Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Firma Faberge snart
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1712494300228.jpg
    FB_IMG_1712494300228.jpg
    133,2 KB · Visningar: 34
Har tagit hand om disken i och utanför diskmaskinen, promenerat spionen ihop med hans kompis S i dag, lika lyckliga båda två över att träffas som vanligt. De skulle kunna träffas varje promenad istället för några gånger i veckan. :D

Funderar på vad jag ska äta nu, funderar på pannkakor faktiskt. Eller raggmunkar, har smet som behöver ätas.

Här i väntan på S. :D
434853562_10160357811618877_4539831964788346094_n.jpg
 
Har lyckats beta av några av dagens "måsten". Har plockat upp från golvet i sovrummet och dammsugit där. Ställt i ordning skorna någorlunda i hallen, handlat, duschat och lagat 5 matlådor att ha till lunch i veckan. Blir lite trist med samma, men men... Har även gjort i ordning små byttor med kvarg att ha med till mellis då jag inser att det är alldeles för lång tid att vänta med mat från 12-tiden när jag äter lunch och 19-20 då det är smidigast för mig att äta middag. Får se om det hjälper! Känner att jag behöver variera och mer ha fyllda Wasa knäcke-grejer mer i nödfall :)
Nu väntar jag på pojkvännen som ska hit och laga pannkakor, sen tänkte jag faktiskt försöka bege mig ut på en gubbpromenad* om inte solen hunnit gå ned!

*Definition av gubbpromenad; promenad i sakta mak. Stanna ofta för att gubbglo på växter, djur och om någon i området byggt eller flyttat på något.
 
Pust och flås. I dag var jag nere i källaren och vände på spinningen.
Nu dusch. Får vänta med mat tills jag mår mindre illa.
IMG_7255.jpeg
 
På väg hem nu från teatern
Hann springa in på Hemköp och köpa min favorit glass
Får gömma undan den i frysen. Annars är risken stor att den är borta imorgon. Farsan går och skåpäter varje natt. Han har vänt på dygnet...
 
bege mig ut på en gubbpromenad* om inte solen hunnit gå ned!

*Definition av gubbpromenad; promenad i sakta mak. Stanna ofta för att gubbglo på växter, djur och om någon i området byggt eller flyttat på något.
Haha, kärt barn har många namn ;)
När vi går ut med hundarna med samma definition som din gubbpromenad, så kallar vi det för att gå på en "nosenad" - dvs i stanna och nosa-strövande tempo för hundarna, medans vi gör det ni gör på gubbpromenaden :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 269
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 496
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 495
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 175
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp