Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att sådana samtal är intressanta ur en sociologisk och socialantropologisk aspekt. Vilken personlighetstyp som dras till sådana arbeten, är han fast anställd eller timmis eller visstidsanställd. Hur började han arbeta med just telefonförsäljning. Arbetar han enbart mot provision eller lön eller en blandning, vilken utbildning har han. Har han tidigare erfarenhet av olika anställningsformer. Vilka är mest och minst otrevliga mot honom.

Jag har några gånger om jag haft tid börjat intervjua och diskutera med hen. Men det tar tid och eftersom hen vet från början att jag inte är intresserad vill de ofta inte prata särskilt länge om sig själva och sin bransch i allmänt. Jag tycker att man får en fascinerande bild av svensk kultur och svenskar i allmänhet.
Vad för slags lån är de ute efter? Jag har ett stort lån uppdelat.
 
Det stämmer nog, det jag reagerade på var centerpartisten som inte verkade tycka att sexköp är ett brott utan bara moraliskt förkastligt.

Liksom, är det bara moraliskt förkastligt när jag kör rattfull med grannens bil också? 🤷‍♀️
Jag uppfattade det inte så?

Det finns mängder av olika brott. Varför ska just sexköp leda till orosanmälan - vad är skälet. Den som uttalade sig tror jag argumenterade för att man gav sig på ett brott som de flesta tycker är moraliskt förkastligt. Dvs att man valt just det brottet för att vinna moralpoäng och sympati.
Kan ha fattat fel.

Personligen kan jag tycka det är en smula kontraprouktivtatt överösa socialtjänsen med orosanmälningr. Jag tror att det finns bra nät för att fånga upp missförhållanden ändå.
 
Jag åkte av hästen idag :meh: Egentligen är jag till 97% nöjd med passet, så jag tränar på att fokusera på allt som gick bra istället för det faktiskt lilla som inte gjorde det.
Hursomhelst så upptäckte jag när jag skulle gå på toa att jag tydligen fick ett sår på rumpan i avramlingen, så trosorna hade klibbat fast och jävlar vad ont det gjorde att dra loss dem :wtf::arghh:
 
Tyvärr började det regna ungefär samma sekund som jag satte näsan utanför jobbet :cautious:
Nåja, det var överkomligt så jag gick iaf en sväng :)

Nu ska jag skriva ett protokoll och förbereda lite inför imorgon.
 
Tittat på film och var kaffesugen innan filmen började men den var så bra så ville inte gå upp mitt i filmen så först nu dricker jag kaffe.

Ahhh....
 
Ett dygn lite drygt!
Ska du stå för alla måltider? Till lunch första dagen, pastasallad med olika tillbehör beroende på vad folk äter, om man skär upp det i olika burkar eller påsar hemma så kan alla ta det de tycker om själva. Kvällsmat, gör köttfärssås, eller vegetarisk variant beroende på vad alla gillar. Gör den hemma, frys in och använd den till kylklamp, låt stå framme och tina under dagen. Värm den, och låt den sedan stå medans du kokar färsk pasta. Då hinner inte köttfärssåsen kallna heller. Till lunch andra dagen, soppa på burk eller påse. Kräver ingen kylförvaring och går lätt att värma i en kastrull. :D
 
Ska du stå för alla måltider? Till lunch första dagen, pastasallad med olika tillbehör beroende på vad folk äter, om man skär upp det i olika burkar eller påsar hemma så kan alla ta det de tycker om själva. Kvällsmat, gör köttfärssås, eller vegetarisk variant beroende på vad alla gillar. Gör den hemma, frys in och använd den till kylklamp, låt stå framme och tina under dagen. Värm den, och låt den sedan stå medans du kokar färsk pasta. Då hinner inte köttfärssåsen kallna heller. Till lunch andra dagen, soppa på burk eller påse. Kräver ingen kylförvaring och går lätt att värma i en kastrull. :D

Pastasallad låter toppen! Det kör jag på!
 
Har i mitt anletes svett (bokstavligen!) släpat en gigantisk tavla till posten. Väl där kollade tjejen i kassan skeptiskt på mig. ”Öhm hur stor är denna?”. Jag ba ”ehhh nej men den är väl en meter... nåt sånt” 🙄🤞🏼 Tydligen var den i största laget men hon var snäll och tog emot den 😅😅

Nu är jag på väg mot Moderna Museetdär jag ska glo på Dardel och Matisse och gänget. Min polare är redan där och värmer upp med ett glas vin 🍷
 
Jag uppfattade det inte så?

Det finns mängder av olika brott. Varför ska just sexköp leda till orosanmälan - vad är skälet. Den som uttalade sig tror jag argumenterade för att man gav sig på ett brott som de flesta tycker är moraliskt förkastligt. Dvs att man valt just det brottet för att vinna moralpoäng och sympati.
Kan ha fattat fel.

Personligen kan jag tycka det är en smula kontraprouktivtatt överösa socialtjänsen med orosanmälningr. Jag tror att det finns bra nät för att fånga upp missförhållanden ändå.
Kanske för att sexköpare tycker att det är okej att köpa en annan människa. Kan de köpa och utnyttja en person så kan de ju göra det mot partner och barn också.
Alla sätt att upptäcka missförhållanden är väl bra? Jag tror att de flesta barn som far illa går under radarn. Även om ett barn har kontakt med soc är det ingen garanti för att den får hjälp. Det vet jag av egen erfarenhet.
 
Jag uppfattade det inte så?

Det finns mängder av olika brott. Varför ska just sexköp leda till orosanmälan - vad är skälet. Den som uttalade sig tror jag argumenterade för att man gav sig på ett brott som de flesta tycker är moraliskt förkastligt. Dvs att man valt just det brottet för att vinna moralpoäng och sympati.
Kan ha fattat fel.

Personligen kan jag tycka det är en smula kontraprouktivtatt överösa socialtjänsen med orosanmälningr. Jag tror att det finns bra nät för att fånga upp missförhållanden ändå.

Då uppfattade vi lite olika :)

Vet inte vad jag står i själva sakfrågan men det kändes som om sexköp förminskades.
 
Nu ska jag alldeles strax gå från jobbet. Kör direkt till stallet där en tjej ska provrida den ena ponnyn. Tanken är att hon, om det funkar, ska bli medryttare. Hade varit himla praktiskt med lite avlastning :)
Efter att stallet är avklarat ska jag och duscha innan det är dags att äta tacos :d
 
Pustar ut med en kopp kaffe och lite slösurfande innan det är dags för nästa kundmöte (digitalt alltså). Det är ännu en intensiv vecka på jobbet och jag känner hur kroppen skriker efter semester. Huvudvärk, trötthet, svårt att fokusera, tappar ord på alla mina språk... Egentligen gillar jag att ha mycket att göra, och det har varit extremt lugnt fram till för typ tre veckor sedan, men nu börjar det kännas lite jobbigt att påbörja varje dag med andan i halsen och en kilometerlång att göra-lista där saker hela tiden flyttas till nästa dag/vecka för att det dyker upp något annat mer akut som behöver göras. Nåja, semestern kommer att kännas otroligt välbehövlig när den väl kommer i alla fall! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
275
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 280
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp