Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är klar med tvätten! Innan kl 22 - då brukar jag annars hämta upp den sista tvätten och ha vikning etc kvar. Och jag fick tvättat lite nya kläder (basplagg) som legat i frysen ett tag, så nu ligger de redo för att användas istället. Yay! Nu ska jag vila nån minut, sen duscha och sova.

Legat i frysen? Känner att jag missat något! :o Är det något man normalt gör med kläder? :laugh:
 
Sjuk himmel utanför fönstret!

DB71F6F5-4A0B-496B-9D90-EAE49A40DDA4.jpeg



Nu 5 min senare kom regnet...
 
Oh my.... nu är ja trött, satt å kikade på "nytt" för att se vilka nya trådar som poppat upp, får göra en doubletake när jag ser en tråd där titeln var "föräldrar till barn som vill ligga".... här tänkte ja va fan är de för tråd å kolla igen.....nääää så hette den inte, de va visst "föräldrar till barn som rider".... alltså hallå hjärnan hur kan du läsa så fel, betyder det att det är dax för sängen nu kanske? 🙈
 
Nu börjar smärtan ebba ut och magen känns tom eftersom jag fått upp allt jag ätit tidigare. Problemet är att det typ inte finns annat än knäckebröd hemma eftersom jag skulle ha handlat idag, vilket gick dåligt. :down: kanske kan orka att steka ett ägg iofs.
 
Försöker sova men ett gäng ungdomar typ 30 stycken tyckte det var skitbra att ha fest på gården.

Det är fylla, massor skrik, och någon form av musik.
Om de bara inte skrek rätt ut hela tiden hade det varit ok, men med jämna mellanrum vrålar de verkligen?

Jag har aldrig förstått mig på alkohol. 🙄
 
Nu ar sovrummet sanerat. Lagret med damm pa takflakten borta, madrassen vand pa (den ar "tung som en dod asna" som de sager i Turkiet :D) Maken damsuger alla stallen var Romba, Rosie, inte kommer at medan jag startat grillen och tittar langtansfullt pa ett par stekar jag fick till halva priset i dag da den 8:de var sista forsaljningsdagen.
Det aterstar bara att orka ta sig upp fran stolen och "fixa" maten ocksa.:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 272
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 414
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 313
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp