Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klippt håret. Det blev ok, tyvärr var inte 'min' frisör där utan det var ägaren som inte är lika bra, men som hon sa, semestertider. Och det växer alltid ut som ogräs. Skönt att ha en frisyr igen istället för jobbigt halvlångt hår. Det låg mycket hår på golvet efteråt. Frågade hur det gick, mars-april var förskräckliga inga kunder öht, men nu går det bra eftersom alla som inte klippt sig tidigare gör det.
 
Vad händer om du skulle ställa in allt så att det är inlåst, typ precis innanför dörren, och sen ta helg? Det kanske inte är en big deal att jobba över någon enstaka gång, sånt kan väl hända. Men ditt jobb verkar ju inte ha många delar som fungerar och många bäckar små...

Eller innebär det att du får ett helt orimligt schema på måndag i så fall, för att du har en miljon andra grejer du måste fixa då? :crazy:
Grejen är att det finns ingen annan stans att låsa in grejerna. Vi lider av akut platsbrist.
Annars hade jag kanske ställt den i någon närmre lokal och flyttat grejerna på måndag :)
 
@Ninnurur och @Snurrfian
Nar min yngste var 12 ar och inte vaknade av en egen vackarklocka och man fick vacka honom sa manga ganger att man hann bli arg, kopte jag en vackarklocka som sag ut som en ko till honom. Den HOJTADE "Good MORNING, time to get UP, HELLOOOO, GOOD MORNING, it's a wonderful DAY"... och upprepade det tills den stangdes av. Den kunde ga i timmar. Sonen minns den fortfarande med en rysning. Men han som ALDRIG vaknade av klockan och var arg som ett bi nar han sov for lange for att hinna duscha pa morgonen larde sig att vakna fort.
Han kopte en egen klocka sa fort han kunde efter det och har aldrig haft ett problem sedan. :D
 
Jag lyckades faktiskt gå på loppis idag..... :) Hittade inget jag ville ha, men det var en härlig känsla att få titta på gamla fina saker igen. Jag var HELT själv på lilla loppisen.... Men helt beredd på att jag inte ens skulle kunna gå in (jag kör förbi så det var ingen extra utflykt). Loppisen är pytteliten, så hade det varit, säg, 10 personer där inne hade det känts trångt.
 
Grannen klipper gräsmattan. Eller det är ett tag sen han klippte sist, så han klipper typ sin äng. Han pratar i telefon och visslar. Och vinkar till mig. Samtidigt som han klipper sin gräsmatta/äng med åkgräsklippare. Jag tycker ändå att det är lite fascinerande. Och ibland kör han över någon sten så det låter fruktansvärt. (Han har aldrig provat flytta stenarna).

Okart var jag ville få fram med detta inlägg 🤷
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
270
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 259
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp