Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att hitta ett jobb i Örebro, flytta dit och utnyttja min köpoäng till en hyresbostad. Så får jag testa på att bo där igen och se om jag trivs där nu också.
Fast frågan är ju såklart fortfarande om att ens hitta något jobb som här ... men chansen är större till egen bostad där än här.
HERREGUD
Bara för att jag sa detta och trots att jag hade googlat på jobb i Örebro så tog jag en sista chans och kollade på linkedin. Och där var en annons som skulle kunna passa mig perfekt! 🤯
Jag fick kasta mig över datorn kl 23-ish på en måndagskväll för att göra en CV, och då gick jag istället på tre olika hemsidors lurendrejeri om ""gratis"" CV :rage::banghead:
Efter minst två timmar så gjorde jag istället en egen på Word, vilket jag borde ha gjort från början 🙄 Men jag fick iallafall ihop ett någorlunda ok CV efter ha sett hur de sett ut på de olika hemsidorna. Gud, jag hoppas att den ser ok ut även imorgon (eller snarare senare idag) .... nu ska jag vakna om fyra timmar :meh::meh::meh:
 
Jag drömde att jag var på utställning med ena hunden, men jag vaknade innan jag fick veta hur det gick :mad:
Nu är det bara att hoppas att jag kan somna om så jag inte ligger vaken 3,5 timme :cautious: Behöver sova mer
 
Jag lyckades uppenbarligen somna om, och sov så hårt att jag istället inte vaknade av 4 larm :banghead:
Som tur är vaknade jag av en igensmällande ytterdörr bara lite för sent
 
Vaken och på jobb...trött så in i bänken, men behöver "bara" arbeta fram till lunch sen ska vi ha en gemensam aktivitet på jobbet :)
 
O_o
Berättade för en kollega om min ansökan, och nästan genast berättade hen om en ""konspiration"" (hen använde inte det ordet men det var en sådan stämning i samtalet med lite viskningar etc). Om att den nyanställda konsulten pratar mycket med chefen (vilket är nog sant) om oss andra anställda, typ spionerar (mitt ord men det var definitivt meningen :cautious:). Och fick mig att lova att inte nämna det till kollegan, plus att det var nog bäst att jag inte berättade om min ansökan.
Väldigt mycket "vi mot dem" och jag bara ... eh, jag är kanske väldigt naiv men känner lite att vi ska väl alla jobba tillsammans och försöka förbättra allt, då går det ju inte att hålla tyst om vad man inte gillar? 😅😅 (Plus så har jag fått samma intryck av ett mail från ordföranden i facket däri hen hade samtalat med chefen som tydligen förnekat allt som facket fört fram och ville inte ta in någon utifrån (vilket var lite märkligt då chefen faktiskt tagit in någon utifrån till vår lilla arbetsgrupp), mailet överraskade mig lite.)
Gud, om man är omgiven av såna här samtalsämnen på jobbet så är jag tacksam att jag inte hör dem :rofl::rofl::rofl:

Talade inte om att jag pratade länge och öppet för den andra konsulten som chefen anställt för att förbättra saker :angel: Jag pratade med henom sist i vår grupp och hen verkade inte veta någonting om vårt arbete så jag undrar lite vad de andra har berättat egentligen :rofl:
Det pågår nog mer bakom kulisserna än vad jag vet om, och lika bra det, jag orkar inte med sånt tänkande 😅
 
:banghead: Vad är det med hantverkare, nästa hantverkare som ska laga vårt spabad, bara snart fyra veckor efter att jag blev lovad att han skulle komma hörde av sig och ville att jag skulle vara på plats i gamla huset strax efter nio för han behövde hjälp. Ingen hantverkare har dykt här heller? Snickaren har jag lite mer överseende med eftersom det var vår ordinarie snickares pensionerade pappa som skulle komma så han är väl kanske lite långsammare igång, men spakillarna har frestat mitt tålamod till bristningsgränsen nu.
 
Sitter nålar och väntar på att bli faster :heart De är beräknade till i övermorgon, men ändå. Jag tycker att alla graviditeter går så himla snabbt, vänner meddelar att de är med barn och nån månad senare är det plötsligt en bebis där. Så brukar det kännas. Nu känns det som att storebror och hans fru varit med barn i 3 år.

FASTER LÄNGTAR KOM UT NU!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 124
· Visningar
61 105
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 830
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp