Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakar du inte den?

Nä det behövs inte! Konsistensen blir jättefin om den får stå i kylen

Blir såhär när man skär i den. Krämig men håller ihop.

81BA3D09-300E-43AA-8670-4B8C00E99753.jpeg
 
Sambon ville se en serie som jag inte fastnade för så jag soffhängde och spelade word blitz och bubblade med en stallkompis på messenger istället 😄. Det där spelet är beroendeframkallande (stängt av ljudet då jag INTE vill bli stressad ) och älskar att man får poäng för..mindre fina ord 😇😅.
 
Började titta på dokumentären om “The golden state killer”. Frågade sambon om det inte är så att de tagit honom nu, hon visste inte. Jag sa att jag har för mig att jag hört om det. Googlade och visst hade jag rätt! :sneaky:

Men kanske taskigt att säga det, hon kanske vill se klart serien först. Tycker bara så mycket om att ha rätt :angel:
 
Började titta på dokumentären om “The golden state killer”. Frågade sambon om det inte är så att de tagit honom nu, hon visste inte. Jag sa att jag har för mig att jag hört om det. Googlade och visst hade jag rätt! :sneaky:

Men kanske taskigt att säga det, hon kanske vill se klart serien först. Tycker bara så mycket om att ha rätt :angel:

Haha minns när den ungdomliga grannen efter tips från mig började se ” The Last Czars” på Netflix.
Efter ett par avsnitt studsade hon in och bara ”Jävlar vad bra ändå! Och spännande! Man hoppas ju att de klarar sig!”

Man ba: 🤭🤭🤭
 
Ungarna ska leka med kusinen en stund så jag och maken ska reka ridstig som jag ska ta med mina vänner runt i morgon kväll :) Jag är lite osäker på en vägen så han ska få visa mig. Han skjutsade bort ungarna nu så jag ska börja sadla hästarna.
 
Haha okej. Kom ihåg vem ni ska tacka sen när BMI:et rusar och ni har blivit gravt beroende hehe.
Grundreceptet kommer här. Idag tog jag bort två av citronerna och tillsatte passionsfrukt (fyra stycken) istället. Så man kan variera lite vad man har i. Dock får man då tänka på att om man sätter i mer sött än syrligt bör man minska mängden kondenserad mjölk så att den inte blir för sött. Har man en stor form bör man också dubblera fyllningen så att den inte blir för tunn.

1. Smula/mixa ca ett halvt paket digestivekex (typ 150-200 gram).
Smält 100 gram smör och rör ihop. Tryck ut i en form (inte för stor) och ställ in i kylen för att svalna.

2. Riv ner skalet från tre citroner och pressa ner saften i en bunke. Tillsätt 600 gram (två stora paket) philadelpiaost och rör ihop med saften så att det inte blir några klumpar kvar. Tillsätt därefter en liten burk kondenserad mjölk (3-400 gram ca). Rör ner successivt och smaka av så att det inte blir för sött.

Häll över i formen och låt allting svalna ordentligt, minst ett par timmar, men gärna över natten. Innan servering, garnera med tex jordubbar eller valfria bär!

Fy på dig, det låter ju helt drömmigt *vinkar farväl till kläder som passar* :( ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 244
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 502
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 419
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp