Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, jag vet att jag var i extas igår och hade hittat mitt framtida boende inklämt mellan yachtklubben och golfbanan. Men idag när jag lunchade på golfklubben så satt jag och förfasades lite över vilken smal konsensusgrupp dessa golfare är. "Ja, det är lite Hamptons-golf det här" sa mamma då. Jag släppte iväg familjen på en egen runda, tog en paus från solen och de moderna Stepford-fruarna och pratar kinks med er här i stället.
 
Okej, jag vet att jag var i extas igår och hade hittat mitt framtida boende inklämt mellan yachtklubben och golfbanan. Men idag när jag lunchade på golfklubben så satt jag och förfasades lite över vilken smal konsensusgrupp dessa golfare är. "Ja, det är lite Hamptons-golf det här" sa mamma då. Jag släppte iväg familjen på en egen runda, tog en paus från solen och de moderna Stepford-fruarna och pratar kinks med er här i stället.
Vi hade båt där förut. Förut.. Dvs flyttade till ställe med mer nice vibes. :D
 
FC91927F-138E-4746-9984-F28529C277C3.jpeg

Våra gulliga blommördare har nu ett tag låtit bli mina blommor. Igår rensade en ogräs mellan stenbeläggning. Den är väldigt välkommen åter! 👍🐰
 
Kan förstå er :D Såg framför mig hur sambon drillar småbarnen i golf som springer runt i mini-piké och jag dricker rosé på golfrestaurangens veranda. Det är en skräckblandad förtjusning. Mest skräck just idag känner jag.

Kommer nog gå mycket vin om det är allt jag skulle göra och endast i den miljön/med det folket.. 😂
Behöver nog en del annat också numer känner jag.
 
Jag uppfattade det inte så?

Det finns mängder av olika brott. Varför ska just sexköp leda till orosanmälan - vad är skälet. Den som uttalade sig tror jag argumenterade för att man gav sig på ett brott som de flesta tycker är moraliskt förkastligt. Dvs att man valt just det brottet för att vinna moralpoäng och sympati.
Kan ha fattat fel.

Personligen kan jag tycka det är en smula kontraprouktivtatt överösa socialtjänsen med orosanmälningr. Jag tror att det finns bra nät för att fånga upp missförhållanden ändå.

Precis det har tankte jag nar jag laste forsta inlagget ... dock inte i narheten sa "organized" och tydligt. :cautious:
Tack for att du "rotade runt" lite i min hjarna sa den organiserade sig lite. :D
 
8:15 am och jag sitter fortfarande har. Jag ar inne pa min andra kopp kaffe, men hjarnan kanns fortfarande totalt luddig. 😴 I dag blir det keps da jag inte ens har tagit ut hundarna annu och det syns att jag inte klippt mig pa ett halvar.
"Vildingarna" ar trotta i dag, i gar korde vi lite lydnad, nagot jag inte gjort sedan February ... De ALSKADE det och klev pa mina fotter sa jag har blamarken, men sa himla skont med trotta alsklingar. :p
 
Haha, absolut! Det är väl så, det är en härlig värld att göra en visit i, men som fundament i livet krävs ett betydligt större pussel.

Fast är det så härligt verkligen? Min fördom tänker att det är mest nyrika karriärister vi talar om? Som pratar om pengar, golf, sin nya segelbåt och köar till Louis Vuitton för att köpa en canvasväska med loggor på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
273
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 270
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp