Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter mycket om och men fick jag ett mejl om att ersättaren till den däcksstol som jag hade reklamerat hade anlänt till butiken. Jag tyckte egentligen att det var overkill att beställa hem en ny stol då det hade gått att laga snyggt med nya träpluggar, alternativt att de hade beställt en reservdel. Nåja, en ny stol skulle det bli, så jag konkade in den gamla i bilen och åkte till butiken.

När jag skulle få den nya stolen visste inte riktigt försäljaren vad de skulle göra med den gamla så han tyckte att jag kunde ta hem och laga den - ”det finns ju reservdelar”. Jag fick alltså den trasiga stolen och det sade jag så klart inte nej till. :D

Jag skrev visst i fel tråd, men det funkar ju i den här också.
 
Tröttheten är massiv idag. Fick astmaanfall och hostade halva natten. Hunden är också helt slut iom att hon inte fick sova heller. Hon hasade runt med simmig blick tidigare. Nu snarkar hon bredvid mig. Gullplutt! :heart
Till och med kossor och kalvar verkade helt slut idag. De låg helt utslagna här i flera h.
Nu vräker regnet ner och ko-mammorna vallade iväg kalvarna in under träden. Det är alltid två kalvar som får feeling och fräser runt och busar och inte gör vad ko-mamma vill. Till slut blir någon ko arg och springer och dunkar till dem hårt med huvudet så de puttas till rejält. Sen är det hängiga små kalvpojkar som släpar sig efter gruppen. :laugh: :heart
 
Fått lite vettigt gjort mellan regnskurarna idag. Hämtat syrenplantor hos svärföräldrarna och planterat dom här hemma, städat nervåningen och varit på promenad med alla hästar och hunden medan ungarna och deras kusin red. Nu är jag i gymmet och tränar för första gången på två veckor. Rygg även har varit bajs så det blev ofrivillig vila.
 
Jag äter enkel kvällsmat. Dricker ett glas vin. Räknar ner dagarna: Tre. Dagar. Kvar. Sen drar jag ur datorsladden för fyra långa (eller inte) veckors semester. Kan inte gå fort nog!

Är egentligen och äntligen ikapp med alla arbetsuppgifter, så stressar istället upp mig för att det ska dyka upp en massa nya och oförutsedda problem. Vill bara kunna känna mig klar och inte behöva ha en massa som hänger i luften. Gud vad skönt det hade varit med några sista lugna dagar.
 
Googlar på ”pytteliten blåsa på fingret gör jätteont”. Förstår inte hur något så litet kan göra så ont! Hela leden på fingret är tokröd och irriterad. Jag fascineras.
 
Haft en lååååång dag med jobb och fix. Avslutade med att köra 6 mil enkel väg till en god vän för fika och hämta ett MC-ställ. Äntligen har jag ett eget och slipper låna ihopplock från särbon. Nu är jag sååå peppad inför vår MC-semester om 2 veckor 🤩

Rundar av med ett glas rött 😊
 
Har varit nere och kontrollerat torkningen på nya projektet som nu står i värmecentralen och göttar sig:

C70BFC2F-10FE-4A83-A980-B8212A85D084.jpeg


Räddade en förskräckt spindel 🕷 som fastnat lite 😅

Nu lagar jag mat (kycklinglårfileer i ugnen med vitlök och parmesan) och smuttar på ett glas rödvin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 200
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 502
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 380
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp