Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan och funderar på att plocka lite hemma. Känner mig rätt trött, mycket som sker hela tiden och får inte riktigt ordning på allt jag borde
 
Upptäckte att man kan sola i soffan i brist på balkong och uteplats :love:

IMG_20240514_191512318_HDR.jpg
 
Vilken jäkla dag! Sov typ 3 h inatt och började dagen hos tandläkaren. 😬
Sen fixa en massa hemma innan jag behövde ge upp och vila någon h.
Kom tillbaks till stallet efter 1 h i ridhuset och en ledning till en vattenkopp hade brustit. Det var typ 1 dm vatten i stallet.
Som tur är var en anställd kvar. Så vi fick stänga av vattnet och sen försöka få ut det ur stallet.
Och sen fixa vattenbaljor till alla i boxarna.
Fick tag i man som kom och lagade med delar från tom stalldel.
Mocka ur det genomsura och ströa upp.
Tur att jag kom tillbaks efter bara 1 h. Tänk om det skett inatt liksom..
Nu äntligen klar för att få duscha och äta middag. 😍
 
Har odlas det valdigt manga vaxter for att fa fron ... bland annat artor, radisor, kal, senap, klover som pa bilden och manga fler.
Klovern ar tidigast att blomma och de roda falten blommar forst, sedan kommer de vita ocksa. Det ar sa himla fint nar jattefalten blommar, finast ar nog artorna, men alla blommande falt ar fina.

IMG_4794.JPG
 
Kollar på Chicago P.D och har precis ätit en korv med bröd som kvällsmål. Gott och mättande. Är riktigt trött trots inget avancerat pysslat med i dag, så det ska bli riktigt skönt att komma i säng faktiskt.
 
Var i stallet på morgonen/förmiddagen och fixade både pållans och hagkompisens boxar 😊 och när jag kom upp till hagen skrämde jag tydligen upp ett gäng hjortar i hagen som i sin tur skrämde hästarna rejält 🤣.
Sen in till stan och jobba; och jisses vad mör jag var efteråt! Alltså visst är det ganska tungt att flytta på vagnarna, särskilt i gruset och i denna värme som var men värst var tydligen att stå upp mycket- säger väldigt mycket om hur stillasittande jag är- det är väldigt tydligt! Lunchade i nya bistron och direkt när jag jobbat klart blev det skoaffären för att köpa nya skor och ilägg som jag behövde- fick bli likadana som jag haft nu, bara en annan färg 😊.
 
Varit på företagshälsovården idag och nu är remiss skickad för en öppen MR-undersökning. Jag går hellre till tandläkare för en rotfyllning än gör en MR. 😱 Passade även på att gå förbi Synsam och boka tid för synundersökning och nya terminalglasögon och sedan 3 timmar möte där min chef och jag informerade om att jag slutar efter sommaren. :bag: Kval ÖT för mötet och resan betald eftersom det var min lediga dag. ☺️

Sen hade DHL lyckats lämna min växtbeställning i Täby så absolut sämsta omvägen för att hämta ut det. Vägomläggning och köer till förbannelse. :banghead:

Nygrillat till middag, lagom mycket jobb att vända en köttbit några gånger så den blev genomgrillad utan att bli torr eller bränd utan saftig och fin. :d
 
Idag har jag ägnat eftermiddagen åt att plocka ner och bunta ihop ca 400+ meter 40 mm elband, ytterligare ca 100 m 10 mm elband samt 76 plaststolpar. Med andra ord, nu är hagen nerplockad och imorgon skriver jag kontrakt med köparen av mitt hus. Det börjar kännas på allvar nu, hörni... fast jag har inte hittat något nytt ställe att bo på än 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 524
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
578
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 398
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp