Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, de brukar lära sig. Jägarförbundet hr grannmarker här omkring.
Största plågan för oss just nu är något djur som bökat upp halva gräsmattan typ. Grannbonden trodde på grävling. Sambo frågade hur man skulle bli kvitt dem bäst. Grannen sa att sambo skulle gå ut och kissa på ställena det är grävt/bökat. Sambo undrade om det var en plan för att lura den dumma 08:an till granne att göra bort sig så grannen kan berätta om det för alla sen. "Och där stod han och kissade den dumma jäkeln.." :laugh:
Jag skulle inte bli förvånad om det låg sanning i båda! :D
 
Funderar på en tidig kväll. Imorgon ska jag kanske köpa en solcellslykta (till!) Clas Ohlson är mitt knark.
 
Har landat i sängen rekordtidigt efter en riktig hederlig skitdag. Herregud vad kämpig, tung och på alla sätt urusel den har varit, från början till slut! Jag har verkligen försökt mitt allra bästa för att vända den till något positivt - jag har yogat och gått tre promenader för att hålla stressen och frustrationen i schack, men universum bara fortsatte att motarbeta mig på alla fronter. Ni vet sådär på nivån att man bestämmer sig för att åtminstone unna sig en pizza till middag för att pigga upp lite, och på väg hem från pizzerian tappar man pizzan som åker ut på trottoaren och när man böjer sig ner för att plocka upp och slänga eländet drar man till något i ryggen? Precis det hände mig för cirka 45 minuter sedan :meh: Nu har jag meddelat maken att jag checkar ut för dagen, jag kan inte ens formulera en hel mening längre och orkar inte med fler motgångar så jag gömmer mig i sängen tills det är dags att sova. Måtte morgondagen vara bättre! Har en långhelg med road trip, valsafari och vandring att se fram emot vilket ska bli alldeles fantastiskt :love:
 
Nu har Megara fått blötmat med laktulos utblandat. Tack och lov har jag en Gustav katt, för att få i henne laktulos i spruta oralt, nope! Då skulle jag behöva droga henne.

Hur lång tid tar det innan man ser någon effekt? Någon som vet?
På männizkor 2-3 dagar ,på katt??
 
Somnade nästan med barnet. Såå skönt. Men har nu släpat mig till min egen säng. Inte lika skönt, än, men snart :sleep:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det är mycket nu av någon anledning. Jag gråter och gråter och gråter... men det är liksom ett abstrakt gråtande. Jag gråter över hunden (som ju är konstaterat frisk, det var liksom poängen), och över mormor och över sjuhundra andra saker som egentligen inte behöver gråtas över och jag vet inte riktigt varför. Mensen ligger inte på schemat heller, och det är till och med varmt ute.
Baaah!
 
Det är mycket nu av någon anledning. Jag gråter och gråter och gråter... men det är liksom ett abstrakt gråtande. Jag gråter över hunden (som ju är konstaterat frisk, det var liksom poängen), och över mormor och över sjuhundra andra saker som egentligen inte behöver gråtas över och jag vet inte riktigt varför. Mensen ligger inte på schemat heller, och det är till och med varmt ute.
Baaah!
Ibland behöver man bara få ut gråten. ❤️
 
Det är mycket nu av någon anledning. Jag gråter och gråter och gråter... men det är liksom ett abstrakt gråtande. Jag gråter över hunden (som ju är konstaterat frisk, det var liksom poängen), och över mormor och över sjuhundra andra saker som egentligen inte behöver gråtas över och jag vet inte riktigt varför. Mensen ligger inte på schemat heller, och det är till och med varmt ute.
Baaah!

8c570c265b7b481ad773e8f93f585544.gif
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Efter skön sovmorgon följde jag med älsklingen till stan ett ärende och det fick fasen bli årets första mjukglass i finvädret 😍😋. Medan sambon sen meka bilar fixade jag stallet i lugn och ro och njöt av en kort skrittur i solskenet som värmde på, lite lagom efter gårdagen, mysigt 😍.
Avslutade med tacos och soffhäng till Masked Singer 😊 och en skvätt whisky för sambon medan jag smuttade på lite,lite små sure vattenmelon; fyllt på den annars ganska tomma hyllan med lite godislikörer jag är nyfiken på när karln har sin whisky 😄
 
Så synd du inte har nu. Kan du får anpassat även nu om du ber om det?
jag skulle gärna ha dimbart på precis alla lampor, när jag gör vissa saker så skulle jag behöva mycket ljusare också t ex. Men jag vägrar sätta in max-watt på vad armaturen klarar i t ex badrum.
Kök har jag gjort dimbart, även över matbord och i sovrum. :up:
Dimmer i badrum är kanske något jag borde ta tag i istället för att störa mig i princip varje kväll/natt.
Jo, eventuellt, men det ska då gå genom synenheten först och sedan kommunen och slutligen hyresvärden, där hyresvärden nog är den enklaste att övertala tyvärr. Det beror ju lite på vad synenheten anser att jag behöver för ljus. Här är rätt bra ljus som sådant, men dimbart är här ju tyvärr inte, och det hade ju varit bra för migränen tex. Så jag gissar att det troligen inte går igenom.
Men dimbart är himlans trevligt för hjärnan alltså så förstår absolut att du dimar allt :D
 
Jag ska också kravla ner i bingen nu tänkte jag. Först tandborstning och kissa och sedan släpa med sig vattenflaskan, telefonen, spionen och hörapparaterna så de kan laddas. Hörapparaterna alltså, inte spionen. Han laddar sig själv och behöver absolut INTE extra hjälp där!
 
Jag ska också kravla ner i bingen nu tänkte jag. Först tandborstning och kissa och sedan släpa med sig vattenflaskan, telefonen, spionen och hörapparaterna så de kan laddas. Hörapparaterna alltså, inte spionen. Han laddar sig själv och behöver absolut INTE extra hjälp där!
Åhå, mina hörapparater går på batteri, jag finner detta med laddningsbara hörapparater både positivt och negativt. Jag skulle avsky om jag står där mitt på dagen med lågt batteri samtidigt som jag verkligen behöver hörapparaterna! :nailbiting: Händer det aldrig dig?
Med batterier kan jag åtminstone snabbt byta till nytt utan att behöva vänta på någon laddning 😅

Jag har aldrig fått något erbjudande om laddningsbara hörapparater så jag undrar om det är för att laddningen skulle ta slut för snabbt för att vara användningsbara över en dag för mig, pga jag hör så dåligt 🤔
 
Sov uselt inatt. Unghunden var dålig i magen och behövde ut vid 2-tiden, sedan drömde jag mardrömmar om att det började brinna på jobbet, vaknade nu jättetidigt och då snarkar sambon så att jag inte kan somna om... Ska lägga mig på soffan och se om jag lyckas sova lite. Kan dock inte sova för länge eftersom jag har öppningspass på jobbet idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 964
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
423
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp