Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter vettigt. Jag köpte ju precis muck boots. Känns som "beach wear 2020"....... O_o :D

:rofl: Ja, alltså 2020 känns det som vi kan skippa helt....

Har haft egen häst sen -97 men aldrig ägt en regnkappa.. Vet inte om det beror på att jag blivit äldre och väljer ”tryggt före snyggt”, eller om jag bara är TOKLESS på att det regnar varenda dag, nästan året om, nu för tiden. Och om solen mot förmodan lyser vissa dagar så är det storm istället och då lär väll rocken hjälpa mot det också. Under vintern så hoppas jag att kappan från uhip får plats under. För då är det ju också bara regn eller blötsnö och kappan från uhip står inte emot det så bra...


Såååå less!!!!
 
Tittar på balkongen och konstaterar att de två blommor jag köpte för en stund sedan blev hur fina som helst :love:
107962379_567236447496253_2241180911064397714_n.jpg
 
Sovit lite på soffan.
Varit ute mellan regnskurarna och grävt bort lite knölklocka och kört ett par kärror vinterved.
Sedan började det regna igen. Hann inte ens slänga knölklockorna (=riskavfallet) i soptunnan.
 
Klippt häckjäveln. Tror jag eventuellt hatar villaliv?? Ska vara tillbaks i stan inom tre år sanna mina ord, nu blir det en öl :D

Jag hatade det tillräckligt så det blev mindre än 2 år. Men flyttade inte tillbaka mot stan utan vidare ut i vägfraktalen, till dess ände. Och är kvar här sedan 17 år. För egen del handlade det inte om aversion mot själva arbetet som krävs, utan att arbetet inducerades mest av att grannskapet hade förväntningar om hur en enhet i deras kvarter skulle se ut och skötas om.

Men jag gillar inte heller att klippa häck. Alla häckar utom en är avskaffade och hade jag bara en bra ersättningsgrunka skulle den också bli ett med jorden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 992
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 335
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
62 056
Senast: Wille
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp