Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen, försöker planera våren och inser att jag 100% kommer bränna ut mig. Vet inte vad jag tänkte när jag tackade ja till befordran, vidareutbildning kvällstid och samtidigt har två pytte. Jag tror vi får kalla in förstärkning om vi ska få ihop det här.
 
Treåringen såg en popcornmaskin tidigare och ville så klart ha popcorn. Så jag sa att "vi kan göra popcorn i vår popcornmaskin hemma, den är även känd som mikrovågsugn"… men treåringen verkade bara uppfatta den första delen. Så nu är han jättearg för att vi inte har en popcornmaskin likt den som finns på biosalonger, här hemma :crazy: :rofl:🍿
 
Blev väckt lite för tidigt i morse av att honkatten var envis med att hon skulle bli utsläppt; benen kändes typ svaga; hade nog inte vaknat tillräckligt i kroppen😅. Fixade åt pållan i förmiddags; så härlig vinterdag och att solen sken in i stallet 😍. Pållan gled iväg med den skolösa framhoven en gång på isen på vägen in 🫣- skor och fyrbrodd är verkligen det bästa, går ju inte att grusa överallt...- men nu är det tryggt och stadigt igen på alla fyra hovarna efter hovisbesök, vilken lättnad 🙌❤. Dock får häst gå med en av polarpadsen då snösulorna var slut 😅.
Sen var det dags för dop i stan; vackert väder på sambons brorsdotters dag 🥰 och efter handling åkte vi hem och gjorde tacos med sambons storebrorsa och körde filmkväll: Sunes sommar och filmen med Morran och Tobias; skrattmusklerna har fått motionera 😂. En himla härlig lördag 😍.
 
Har krupit i säng och ser på dr pimple Popper. Hon gick in i undersökningsrummet och så sitter patienten där, komplett naken. :laugh:
 
Eftersom jag gick upp 05 imorse och har spenderat halva dagen i ett MR-rör samt spetsad med en pinne i kistan så tänkte jag mig en tidig kväll.
Nu sitter jag här med grannarna och diskuterar litterära salonger och har börjat nalla på barskåpet. KANON 🤪
 
Efter en riktigt fantastisk svamp/ost risotto sitter jag nu med mitt andra glas vin (flaskan behover drickas upp :p) och njuter. Min nya "leksak" Ninja Foodi tryckokare och allt annat man kan tankas vilja gora nar man lagar mat fungerar over forvantan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 173
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 216
Senast: hundtant
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
824
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 060
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp