). Jag är sån som hör allt och är allmänt lättstörd och vill helst ha det tyst. Eller i alla fall inte massa olika ljud samtidigt. Så... idag sa jag helt enkelt "nej, du får lära dig att tåla hans ljud!", precis som hon brukr säga till mig. Det var INTE uppskattat. Men jag kunde bara inte låta bli.

Alltså, vi (jag och pappa) får inte ens titta på något lördagsprogram på tv nu för det ska vara knäpptyst :cautious: :banghead:

Om hon nu ville ha det lugnt och tyst, VARFÖR STANNADE HON INTE I SIN PAPPAS HUS DÅ?! Hon VET ju att jag, min bror och pappa är nattmänniskor och att vi inte går och lägger oss kl 20, utan att vi tittar på TV och det gör vi alltid på fredag- och lärdagkvällar. Nu pratar vi inte högljudd TV, utan något lugnt familjeprogram på normal-låg volym... men nej. Nu ska vi alla anpassa oss här :meh:
 
Jag kunde inte hålla tyst idag. Pappas tjej bestämde sig random för att följa med hem istället. Och nu är hon ARG som ett bi :o

Hon har fått för sig att nu ska hon lägga sig vid 20.00 igen. Och då ska alla vara TYSTA. Så hon kom ut och sa till min pappa att gå pch säga att nu får min bror sluta spela tv spel eller titta på tv i rummet. För det ska vara knäpp tyst i lägenheten.

Hon säger alltid åt mig att "lära mig att tåla hans ljud" när han har på (jobbig) musik eller bara allmänt låter mycket (vilket han absolut inte gjorde nu). Jag är sån som hör allt och är allmänt lättstörd och vill helst ha det tyst. Eller i alla fall inte massa olika ljud samtidigt. Så... idag sa jag helt enkelt "nej, du får lära dig att tåla hans ljud!", precis som hon brukr säga till mig. Det var INTE uppskattat. Men jag kunde bara inte låta bli.

Alltså, vi (jag och pappa) får inte ens titta på något lördagsprogram på tv nu för det ska vara knäpptyst :cautious: :banghead:

Om hon nu ville ha det lugnt och tyst, VARFÖR STANNADE HON INTE I SIN PAPPAS HUS DÅ?! Hon VET ju att jag, min bror och pappa är nattmänniskor och att vi inte går och lägger oss kl 20, utan att vi tittar på TV och det gör vi alltid på fredag- och lärdagkvällar. Nu pratar vi inte högljudd TV, utan något lugnt familjeprogram på normal-låg volym... men nej. Nu ska vi alla anpassa oss här :meh:

Som en som har kroniska och mkt svåra sömnstörningar tycker jag iaf att hon uppför sig helt bananas. Klart man försöker ta hänsyn till varann etc. Men aldrig i helvete att jag skulle kräva att alla ska vara tysta from kl 20. Speciellt inte en lördag med omyndiga etc i huset.

Jag har extremt svårt för att somna och extremt lätt för att väckas. Och visst kan man smyga om någon behöver sova.
Men det känns ju rätt självcentrerat om folk inte ska ens kunna se på tv eller likn till iaf kl 22.

Eftersom jag har så svårt med sömnen så sover jag ofta med lurar med musik. Det stänger ute en hel del ljud. Eller så har jag öronproppar.

Gör hon något sånt själv?

Jag tycker det är helt rubbat att din pappa inte tar sitt ansvar som vuxen och styr upp det här.
Ja, det är jättesynd om henne som sover dåligt. Absolut!
Men det är ju inte rimligt att du och din brorsa också ska må dåligt. Som det är nu verkar ni ju inte direkt kunna bo under samma tak iom att ni bor för trångt/lyhört etc.
Vill din pappa att ni ska bo ihop får väl han kliva in och rodda upp lite.
Antingen ordna bättre boende, låta er flytta till er mamma eller försöka lösa så att tjejen kan sova ut någonstans utan att alla andras liv ska stoppas helt.
 
Mår kasst, men pushade mig själv att fara till stallet idag. En ny häst kom och jag ville se den och ihopsläppet.
Klarade av att vara där i en och en halv timma innan ångesten kom.
Fodervärdarna är fantastiska och ser på mig när jag inte mår bra och tar hand om mig lika bra som de tar hand om min häst. ❤

Planen är att rida imorgon, så får se om jag lyckas med det. Men nöjd med att jag klarade av att vara där idag iaf trots nya människor.
 
Som en som har kroniska och mkt svåra sömnstörningar tycker jag iaf att hon uppför sig helt bananas. Klart man försöker ta hänsyn till varann etc. Men aldrig i helvete att jag skulle kräva att alla ska vara tysta from kl 20. Speciellt inte en lördag med omyndiga etc i huset.

Jag har extremt svårt för att somna och extremt lätt för att väckas. Och visst kan man smyga om någon behöver sova.
Men det känns ju rätt självcentrerat om folk inte ska ens kunna se på tv eller likn till iaf kl 22.

Eftersom jag har så svårt med sömnen så sover jag ofta med lurar med musik. Det stänger ute en hel del ljud. Eller så har jag öronproppar.

Gör hon något sånt själv?

Jag tycker det är helt rubbat att din pappa inte tar sitt ansvar som vuxen och styr upp det här.
Ja, det är jättesynd om henne som sover dåligt. Absolut!
Men det är ju inte rimligt att du och din brorsa också ska må dåligt. Som det är nu verkar ni ju inte direkt kunna bo under samma tak iom att ni bor för trångt/lyhört etc.
Vill din pappa att ni ska bo ihop får väl han kliva in och rodda upp lite.
Antingen ordna bättre boende, låta er flytta till er mamma eller försöka lösa så att tjejen kan sova ut någonstans utan att alla andras liv ska stoppas helt.
Tråkigt att du också sover dåligt!

Nej, hon gör ingenting själv! Det är ju inte hennes fel att sov för tillfället sover dåligt så då ska vi helt enkelt anpassa oss.

Alltså, jag förstår att det är skitjobbigt att inte sova. Jag har ju också sömnproblem. Men grejen är att våra behov krockar totalt när det kommer till sömnrutimer mm. Jag kan inte ligga i sängen i flera timmar och stirra upp i taket. Då ligger jag vaken hela natten och bara tänker, trots medicin. Jag måste göra något och sen när jag börjar bli trött kan jag försöka sova.

Det betyder så klart inte att jag gör vad som helst. Utan vi snackar att läsa en händelserik bok, googla i telefonen på random grejer jag vill lära mig mer om titta på någon seg serie (så klart med hörlurar!). Det är alltså ingenting som låter/stör någon annan. Men ett tag fick jag ju inte ens göra det, utan då skulle alla sova så att hon kunde sova. Men det var ju helt orimligt för då låg jag vaken hela nätterna istället. Så jag sa att jag vägrar gå med på det mer för att jag blir extremt lättirriterad och allmänt bitchig (:angel:) då.

Det är som om jag skulle förbjuda folk att gå på toaletten mellan 22-08. Det är ju helt jävla orimligt! Det är liksom mänskligt att gå på toaletten, även om det oftast innebär att jag vaknar och ligger vaken några timmar (eftersom det tydligen är HELT OMÖJLIGT att släcka lampan efter sig så att jag måste gå upp och släcka den).

Jag förstår helt om folk börjar tro att jag trollar. Men det gör jag inte... även om jag själv nästan tror det ibland. Jag ser ju hur jäkla sinnessjukt det ser ut. Men ja, det är sant... och pappa och hans tjej har tyvärr lite olika syn på hur man ska bo. Så de kommer inte riktigt överens och tills dess lär vi bo här. Pappas tjej tycker ju att jag och min bror kan dela rum... vilket inte kommer fungera. Vi kan knappt ha rum jämte varandra ens, för att jag är så ljudkänslig och måste få vara i lugn och ro någon stans. Han är inte orimligt högljudd på något sätt, det är jag som är extremt känslig. Så det ligger helt på mig. Och för att han ska få leva så har vi inte rum jämte varandra, och definitivt inte delar rum.
 
Surfar runt på olika retro posters och hittade denna :love:
flat,600x600,075,f.jpg

Synd bara att det är så specifikt i USA, men jäkligt häftig bild ändå!
 
Jag saknar mamma och hennes lägenhet. Hade hon haft katter hade det varit 110% perfekt där :love:

Mamma är bäst :heart och hon har sagt att hon så gärna vill skaffa en katt till mig för att hon vet att jag mår bra av katterna. Men hon är allergisk... det är inget alternativ då hon kan bli allergisk av att sitta/ligga i min säng med mig, om jag har varit hos pappa några dagar tidigare och sen inte bytt kläder innan jag satt mig i sängen.

Mamma har alltid haft en dröm om att skaffa katter. Men hon är som sagt allergisk... så tja, det är inte direkt aktuellt.

Jag vill komma till mamma nu :arghh: jag älskar katterna, men alltså... resten av familjen. Behöver jag ens säga mer...? :meh: :banghead:
 
Jag saknar mamma och hennes lägenhet. Hade hon haft katter hade det varit 110% perfekt där :love:

Mamma är bäst :heart och hon har sagt att hon så gärna vill skaffa en katt till mig för att hon vet att jag mår bra av katterna. Men hon är allergisk... det är inget alternativ då hon kan bli allergisk av att sitta/ligga i min säng med mig, om jag har varit hos pappa några dagar tidigare och sen inte bytt kläder innan jag satt mig i sängen.

Mamma har alltid haft en dröm om att skaffa katter. Men hon är som sagt allergisk... så tja, det är inte direkt aktuellt.

Jag vill komma till mamma nu :arghh: jag älskar katterna, men alltså... resten av familjen. Behöver jag ens säga mer...? :meh: :banghead:
Vad sorgligt :( ingen katt funkar? Rex? Men hon kanske är för allergisk :(
Är det endast katter? Hur är det med andra djur?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
839
· Visningar
45 009
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 180
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp