Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Joggat 4 km på isgata. Älskar brodd och älskar att snöhögen sjunker.
Tittar på sista avsnittet av Hope street och dricker kaffe.
Sen blir det nog hos päronen.
 
Avslutade natten/morgonen i sedvanlig ordning med Canneloni Macaroni.
Vaknade nu upp till denna toppnyhet:

IMG_7321.jpeg
 
Bra dag. Jag hade broddar på mig hela tiden förutom när jag skulle tömma kärran. Slår omkull då såklart så nu är knät rött och svullet och höften gör ont. Samtidigt så öppnar dottern en ny höbal och får en enorm allergisk reaktion så ena ögat svullnar igen totalt. Så det blev ingen ridning idag. Pållarna fick springa fritt och rulla sig i ridhuset. Tror de föredrog det framför isgatan ute.

Nu har vi en stund för dusch och reboot innan vi ska åka på kalas.
 
Har mellanlandat på stans billigaste fik. Tanken var att vandra i skogen idag men hittade ingen rolig vandringsled i närheten så det blev stadsvandring och att gå till en affär som säljer synålar. Just nu har min Strava stannat på 5,8 km vilket är bara till affären. Jag ska hem också 😂
IMG_20240128_123936587.jpg
 
Fick igår någon slags inspiration till att sy igen, så idag går går symaskinen varm för första gången sedan innan pappa fick bort. Känns ändå som ett steg i rätt riktning, att hitta stunder av ork till hobbys igen. :)
Dessutom behöver sonen nya tröjor eftersom han växer som ogräs, så det passar ju fint att kasta ihop ett gäng.

Citera
 
Varit vaken i nästan 30 timmar, trots insomningstabletter. Mår illa och huvudet är fyllt med bomull och snubblar runt. Ska försöka gå och lägga mig, sätta på finalen av great australian bake off s6 och försöka sova lite.
Hoppas du får sova!

Är australian bake off mysigt som brittiska eller kompetitivt och hets-flamsigt som svenska? Hrm, förutfattad mening; nehejdå! :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 389
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 406
Senast: hundtant
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
881
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 294
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp