Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vandrar runt som en zombie efter två nätter på jobbet. Är hemma själv och borde verkligen passa på att tex sticka upp på berget och cykla men en kopp kaffe på trappen känns mer lockande. Ska bara orka ladda bryggaren.
 
Nej, allt som inte vandrar om vad VI gör.
I ordet "vi" ser jag en glidande skala av allt runt omkring som finns i ens liv. Djur, natur, barn, känslor osv. Att få glida lite på den skalan tycker jag ska kännas ok eftersom det trots allt är del av oss och vad vi änd gör, tänker och hur vi bedriver vårt liv. Att bara skriva:
"Jag putsar skorna"
"jag dricker te"
"Jag går"
"jag jobbar"
osv, är rätt ointressant i längden om det inte sätts in lite känslor och beskrivningar. Jag tror, men vet inte, att det är därför tråden trots allt är så intressant. Att man delar med sig av sig själv och sitt liv på ett sätt som man inte gör i andra trådar. Man får lära känna personen bakom på ett annat sätt.

Såklart att det inte ska bli för mycket av det, men ibland är scrollandet bra. Trots allt är vi ju vuxna och borde kunna utföra den handlingen när något inte faller oss i smaken. Eller skriva ett inlägg:
"jag scrollar"
 
Plötsligt sugen på sushi, räkor och gravad lax. Köpte därför avokadosushi🤣. Jag köpte räkor och lax också.
 

Bifogade filer

  • 20240504_150121.jpg
    20240504_150121.jpg
    276,5 KB · Visningar: 15
Har varit ute på en runda med spionen , S och hans husse. Himlans varmt ute och spionen ligger här helt tagen av värmen som nästan plötsligt snubblade över oss. Trevlig runda vi inte gått tidigare men som jag absolut tänker vi ska gå igen, både skog och villaområde så att säga. jag bor så till att i området här finns både närheten till naturen och staden och nu njuter jag extra mycket av det!

Drog på mig en klänning, första gången för i år, men det är samma klänning jag alltid faller tillbaka till för den sitter så ledigt och bra. Inte världens vackraste men vad tusan.

Ska strax äta en bit kantarellpizza från det som en gång var Felix, men tills dess dricker jag ett glas iskall cola zero fullproppat med isbitar. Eller- rätt är väl att jag dricker isbitar med lite cola :D

Nu, bannemig, är det sommarkänsla! :heart
 
Har varit ute på en runda med spionen , S och hans husse. Himlans varmt ute och spionen ligger här helt tagen av värmen som nästan plötsligt snubblade över oss. Trevlig runda vi inte gått tidigare men som jag absolut tänker vi ska gå igen, både skog och villaområde så att säga. jag bor så till att i området här finns både närheten till naturen och staden och nu njuter jag extra mycket av det!

Drog på mig en klänning, första gången för i år, men det är samma klänning jag alltid faller tillbaka till för den sitter så ledigt och bra. Inte världens vackraste men vad tusan.

Ska strax äta en bit kantarellpizza från det som en gång var Felix, men tills dess dricker jag ett glas iskall cola zero fullproppat med isbitar. Eller- rätt är väl att jag dricker isbitar med lite cola :D

Nu, bannemig, är det sommarkänsla! :heart
Avundsjuk på dina kantarellpizzor. Älskar svamp. Finns det i frysdisken?
 
Jag har blivit tillsagd om att mina inlägg om hästen inte passade i tråden. Jag lyssnade och slutade skriva om det. Men reglerna gäller visst inte alla.
Fast du skriver om hästar och ridning?

Jag har inte "sagt till" utan jag har ställt en fråga. Inte mitt fel att du vaknat på fel sida, upplever inte att du brukar vara grälsjuk och gnällig men när du hackar på en användare och släpper förbi andras inlägg känns det faktiskt så. 🤷‍♀️
 
Avundsjuk på dina kantarellpizzor. Älskar svamp. Finns det i frysdisken?
Japp, det är Orkkla eller vad de numera heter som gör dem. Grandiosa extra allt med smak av kantarell. Finns tre smaker, sparrisen är också god, men vesuvion har jag inte smakat. Varför slösa pengar på en sådan enkel pizza när man kan köpa kantarellpizzan som jag älskar högt! Den är 300 gram stor och jag äter en halv per måltid. Var tre för 99 kr på ICA när jag storhandlade så köpte tre och har en kvar. :) Den går åt till två måltider i dag :D Jag bryter den på mitten när den fortfarande är frusen, sätter in halvan i ugnen och sätter igång ugnen på varmluft 220 grader och när ugnen piper att den uppnått 220 grader är pizzan färdig. :)

My-project-27-1024x1024.jpeg
 
Eftersom jag misstänker att de flesta moderatorer är ute och njuter av solen (förutom jag, som ligger på soffan i feber, och därför inte har ork till att moderera så mycket), så ber jag er att släppa diskussionen om vad som är okej och inte att diskutera i tråden. Vi har fått in rapporter och kollar på det så fort vi har tid/ork.

Min högst personliga åsikt är att den här typen av trådar är rätt problematiska för att det ofta dyker upp frågeställningar/diskussioner som gör sig bättre i egna trådar istället för att försvinna i en sån här.

Så mitt önskemål är att alla tänker till innan ni postar; är det här ren info om vad jag gör just nu, eller är det någon annan händelse/information/frågeställning som kan passa in på annan plats?

Vi kan omöjligt bryta ut allt sånt, så det får ni ansvara lite för själva, om den här typen av trådar ska kunna fortsätta existera.

Ha en fin dag och passa på att njuta av värmen alla ni som har möjlighet! :)

/Mod
 
Så sjukt trött. Sitter i hagen och tittar på hästarna och Mummas premiär i llte större hage sedan hon fick såret. Utan bandage nu, endast med sårplast. Läkningen har varit jättefin hittills och det är inte mycket sår kvar. Känner mig ändå nojig över den lilla sårdel som finns 🙈.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 393
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
555
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 980
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp