Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker också det är urkallt! Var ute med hunden nyss och kom in och klapprade tänder. Sambo tycker jag är sjuk i huvudet som gick och hämtade elfilten.
Han har kallat mig spets-Batman idag iom att jag har någon topp med spets-tjofräs över armarna som hänger en del och han tyckte det var som en mantel. Spets-Batmans kryptonit verkar vara temp under 20 grader. Lätt mesig superhjälte.. :laugh:
 
Tycker också det är urkallt! Var ute med hunden nyss och kom in och klapprade tänder. Sambo tycker jag är sjuk i huvudet som gick och hämtade elfilten.
Han har kallat mig spets-Batman idag iom att jag har någon topp med spets-tjofräs över armarna som hänger en del och han tyckte det var som en mantel. Spets-Batmans kryptonit verkar vara temp under 20 grader. Lätt mesig superhjälte.. :laugh:
Här var det runt 19 grader (nu runt 12/13 grader) men helt ok. Bättre än 30 grader men kunde gärna ha varit runt 25 grader.
25 plusgrader är nog lite av en favorittemperatur. Inte för varmt och inte för kallt.
 
Började dagen från hästryggen 😍. En härlig ridtur med sällskap mellan 1 och 1 1/2 timme där vi bla provade en ny stig i skogen, lite lätt äventyrliga 😄😀🐴. Sen ett trevligt 60-årsfirande hos en gammal stallkompis, dags att sova efter en härlig dag :).
 
Alltså ska på semester nästa v i Norrland. Tillsammans med min kusin schlagerbögen och hans snubbe. Nu har vi nosat upp Norrlands typ enda restaurang med överdrivet bra meny och ostron (mitt krav haha) och sen bokat bord. Sen följer diskussionen vad vi ska ha för klädkod. Jag ska i sedvanlig ordning köra östermalmstant-cirkus. Min kusin kommer köra Papaya Coconut/hawaii-tema och hans snubbe 100% läderbög.
Detta kommer ju bli en minnesvärd afton :rofl:

Fantastiskt! :heart
 
Uppdaterar lite om katten som kastrerades för några veckor sen.

Hon verkar må jättebra :heart Det är som att hon har fått en helt ny personlighet. Från att springa och gömma sig under soffan när man kommer hem, till att sitta nästan på dörren och vara redo att springa ut i trappuppgången och hälsa (de går oftast bara ut på vårat våningsplan, nosar och går in igen). Hon har även blivit mer gosig och okej med att vara i famnen eller bli hanterad... det är inte kul, men liksom okej. Och såret har läkt fint trots icke-användandet av tratten. Nu finns det bara kvar några sårskorpor, som är på väg att lossna :)

När de lossnat ska vi påbörja koppel-träning med henne. Hankatten började vi träna i höstas, men honkatten var ju så blyg och rädd för allt så vi ville inte traumatisera henne med en sele. Det gick knappt att hålla henne om det inte var på hennes villkor (aka med muta av mycket godis/kycklingpålägg...). Men nu känns hon redo och hon verkar också vara tillfreds med sitt nya liv som kastrerad :love:
 
Sååå nedrans kallt på kvällarna nu och nätterna. Sambon och jag sov med filt, duntäcke och överkast i natt och lär göra resten av veckan :laugh:

Screenshot_20200715-095725_Google.jpg
 
Äter frukost och är jättetrött. Det störiga är att när jag vaknade vid 5 var jag inte alls särskilt trött, men behövde inte kliva upp då redan så jag tänkte att jag skulle ligga kvar och bara slappa ett tag. Somnade såklart om och när klockan ringde klockan sex var jag zombie :banghead:
 
Lyssnade precis på radion där en politiker (centerpartist?) kallade sexköp för "moraliskt förkastligt beteende" istället för vad det egentligen är, dvs ett olagligt brott.

:cry:

Samtalet handlade om förslaget att sexköp ska leda till orosanmälan till Soc om mannen som grips är vårdnadshavare av ett barn.
 
Lyssnade precis på radion där en politiker (centerpartist?) kallade sexköp för "moraliskt förkastligt beteende" istället för vad det egentligen är, dvs ett olagligt brott.

:cry:

Samtalet handlade om förslaget att sexköp ska leda till orosanmälan till Soc om mannen som grips är vårdnadshavare av ett barn.

Leder inte alla gripanden alltid till orosanmälningar är då min följdfråga, det trodde jag i min enfald :o
 
Operation fönsterrenovering är igång. Jag har även hunnit prata med bilia eftersom min bil bestämde sig för att den kände sig lite åtsidosatt och tjöt som en tok, börja rycka i ratten och sen tvärdog batteriet. Generator remmen var av, det såg vi redan på plats när bärgaren kom och något hjul som visst var viktigt hade skurit. Så nya delar anländer i morgon och jag kan förhoppningsvis få hämta bilen då. :meh: Just nu går det fantastiskt bra med bilarna, bromsklossarna på passaten var helt slut, tur nog har maken en arbetskamrat som älskar att mecka så han förbarmade sig över oss och fixade den. Caddyn har två däck som har separerat så nu ska de också bytas. Så trots att vi har tre bilar är det idags läget bara en som fungerar. Tur det är semester... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
256
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 157
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
887
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 105
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp