Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag hoppas att jag vet efter 13 år i samma bostad hittar i badrummet. Eller likväl efter typ ett halvår så hade jag nog lärt mig det. På natten vill jag ha det mörkt tänder jag vaknar jag upp och somnar aldrig om. Mvh dricker osynliga mängder te på kvällen och är på toa minst 1 ggr efter jag somnat och innan klockan ringer.
Är det inte besvärligt att få i sig det där osynliga teet :confused::D???
 
Alltså din chef :rage:
Chefen vet ju om dina sjukdomar?? Det finns ju liksom anledning till att du inte jobbar 100%.
Självklart kan en stress (över vad som helst!) slå igång migrän - så du är nog rätt på spåret där. Inte en helt problemfri arbetsplats alltså :(:down:
Jag gissar att det var mer ett skämt, och egentligen inget otrevligt, men på samma gång vet vi båda hur mycket sjuk jag varit, två dagar denna veckan tex, hur skämtsamt den än är sagt så känns det som en ton av allvar från hennes sida. Jag är ju inte hemma med flit, men det känns som om man tror det. Det har blivit en väldigt ond cirkel det här och kommentaren kändes inte hjälpsam, om än den inte var elakt menad, antar jag.
 
Ja jösses, jag minns älgarna ute på Ekerö. Jag fick ringa min kompis att komma och hämta mig en gång för att jag inte kunde passera dem på vägen hem när jag försökte gå från bussen. Snacka om oskygga djur.
Det är ju lite läskigare med galna älgar än hjortarna. 😅
Det jagas på all mark runt oss. Så de har samlats här och är kvar även nu när man inte får jaga dem. Gick åt massor med extra silage innan gräset började komma.
 
Påminner om en chef jag hade en period som efter en utdragen period av vab (läkare inkopplat och läkarintyg inlämnat osv, så verkligen inget ful-vabbande) tog in mig på kontoret och förklarade att jag ”Måste tänka på att vabba mindre.”
Jag ifrågasatte hur han tänkte att jag, som ensamstående mamma till en då tvååring, skulle lösa det? Är mitt barn sjukt så är det ju? Det hade han inget svar på, men upprepade att jag skulle tänka på det, att se till att vabba mindre. :cautious: :banghead:
Ja det är märkligt hur en del (inte) tänker alltså! Jag gissar att sonen din inte var mer sällan sjuk efter hans kommentar, som ett mirakel?
Tänk om det vore så lätt, att bara bestämma sig liksom?!
 
Det är ju lite läskigare med galna älgar än hjortarna. 😅
Det jagas på all mark runt oss. Så de har samlats här och är kvar även nu när man inte får jaga dem. Gick åt massor med extra silage innan gräset började komma.
Det minns jag också från Uppsala, att hjortar och rå samlades i hagarna där man inte fick jaga - och de var mycket riktigt inte alls lika läskiga som älgarna på Ekerö.
 
Hittar inte messmöret. Undrar om jag slängde det?

Edit: Kom på att jag har laktulos hemma och en spruta som jag kan dosera. Blanda ut det med blötmat så äter hon förhoppningsvis
 
Jag saknar dimbar belysning i badrummet (haft i tidigare lägenhet) var perfekt när man kommer in med extrem migrän och bara ville ha lite ledljus.
Men annars kan jag ju förstå att det blir ju mysigt på ett annat sätt om man har badkar :D
Det hade jag också i tidigare lägenhet. Insatt av kommunen som extra anpassad belysning, på toalett, i hall och i kök. Dimbar på alla ställen, mycket vettigt när man har migrän, absolut. Egentligen var det extra belysning pga synen, men de som satte in det gjorde det dimbart för att de tyckte det var praktiskt ur tex migränsynpunkt. Älskade mina lampor, som tyvärr är kvar...
 
  • Gilla
Reactions: kma
Nu har Megara fått blötmat med laktulos utblandat. Tack och lov har jag en Gustav katt, för att få i henne laktulos i spruta oralt, nope! Då skulle jag behöva droga henne.

Hur lång tid tar det innan man ser någon effekt? Någon som vet?
 
Det hade jag också i tidigare lägenhet. Insatt av kommunen som extra anpassad belysning, på toalett, i hall och i kök. Dimbar på alla ställen, mycket vettigt när man har migrän, absolut. Egentligen var det extra belysning pga synen, men de som satte in det gjorde det dimbart för att de tyckte det var praktiskt ur tex migränsynpunkt. Älskade mina lampor, som tyvärr är kvar...
Så synd du inte har nu. Kan du får anpassat även nu om du ber om det?
jag skulle gärna ha dimbart på precis alla lampor, när jag gör vissa saker så skulle jag behöva mycket ljusare också t ex. Men jag vägrar sätta in max-watt på vad armaturen klarar i t ex badrum.
Kök har jag gjort dimbart, även över matbord och i sovrum. :up:
Dimmer i badrum är kanske något jag borde ta tag i istället för att störa mig i princip varje kväll/natt.
 
Det minns jag också från Uppsala, att hjortar och rå samlades i hagarna där man inte fick jaga - och de var mycket riktigt inte alls lika läskiga som älgarna på Ekerö.
Ja, de brukar lära sig. Jägarförbundet hr grannmarker här omkring.
Största plågan för oss just nu är något djur som bökat upp halva gräsmattan typ. Grannbonden trodde på grävling. Sambo frågade hur man skulle bli kvitt dem bäst. Grannen sa att sambo skulle gå ut och kissa på ställena det är grävt/bökat. Sambo undrade om det var en plan för att lura den dumma 08:an till granne att göra bort sig så grannen kan berätta om det för alla sen. "Och där stod han och kissade den dumma jäkeln.." :laugh:
 
Nu har Megara fått blötmat med laktulos utblandat. Tack och lov har jag en Gustav katt, för att få i henne laktulos i spruta oralt, nope! Då skulle jag behöva droga henne.

Hur lång tid tar det innan man ser någon effekt? Någon som vet?
På Sune har laktulos gett effekt inom några timmar upp till 7h kanske. Ger jag på fm så kommer fin korv på kvällen. På Lucifer kunde det ta ett dygn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 966
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
423
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp